Fotó: Action Images
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett
Fotó: Action Images
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett
„Ez az én célom is, de nem vagyok túl nyugodt. A Formula–1 viszont nem is a nyugalomról szól – fogalmazott Theissen a hétvégén, miután a német autógyártó cég egyik elnökségi tagja, Klaus Draeger kijelentette, a csapat 2009-ben a világbajnoki címért akar küzdeni.
Ebben persze nincs is semmi meglepő, hiszen amikor 2005-ben a BMW megszerezte a Saubert, lefektetett egy ütemtervet, amely szerint a most következő évben már a vb-címért kell csatáznia az istállónak.
Az előzetes elképzelések szerint 2006-ban pontokat kellett szerezni – ez már az esztendő második nagydíján sikerült, Jacques Villeneuve ugyanis Malajziában a 7. helyen végzett. Sőt ezt még a debütáló szezonjában túlteljesítette a csapat, miután a Hungaroringen Nick Heidfeld a dobogóra állhatott.
A pódium csak a 2007-es idényre volt tervbe véve, és Heidfeld kétszer is odafért: Spanyolországban a második, Franciaországban a harmadik helyre állhatott fel, majd összetettben másodikként zárta a konstruktőrök versenyét – mivel az amúgy győztes McLarent a kémbotrány miatt kizárták.
Az idei évre a futamgyőzelmet lőtték be maguknak a németek, amit Robert Kubica révén Kanadában sikerrel abszolváltak is, ám a szezon második felében visszaesett a BMW teljesítménye.
„A korábbi esztendőkben rendre két csapat, a Ferrari és a McLaren harcolt a világbajnoki címért, és 2008 első felében ezt a harcot sikerült háromszereplős versennyé változtatnunk” – mondta Theissen.
„Nem a mienk volt a leggyorsabb autó az idén, ez tény, de végül is az összteljesítmény számít. Tavaly a megbízhatóság elérése volt a cél, amit meg is tudtunk valósítani, és ez ebben az évben fizetődött ki, hiszen egyetlen futamot sem kellett műszaki okok miatt feladnunk” – jelentette ki büszkén a sportigazgató.