Garry Paffett a sárgára festett McLaren-Mercedesszel
Garry Paffett a sárgára festett McLaren-Mercedesszel
A száguldó cirkuszban az idén áttérnek a 2,4 literes, nyolchengeres motorokra. Az ok arra, hogy a McLaren most mégis a V10-eseket használja, valószínűleg az, hogy a csapat V8-as motorjának rögzítései nem felelnek meg a régi MP4-20B modellnek, az új autó pedig még nem készült el.
"Teljes mértékben tartjuk magunkat a naptárhoz a V8-as motor fejlesztésében, de most eljött az idő, hogy az új autóra koncentráljunk, amelyben már más rögzítési pontok lesznek" – nyilatkozta a Mercedes-Benz szóvivője az Autosport nevű újság internetes oldalának.
A McLaren eredeti tervei szerint az új autó tesztelése a január 23-án kezdődő héten indult volna be, de a valenciai pálya foglalását a csapat visszavonta. Az MP4-21-es modell valószínűleg csak az ezt követő héten fog kifutni a pályára.
Formula–1-es berkekben olyan pletykákról is hallani, hogy a Mercedes V8-as motorjait vissza kellett küldeni a tervezőasztalra a novemberi és decemberi teszteken fölmerült megbízhatósági problémák miatt.
A csapat tesztpilótája, Pedro de la Rosa a Marca nevű újságnak elmondta, hogy az autó váza rendkívül jó, ahogy tavaly is, de a motorral még rengeteg munkájuk lesz.
A McLarent egyelőre Pedro de la Rosa és Gary Paffett teszteli Jerezben, de a jövő héten beszáll a munkába Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is.