Jelentős változtatásokat eredményeztek a költségcsökkentő újítások

Vágólapra másolva!
2008.12.12. 16:20
Címkék
Mint azt korábban megírtuk, a Formula–1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelentős költségcsökkentésről állapodott meg. A jövő szezontól tervezett „spórolás” részleteit pénteken hozták nyilvánosságra. Ezek alapján például 2009-től tilos lesz a versenyek között tesztelni, és egy csapat csak húsz motort használhat a szezon során. 2010-től további változtatások kerülnek bevezetésre.
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között

A Formula–1-es csapatok egyhangúlag elfogadták a Motorsport Világtanács költségcsökkentő javaslatait, melynek értelmében a változások egy része már a következő idényben életbe lép, míg a többire az azt követő években kerül sor.

Az egyik legjelentősebb változtatás, hogy ezentúl szezon közben csak a versenyhétvégéken lehet tesztelni, a hivatalos programban szereplő szabadedzéseken.

A motorok élettartamát megduplázzák, egy erőforrást csak három versenyt követően cserélhetnek le a pilóták büntetlenül, akik tesztelésre további négy motort használhatnak fel az évad során.

További korlátozás, hogy a motorok fordulatszáma maximum 18 ezer lehet percenként, valamint a szélcsatornában végzett kutatásokat is szabályozzák (legfeljebb 50 m/s sebességű lehet a légáramlat, és maximum 60 százalékos lehet a méretaránya az alkalmazott modellnek).

Az újításoknak köszönhetően mintegy felére csökkennek a csapatok motort érintő költségei.

A csapatok gyárait évente hat hétre be kell zárni, összhangban az adott országban hatályos törvényekkel.

A 2010-es idénytől a nem gyári csapatok kevesebb mint évi 5 millió euróért tetszés szerint gyári csapatok és külső cégek motorjait is használhatják, de utóbbi esetben még 2008. december 20. előtt alá kell írniuk a megállapodást, melynek értelmében 2011-ben és 2012-ben is használniuk kell az adott szállító erőforrását.

Ugyancsak 2010-től kezdődően tilos lesz az abroncsmelegítők használata, nem lesz futam közbeni tankolás, valamint a rádiós és telemetria rendszerek használatát is szabályozzák majd.
Legfrissebb hírek

Szalai Attila a Kasimpasában folytatja – hivatalos

Légiósok
10 perce

A Győr és a DVSC idegenben, az FTC otthon kezdi a női kézi BL csoportkörét

Kézilabda
15 perce

Fordulatos mérkőzésen győzte le a magyar női pólóválogatott a görögöket a vizes vb-n

Vizes vb 2025
22 perce

A Puskás Akadémia tehetsége Wolfsburgba szerződött

Német labdarúgás
43 perce

MKSZ-podcast: „Most arattuk le az első gyümölcsöt”

Kézilabda
59 perce

Vívás: Essenben bizonyítana az Amerikában bajnok Domonkos Emese

Utánpótlássport
1 órája

Kékszalag: beérkezett az utolsó hajó, a Kaland

Egyéb egyéni
1 órája

Közleményt adott ki a Kolozsvár ellen megsérült játékosai állapotáról a Paks

Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik