Az Egyesült Államok Nagydíja után ismét ötre emelkedik a német pilóták száma a Formula– 1-ben: amint azt csütörtöki számunkban megírtuk, a Spykeristálló Markus Winkelhockot ülteti be 21-es rajtszámú autójába a Nürburgringen. (Arról, hogy a Hungaroringen is folytathatja-e, várhatóan a pénz dönt.) A BMW után tehát a Christijan Alberst a múlt héten elbocsátó holland team is nekivág legalább egy futamnak úgy, hogy két német ül majd a gépeiben. A szintén újonc Adrian Sutil új csapattársa lesz a 724. versenyző, aki F1-es GP-n rajthoz állhat, és az elmúlt 15 évben a negyedik, aki egykori Formula–1-es pilóta fiaként teheti meg ezt. (Szomorú érdekesség, hogy közülük a harmadik, aki gyermekként élte át édesapja halálos balesetét!) A sort 1992-ben Damon Hill, az 1975-ben repülőgép-szerencsétlenségben elhunyt, kétszeres világbajnok Graham Hill fia nyitotta, és négy évvel később maga is vb-címet ünnepelhetett. 1996-os ös szetett diadalának esztendejében a Williamsnél Jacques Villeneuve, a legendás Gilles Villeneuve fia volt a csapattársa. A kanadai már a második szezonjában elérte azt, ami apjának az 1982-es tragédiája miatt nem sikerülhetett: 1997-ben megnyerte a bajnokságot. A következő pilótacsemetére majdnem tíz évet kellett várni, Nico Rosberg, az 1982-es világbajnok Keke Rosberg fia 2006-ban szintén a Williamsnél debütált. Apjától eltérően nem finn, hanem német színekben versenyez, és sokak szerint jó esélye van arra, hogy Lewis Hamilton egyik fő riválisa legyen a következő évtizedben. Rosberg után szinte mindenki azt hitte, hogy újabb világbajnok fia következik a sorban, Nelsinho Piquet, a háromszoros világbajnok Nelson szeme fénye a Renault tesztpilótájaként azonban még mindig vár a lehetőségre. Beelőzte őt Winkelhock, akinek apja, Manfred a nyolcvanas évek első felében vált legendává. Élete második rajtján, 1982-ben ötödik lett, de hiába próbálkozott további 53 futamon, nem tudott több pontot szerezni. Kiscsapatoknál indult, és elsősorban bátorságával meg hatalmas bukásaival hívta fel magára a figyelmet (1980-ban a Formula–2-ben a régi Nürburgringen teljes hátraszaltót csinált autójával, de azonnal kipattant a roncsból). 1985 augusztusában Kanadában egy sportautóviadalon szenvedett halálos balesetet. Markus ekkor ötéves volt, de mivel az egész család megőrült a versenyzésért (Manfred öccse, Joachim is próbálkozott az F1-ben, de nem tudta kvalifikálni magát, és végül a túraautózásban lett sztár – végül 2003-ban vonult vissza), nem kerülhette el a sorsát. „Nem számítottam rá, hogy én kapom meg az esélyt a Spykertől – vallotta be Markus Winkelhock. – Mivel ez az idei egyetlen németországi futam, rendkívül fontos lehetőség nekem és a családomnak is. Apám ezen a pályán indult utoljára az F1-ben, én pedig itt debütálok. Elképzelhetik édesanyámat, hogy meghatódott, amikor mondtam neki, hogy versenyezni fogok!”