Reuters
Kimi Räikkönen autója magasan, de nem a csúcson
Reuters
Kimi Räikkönen autója magasan, de nem a csúcson
Az új rendszerű időmérő edzés első harmada döntött a rajtrács hátsó részéről, s a 22 versenyző csatája azonnal nagy meglepetést hozott. Az összetettben már kétszer ezüstérmes Räikkönen autójában ugyanis leszakadt a hátsó vezetőszárny, majd a felfüggesztés, s a roncs csak néhány pörgés után tudott megállni. A finn klasszis ezután a boxba gurult, miközben piros zászlóval átmenetileg félbeszakították az edzést.
A néhány perces kényszerszünet után az időmérőt befejező Räikkönen kivételével a teljes mezőny kiment a bahreini aszfaltcsíkra, hogy bejusson a második negyedórában is érdekelt legjobb 16 közé.
A papírformának megfelelően a finn sztárhoz a Super Aguri-Honda két japán versenyzője, Judzsi Ide és Szato Takuma, valamint a portugál Tiago Monteiro és a holland Christijan Albers (mindkettő Midland-Toyota) csatlakozott. A német Ralf Schumacher (Toyota) búcsúja azonban már nem tartozott a várt események közé.
Michael Schumacher (képünkön) beérte Sennát
A második negyedórás szakasz újabb hat pilótának jelentett végállomást, s további csillagok szálltak ki. Az évek óta edzésmenőnek számító olasz Jarno Trulli (Toyota), továbbá a brit David Coulthard (Red Bull Racing-Ferrari), s az 1997-ben világbajnok kanadai Jacques Vileneuve (BMW-Sauber) is jobb kezdésre számított, míg a német Nico Rosberg (Williams-Cosworth), az amerikai Scott Speed és az olasz Vitantonio Liuzzi (utóbbi kettő Scuderia Toro-Rosso) valószínűleg csak legszebb álmaiban gondolt arra, hogy bekerül az utolsó szakaszba. Ez nem történt meg, vagyis az ifjú titánok triója is befejezte hivatalos szombati munkásságát.
Az utolsó, már 20 perces szakasz döntött a rajtrács legjobb 5 soráról, így nem meglepő, hogy az érintett versenyzők szinte azonnal elkezdték a szünet után a száguldást.
Az elején a Ferrari új brazil versenyzője, Felipe Massa vezetett, majd csapattársa, a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher 1:31.595 p-es időt repesztett, amivel feladta a leckét a többieknek.
Massa azonban nem rettent meg a feladattól, 1:31.523-mal visszavette az első helyet! Az utolsó percek hozták az igazi nagy csatát: a remekül taktikázó Michael Schumacher (1:31.431) újra az élre került, mögötte Massa (1:31.478) és Button (1:31.549) végzett A címvédő spanyol Fernando Alonso (Renault, 1:31.702) a negyedik helyen zárt.
Nyilatkozatok a Bahreini Nagydíj időmérő edzése után:
Michael Schumacher (Ferrari, 1. hely, 1:31.431 p):
„Sokat kellett várni erre az eredményre, régóta nem örülhettem ilyen sikernek. Sokat kellett dolgoznunk ezért a helyért, így hatalmas boldogságot érzek. Már a téli tesztek során éreztem, hogy jó az autónk, de várni kellett a megerősítésre.”
Felipe Massa (Ferrari, 2. hely, 1:31.478):
„Természetesen örülök a második helynek! Akár első is lehettem volna, de a leggyorsabb körömben feltartott Giancarlo Fisichella. De semmi baj, jó lenne, ha vasárnap sem lennék rosszabb.”
BAHREINI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS | NÉV | CSAPAT | IDŐEREDMÉNY |
1 | M. Schumacher | Ferrari | 1:31.431 |
2 | F. Massa | Ferrari | 1:31.478 |
3 | J. Button | Honda | 1:31.549 |
4 | F. Alonso | Renault | 1:31.702 |
5 | JP. Montoya | McLaren | 1:32.164 |
6 | R. Barrichello | Honda | 1:32.579 |
7 | M. Webber | Williams | 1:33.006 |
8 | C. Klien | Red Bull | 1:33.112 |
9 | G. Fisichella | Renault | 1:33.496 |
10 | N. Heidfeld | BMW | 1:33.926 |
11 | J. Villeneuve | BMW | 1:32.456 |
12 | N. Rosberg | Williams | 1:32.620 |
13 | D. Coulthard | Red Bull | 1:32.850 |
14 | J. Trulli | Toyota | 1:33.066 |
15 | V. Liuzzi | Scuderia Toro Rosso | 1:33.416 |
16 | S. Speed | Scuderia Toro Rosso | 1:34.606 |
17 | R. Schumacher | Toyota | 1:34.702 |
18 | C. Albers | Midland F1 | 1:35.724 |
19 | T. Monteiro | Midland F1 | 1:35.900 |
20 | Y. Ide | Super Aguri | 1:37.411 |
21 | T. Sato | Super Aguri | 1:38.868 |
22 | K. Räikkönen | McLaren | mért kör nélkül |