Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
Fotó: Action Images
Jövőre a többi pilótához hasonlóan Alonso sem tesztelhet a versenyek között
A Formula–1-es csapatok egyhangúlag elfogadták a Motorsport Világtanács költségcsökkentő javaslatait, melynek értelmében a változások egy része már a következő idényben életbe lép, míg a többire az azt követő években kerül sor.
Az egyik legjelentősebb változtatás, hogy ezentúl szezon közben csak a versenyhétvégéken lehet tesztelni, a hivatalos programban szereplő szabadedzéseken.
A motorok élettartamát megduplázzák, egy erőforrást csak három versenyt követően cserélhetnek le a pilóták büntetlenül, akik tesztelésre további négy motort használhatnak fel az évad során.
További korlátozás, hogy a motorok fordulatszáma maximum 18 ezer lehet percenként, valamint a szélcsatornában végzett kutatásokat is szabályozzák (legfeljebb 50 m/s sebességű lehet a légáramlat, és maximum 60 százalékos lehet a méretaránya az alkalmazott modellnek).
Az újításoknak köszönhetően mintegy felére csökkennek a csapatok motort érintő költségei.
A csapatok gyárait évente hat hétre be kell zárni, összhangban az adott országban hatályos törvényekkel.
A 2010-es idénytől a nem gyári csapatok kevesebb mint évi 5 millió euróért tetszés szerint gyári csapatok és külső cégek motorjait is használhatják, de utóbbi esetben még 2008. december 20. előtt alá kell írniuk a megállapodást, melynek értelmében 2011-ben és 2012-ben is használniuk kell az adott szállító erőforrását.
Ugyancsak 2010-től kezdődően tilos lesz az abroncsmelegítők használata, nem lesz futam közbeni tankolás, valamint a rádiós és telemetria rendszerek használatát is szabályozzák majd.