f1racing.net
A kiscsapatok közül tűnne ki a Midland
f1racing.net
A kiscsapatok közül tűnne ki a Midland
Az orosz származású kanadai üzletember, Alex Shnaider tulajdonában álló, Silverstone-i központú csapat elsősorban a jövőre épít. „Realisták vagyunk a lehetőségeinket illetően, hiszen mi privát csapat vagyunk, és így kell felvennünk a versenyt a legnagyobb autógyárakkal” – vélekedett Colin Kolles ügyvezető igazgató is.
„Jelen helyzetünkben inkább lehetőséget szeretnénk adni a fiataloknak, akik a Formula-1 jövőjét jelentik. Technikai igazgatónk, James Key az F1 legfiatalabbja, és mérnöki csapata is nagyon ígéretes. Folyamatos fejlődésre számítunk, az a célunk, hogy a 2005-ben is látott megbízhatóság mellett megelőzzük riválisainkat” – fogalmazta meg az ars poeticát is a csapatfőnök.
Ennek megfelelően választották ki a pilótákat is: a holland Christijan Albers tavalyi, sikeresnek mondható debütálása után egy Minardiból ült át a Midlandbe, a portugál Tiago Monteiro pedig a 2005-ös idény újonca volt, Indianapolisban pedig dobogóra is állhatott a Midland-Jordan versenyzőjeként az emlékezetes csonka Indianapolisi futamon.
Az új autó szakított a Jordan megszokott sárga színével: szürke, piros, fekete és fehér színekben pompázik. A Honda új kasztniján látható oldalsó légterelőív a Midlandre is felkerült. A csapat motorjait a Toyota, a gumikat a Bridgestone szállítja majd.
A tesztpilóták a német Markus Winkelhock és Adrian Sutil, a svájci Giorgio Mondini és az orosz Roman Ruszinov lesznek. Az autó élesben először a február 4-i, Silverstone-i teszteken vizsgázik, majd hetedikétől a spanyolországi Jerezben próbálgatják tovább.
A Red Bull Racing és a Toro Rosso (a korábbi Minardi) március kilencedikén mutatja majd be hivatalosan új autóját (bár tesztelni valószínűleg korábban is fogják), az újonc Super Aguri versenygépét pedig várhatóan február 14-én leplezik le – bár akkor csak egy 2002-es Arrows-kasztnit mutatnak be Honda motorral, a saját fejlesztésű autó ugyanis csak a szezon közepére készül el.