"Nem ígérek dobogós helyezéseket és győzelmeket az első évre, de teljes erőből 'odatesszük' magunkat, hogy csökkentsük a lemaradásunkat a legjobb csapatokhoz képest" – mondta Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója a bemutatón.
"A szabályváltoztatások a tervezők számára is új lehetőségeket teremtettek, ennek a legfőbb oka az, hogy az új motor kisebb helyen elfér" – magyarázta a bemutatón Willy Rampf, a karosszéria kialakítását irányító technikai igazgató.
"Az is befolyásolta az autó kialakítását és a motor elhelyezkedését, hogy a tank mérete kisebb, mint korábban volt. Az erőforrás rövidebb lett, ami lehetővé tette, hogy a mérnökeink megerősítsék a hétfokozatú sebességváltó titánium burkolatát, s ettől a hátsó rész is karcsúbbra sikerült."
Ami mindezek mellett is teljesen újszerű a BMW Sauber F1.06 kialakításában, az az első és a hátsó felfüggesztés. Az első tengelynél a kialakítást alapvetően befolyásolta, hogy az alsó lengőkarok csatlakozási pontjai alacsonyabban vannak, mint korábban. A hátsó felfüggesztés ehhez hasonlóan szintén új konstrukció.
A BMW-Sauber a Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve versenyzőpárossal vág neki a 2006-os Formula–1-es idénynek.