Jelentős változtatásokat eredményeztek a költségcsökkentő újítások

Vágólapra másolva!
2008.12.12. 16:20
Címkék
Mint azt korábban megírtuk, a Formula–1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelentős költségcsökkentésről állapodott meg. A jövő szezontól tervezett „spórolás” részleteit pénteken hozták nyilvánosságra. Ezek alapján például 2009-től tilos lesz a versenyek között tesztelni, és egy csapat csak húsz motort használhat a szezon során. 2010-től további változtatások kerülnek bevezetésre.
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között

A Formula–1-es csapatok egyhangúlag elfogadták a Motorsport Világtanács költségcsökkentő javaslatait, melynek értelmében a változások egy része már a következő idényben életbe lép, míg a többire az azt követő években kerül sor.

Az egyik legjelentősebb változtatás, hogy ezentúl szezon közben csak a versenyhétvégéken lehet tesztelni, a hivatalos programban szereplő szabadedzéseken.

A motorok élettartamát megduplázzák, egy erőforrást csak három versenyt követően cserélhetnek le a pilóták büntetlenül, akik tesztelésre további négy motort használhatnak fel az évad során.

További korlátozás, hogy a motorok fordulatszáma maximum 18 ezer lehet percenként, valamint a szélcsatornában végzett kutatásokat is szabályozzák (legfeljebb 50 m/s sebességű lehet a légáramlat, és maximum 60 százalékos lehet a méretaránya az alkalmazott modellnek).

Az újításoknak köszönhetően mintegy felére csökkennek a csapatok motort érintő költségei.

A csapatok gyárait évente hat hétre be kell zárni, összhangban az adott országban hatályos törvényekkel.

A 2010-es idénytől a nem gyári csapatok kevesebb mint évi 5 millió euróért tetszés szerint gyári csapatok és külső cégek motorjait is használhatják, de utóbbi esetben még 2008. december 20. előtt alá kell írniuk a megállapodást, melynek értelmében 2011-ben és 2012-ben is használniuk kell az adott szállító erőforrását.

Ugyancsak 2010-től kezdődően tilos lesz az abroncsmelegítők használata, nem lesz futam közbeni tankolás, valamint a rádiós és telemetria rendszerek használatát is szabályozzák majd.
Legfrissebb hírek

Csütörtöki sportműsor: Európa-liga-meccset játszik a Ferencváros

Minden más foci
32 perce

Műtét vár Tóth Balázsra; Keane: Egy győzelem közelebb repítene minket az álmainkhoz

E-újság
1 órája

Nem ez a két harc a végső – Bobory Balázs publicisztikája

Magyar válogatott
1 órája

Csúcstámadás – Somogyi Zsolt jegyzete

Magyar válogatott
1 órája

A Kiel és a Melsungen is negyeddöntős a kézilabda Német Kupában

Kézilabda
1 órája

Birkózás: a Ferencváros nyerte meg a csapatbajnokságot

Birkózás
1 órája

Az Inter megszenvedett a Kajrattal, de hibátlan maradt a BL-ben

Bajnokok Ligája
2 órája

Victor Osimhen mesterhármasával nyert Amszterdamban a Galatasaray – Sallaival a soraiban

Bajnokok Ligája
2 órája
Ezek is érdekelhetik