A McLaren-Mercedes korábbi technikai igazgatója, az áramlástani szakértő Adrian Newey által megálmodott új, kettéosztott hátsó szárnyat a korábbi hírekkel ellentétben 2007-ben még nem rendszeresítik a Formula–1-es vb-sorozatban. A szabályváltozáshoz a tíz jelenlévő közül nyolcnak támogatnia kellett volna az elképzelést.
A forradalmi újítás célja az volna, hogy megkönnyítse az előzéseket. A kettéosztott hátsó légterelő áramlástanilag egészen más folyamatokat idéz elő a száguldó autó mögött, mint a jelenlegi kialakítás.
Lényegében arról van szó, hogy a forradalmian új áramvonalidomot elhagyó levegő lefelé, a talaj felé csapódik a jármű mögött, és távolról sem idéz elő akkora turbulenciát, mint a mostani szárny.
A Formula–1-es versenyeken jelenleg azért is nehéz előzni, mert a szélárnyékban autózó versenyző közvetlenül az előtte haladó mögé érkezve beleütközik a kavargó légoszlopba, ami lelassíthatja az ő versenygépét.
Az új szárny tehát 2008 előtt biztosan nem jelenik meg a száguldó cirkuszban, és hogy alapvetően miért nem, arról Pat Symonds, a Renault szakembere a következőket mondta:
"Nagyon komplex problémáról van szó, és még nagyon sokat kell dolgozni rajta. Ha az ember a levegőáramlást valóban szabályozni akarja, akkor az ehhez kapcsolódó szabályokat nagyon gondosan kell kimunkálni. A szárny az egész új aerodinamikai csomagnak csak egy darabja."