Ezek voltak azok a pillanatok, amikor eldőlt a verseny: Alonso a célegyenest követő jobbkanyarban megelőzi Schumachert
Ezek voltak azok a pillanatok, amikor eldőlt a verseny: Alonso a célegyenest követő jobbkanyarban megelőzi Schumachert
A rajtot M. Schumacher kapta el a legjobban, biztosan megőrizte az első helyet, míg mögötte ádáz csata alakult ki Felipe Massa és Alonso mögött. A Ferrari brazil versenyzője a harmadik kanyarig őrizte a 2. pozíciót, de ekkor el kellett engednie a tavalyi világbajnokot. Ezután állandósult a legjobb három sorrendje, majd a 8. körben Massa megcsúszott, meg is pördült, s visszaesett az 5. helyre. Alonso ennél a szituációnál bizonyította parádés tudását, hiszen elképesztő reflex-szel kerülte ki a búgócsiga módjára pörgő dél-amerikait. Massa a 9. körben kiment a boxba, bár ne tette volna, ugyanis a szerelők hibája miatt 46,8 mp-ig volt kint, ezzel elveszítette esélyét a kiemelkedő sikerre.
A szombati műszaki hiba miatt a mezőny véfgéről rajtoló Kimi Räikkönen a futam elején gyorsan a 11. helyig került, de ezután hosszú időre beragadt az 1997-ben világbajnok Jacques Villeneuve mögé. A McLaren-Mercedes finn klasszisa csak a 16. körben tudta megelőzni a kanadai pilótát.
A magabiztosan vezető Michael Schumacher a 11. körtől kezdve szinte folyamatosan körrekordot futott, majd a 15. körben kiment kerékcserére és tankolásra. Alonso ezt 5 körrel később tette meg, de nem tudta megelőzni a Ferrari világbajnokát. A tavaly oly megbízható Renault a 24. körben elveszítette az olasz Giancarlo Fisichellát, akit a hidraulika meghibásodása kényszerített a feladásra.
Reuters
Fernando Alonso pályafutása kilencedik futamgyőzelmét aratta
A McLaren-,Mercedes taktikájának köszönhetően átmenetileg Juan-Pablo Montoya vezetett, majd a 25. körben kiment a boxba, s a 4. helyre tért vissza. Így újra M. Schumacher került az élre Alonso előtt, míg a harmadik Räikkönen volt, igaz ő még nem járt tankoláson és kerékcserén. Az élboly mögött a 29. kör hozott újabb változást: Jensaon Button simán megelőzte a támadásra későn reagáló Juan-Pablo Montoyát, s feljött a 4. helyre. Räikkönen a 31. körben állt ki a boxba, ott 11 mp-et töltött, s a 6 . helyre tért vissza.
A boxcsata második felvonását M. Schumacher kezdte: a 36. körben 8,7 mp-et töltött kint. Alonso a 39. körben 7,7 mp-ig volt a boxban, s közvetlenül a hétszeres világbajnok elé tért vissza. M. Schumacher bírta nehezebben a párbajt, kissé lecsúszott az ívről, így számottevő hátrányba került. A 45. körben Montoya is kiment a boxba, így visszaesett az 5. helyre. A dobogóért Räikkönen és Button csatázott, minimális, 7 tized volt a finn előnye.
Reuters
A három nagy. Balról: Schumacher, Alonso, Räikkönen
A hajrá viszonylag eseménytelenül telt, de érdekességet jelentett, hogy Alonso és M. Schumacher több körön át szinte azonos időt autózott. A volt világbajnok Keke Rosberg 21 éves fia, az újonc Nico a 49. körben parádésan megelőzte David Coulthardot, s feljött az 1 pontot érő 8. helyre. Az 55. körben a célegyenes végén agresszívan elment Christian Klien mellett, s már a 7. helyen száguldott a GP2-es sorozat tavalyi győztese.
Az utolsó körökben a világbajnoki címvédő megőrizte több, mint 1 mp-es előnyét, így 2005-höz hasonlóan a Renault győjtötte be az első futamgyőzelmet. Igaz egy évvel ezelőtt Melbourne-ben az Ausztrál Nagydíjon Giancarlo Fisichella ünnepelhetett. A szahíri pontszerzők: Alonso, M. Schumacher, Räikkönen, Button, Montoya, Webber, Rosberg, Klien.
3. BAHREINI NAGYDÍJ (57 kör, 308,238 km), VÉGEREDMÉNY: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:29:46,205 óra (206,018 km/óra átlag) |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 1,246 mp |
3. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | + 19,360 |
4. | J. Button | brit | Honda | + 19,952 |
5. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | + 37,048 |
6. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | + 41,932 |
7. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | + 1:03,04 |
8. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | + 1:06,771 |
9. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 1:09,907 |
10. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | + 1:15,541 |
11. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | + 1:25,997 |
12. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 1 kör |
13. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
14. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
15. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
16. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
17. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | + 2 kör |
18. | T. Szato | japán | Super-Aguri | + 4 kör |
Nem ért célba: 19. | J. Ide | japán | Super Aguri | + 20 kör |
20. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | + 28 kör |
21. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 36 kör |
22. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | + 57 kör |
Leggyorsabb kör: Rosberg | német | Williams-Cosworth | 1:32,408 perc | 42. kör |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, PILÓTÁK: 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 10 pont |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 8 |
3. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 6 |
4. | J. Button | brit | Honda | 5 |
5. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 4 |
6. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | 3 |
7. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | 2 |
8. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | 1 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 10 pont |
2. | McLaren-Mercedes | 10 |
3. | Ferrari | 8 |
4. | Honda | 5 |
5. | Williams-Cosworth | 5 |
6. | Red Bull-Ferrari | 1 |
---- N ---- &