Formula–1: komoly változások lesznek 2009-től

Vágólapra másolva!
2006.12.23. 21:58
Címkék
Több jelentős változtatást tervez a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Formula—1-es gyorsasági világbajnokságban a 2009-es évtől. A szervezet hivatalos internetes oldalán részben publikált elképzelésekkel a csapatok egyetértenek, és megszavazta azokat a Formula–1-es Világtanács is.
Jelentős változás lesz, hogy 2009-től növekednek az autók méretei. A maximális szélesség például a jelenlegi 1800 milliméterről 2000 mm-re nő, de a jármű nem lehet keskenyebb 1980 mm-nél.Más lesz az abroncsok szélessége is. Jelenleg az első gumi legfeljebb 355 mm széles lehet, a jövőben ezt 365 mm-re, hátul pedig 380 mm-ről 460 mm-re emelik. Ez természetesen azt jelenti, hogy nő a tapadás.Szinte forradalmi változtatásokat tesz lehetővé, hogy a szabályok szerint a hátsó kerekek mögött a karosszéria megengedett szélessége a mostani 1000 mm-ről a duplájára, 2000 mm-re növekszik. Ez a módosítás ugyancsak a leszorító erő növelését szolgálja.Nagyobb teret adnak majd az úgynevezett kinetikusenergia-hasznosító rendszereknek (KERS), ami azt jelenti, hogy a mozgási energia változásánál (pl. fékezésnél) bizonyos rendszerek energiát halmoznak fel, amit később felhasználhat az autó.Azt is megszabják majd, hogy az eltárolt teljesítmény nem lehet nagyobb 60 kilowattnál, és egy kör alatt a KERS-rendszer nem szabadíthat föl több energiát 400 kilojoule-nál.Különböző elektronikus rendszerekkel kívánják növelni a biztonságot. A vezetőülésben például azonnal vörös, kék és sárga lámpák jelzik majd a versenyzőknek a pályán kialakult helyzetre vagy a pálya állapotára vonatkozó legfontosabb pillanatnyi információkat.Egy vészjelző-jeladót összekötnek az FIA erre a célra létrehozott adattároló és adatkezelő számítógépével, így a versenybíróság azonnal tudni fogja, mennyire komoly egy baleset, és erről a mentőcsapat is azonnal tudomást szerez majd.Azokat az újításokat, amelyekről nem rendelkeznek külön a szabályok, csak annak a bajnoki idénynek a végén engedélyezik majd, amelyben az új rendszert bemutatták.Ezt követően a Formula–1-es szakbizottságot felkérik, hogy vizsgálja meg az új megoldásnál alkalmazott technológiát, és döntsön arról, hogy az értékes-e a szakág számára. Ha nem, akkor betiltják, és a csapatnak nyilvánosságra kell hoznia a rendszerre vonatkozó információkat.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik