- Renault: két ellentétes arcot mutatott a francia csapat
- Toyota: a kölni istálló számára a Magyar Nagydíj volt a csúcs
- Toro Rosso: az idény meglepetéscsapata, a zseniális Vettellel
- Red Bull: jó kezdés és egy harmadik hely után erős visszaesés
- Williams: két dobogó a kirakatban, de a valóság ennél lehangolóbb
- Honda: ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat
- Force India: pont nélkül, csalódottan zárt a csapat
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A BMW zseniálisan kezdett, kettős győzelmet aratott Kanadában, mégis keserűen tekint vissza 2008-ra, amely Robert Kubica első nagy esélye lehetett volna a vb-címre.

Fotó: Imago (archív)
Kanadában kettős győzelmet ünnepelhetett a BMW

Fotó: Imago (archív)
Kanadában kettős győzelmet ünnepelhetett a BMW
Az aerodinamikai fejlesztések terén egyre nagyobb szerepet kap az a számítógépes rendszer, a CFD (computational fluid dynamics), amely a légáramlatokat elemzi. A BMW ennek a megoldásnak az élharcosa, ez tisztán látszott az idei autón: a Formula–1-es mezőny legbonyolultabb négykerekűje volt az F1.08, amely rendkívül gyors volt, de roppant nehéz volt tökéletesen beállítani. Talán túlságosan is megbíztak a szuperszámítógép eredményeiben, az idény során történő fejlesztések ugyanis nem sikerültek olyan jól, mint ahogy azt a CFD-s adatok ígérték.
SOROZATUNK EDDIGI RÉSZEI
A Malajziai Nagydíjtól kezdve zsinórban hat futamot zárt az első négy között, nagy menetelésére Kanadában, 2007-es borzalmas balesete helyszínén tette fel a koronát pazar győzelmével. Tíz pontjával át is vette a vezetést a vb-pontversenyben, hét futam után ez több volt annál, amit bárki is remélni mert a BMW-től. A csapat ráadásul Montrealban kettős győzelmet aratott, azaz teljesítette erre az idényre kitűzött célját. (Emellett arra is büszkéklehetnek a bajorok, hogy Kubicánál csak az összes versenyt befejező Heidfeld tett meg több kört az idélny során a versenyeken, azaz a BMW volt a legmegbízhatóbb autó.)
Mario Theissen csapatfőnök nemigen hitt benne, hogy ennél többet is ki lehet hozni az idényből, és ez bizonyos szempontból óriási hiba volt. Már ha hibának lehet nevezni, hogy valaki nem számít arra, hogy Kimi Räikkönen végigszenvedi az idény második felét; hogy Lewis Hamilton többször is gyermeteg hibákat vét; hogy a Ferrari ugyanennyiszer cserben hagyja Felipe Massát.
Kubica szerint igenis hiba volt. Hiszen ha mögé áll a csapat, ha a győzelem után nem az lesz a fő cél a müncheniek számára, hogy erejük nagy részét Heidfeldre összpontosítva kiderítsék, érdemes-e a némettel szerződést hosszabbítani, és ezért az autót úgy átalakítani, hogy elsősorban az ő stílusához igazodjon, talán másképp alakul a vb. Ezt azonban sohasem tudjuk meg, és a csapatnak nincs is oka a szégyenkezésre, hiszen fennállása legjobb idényét produkálta, és teljesítette is, amit tervezett.
Ám miután Kubica két futammal a vb vége előtt is 12 pontos hátrányban volt Hamiltonhoz képest, azaz matematikailag volt esélye a vb-címre, forrtak a lengyelben az indulatok. Már előtte is úgy érezte, hogy neki kellett volna a középpontban lennie, többször veszekedett Theissennel, és az új szerződését is csak egy évre írta alá, nem kötelezte el magát hosszú távon. Elszalasztott lehetőségként tekint vissza a 2008-as idényre, és a keserűség addig benne is marad, amíg az új autóval a 2009-es idény első versenyén a győzelemért nem csatázhat.
Erre jó esélye van, a BMW ugyanis elsőként lett kész az új autójával, és bár sok finomításra van szükség a melbourne-i rajtig, sokat érhet, hogy a gárda már decembert is az új szabályoknak megfelelő négykerekűjével tesztelte végig.
A KÉT PILÓTA
| Robert Kubica | Nick Heidfeld |
| lengyel, 24 éves | német, 31 éves |
| 75 pont, 4. a vb-n | 60 pont, 6. a vb-n |
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Kubica | Heidfeld | |
| Ausztrál GP | ütközés (2.) | 2. (5.) |
| Malajziai GP | 2. (4.) | 6. (5.) |
| Bahreini GP | 3. (1.) | 4. (6.) |
| Spanyol GP | 4. (4.) | 9. (9.) |
| Török GP | 4. (5.) | 5. (9.) |
| Monacói GP | 2. (5.) | 14. (12.) |
| Kanadai GP | 1. (2.) | 2. (8.) |
| Francia GP | 5. (5.) | 13. (11.) |
| Brit GP | kicsúszás (10.) | 2. (5.) |
| Német GP | 7. (7.) | 4. (12.) |
| Magyar GP | 8. (4.) | 10. (15.) |
| Európai GP | 3. (3.) | 9. (8.) |
| Belga GP | 6. (8.) | 2. (5.) |
| Olasz GP | 3. (11.) | 5. (10.) |
| Szingapúri GP | 11. (4.) | 6. (9.) |
| Japán GP | 2. (6.) | 9. (16.) |
| Kínai GP | 6. (11.) | 5. (9.) |
| Brazil GP | 11. (13.) | 10. (8.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Kubica | Heidfeld |
| 1084 kör | 1112 kör | |
| 1. | 68 | 21 |
| 2. | 119 | 91 |
| 3. | 215 | 33 |
| 4. | 178 | 73 |
| 5. | 106 | 136 |
| 6. | 79 | 62 |
| 7. | 52 | 87 |
| 8. | 83 | 102 |
| 9. | 44 | 93 |
| 10. | 34 | 121 |
| 11. | 7 | 108 |
| 12. | 10 | 72 |
| 13. | 8 | 47 |
| 14. | 28 | 12 |
| 15. | 10 | 10 |
| 16. | 34 | 13 |
| 17. | 3 | 11 |
| 18. | – | 20 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





