Hat éve itt lett világbajnok

Vágólapra másolva!
2006.10.06. 01:44
Címkék
Michael Schumacher a vasárnapi Kínai Nagydíjon aratott győzelmével, több első helyének köszönhetően átvette a vezetést a pontversenyben Fernando Alonsótól, s már ezen a hét végén megszerezheti nyolcadik világbajnoki címét. Ehhez nyernie kell, s a Renault spanyolja nem szerezhet pontot. A német korábban kétszer lett világbajnok a szuzukai pályán, ezt idéztük fel.
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is
Reuters
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is
Reuters
Michael Schumacher der?s hangulatban érkezett Szuzukába: szereti ezt a pályát, és nemcsak az itteni sikerei, hanem remek ritmusa miatt is

2000 – Monzában kezdődött a veretlenségi sorozat
Az előző két évben (1998, 1999) Mika Häkkinen volt a világbajnok, és sokan azt várták, hogy a McLaren ismét megállíthatatlan lesz. Michael Schumacher nem tartozott az „ezüstnyilak” szurkolói közé, így mesterhármassal kezdte a szezont. A folytatásban magára talált Häkkinen, s a nyár végén két bravúros diadallal hatpontos előnyre tett szert. Az Olasz Nagydíj hozta az újabb fordulatot: az őrjöngő Ferrari-fanatikusok győzelembe hajszolták német kedvencüket, aki Indianapolisban – az elvileg a McLarennek kedvező pályán – is verhetetlen volt, míg finn vetélytársa kiesett. Így érkezett a mezőny Szuzukába, s 2000. október 8-án, a rajt előtt nyolcpontos előnnyel éllovas Michael Schumacher nagy csatában nyert Häkkinen előtt, s harmadszor lett világbajnok; először a maranellói csapat tagjaként.

2003 – A 8. hely is elég volt
A 2002-es sorozatot nagy fölénnyel nyerte meg Michael Schumacher, ezért keltett meglepetést, hogy az első három futamon nem sikerült győznie. Újabb finn kihívója akadt Kimi Räikkönen személyében, aki mindvégig méltó ellenfélnek bizonyult. A német csillag először az imolai San Marinó-i Nagydíjon lett első, s ettől olyan lendületet vett, hogy Spanyolországban, majd Ausztriában is őt intették le győztesként. Räikkönen az A1-Ringen rendezett futam után két ponttal vezetett, majd Monacóban megduplázta előnyét. Kanadában azonban Michael Schumacher nyert, s három ponttal megelőzte a fiatal tehetséget. Ezután öt (!) olyan viadal következett, amelyen mások értek a célba elsőként, s így három futammal a befejezés előtt elképesztően tömör volt az élmezőny: Schumacher (72), Juan Pablo Montoya (71) és Räikkönen (70) reménykedhetett a végső sikerben. A monzai közönség ismét hazai sikert látott, így a Ferrari ásza levegőhöz jutott, Indianapolisban pedig az utolsó nagy lépést is megtette. Vetélytársai közül már csak Räikkönen őrzött meg némi esélyt, igaz, a kilencpontos különbség szinte borítékolta az összetett végső sorrendjét. Az évzáró, szuzukai versenyen a német pilóta csak arra törekedett, hogy megszerezze a világbajnoki címhez szükséges egy pontot, s így nem meglepő, hogy „csak” nyolcadik lett.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

2006 – az utolsó lehetőség
Schumacher csendben készül a hét végi Japán Nagydíjra, minden erejével az előtte álló feladatra összpontosít. Elszántsága érthető, hiszen azonos pontszám mellett, több futamgyőzelmének köszönhetően már éllovasként várja a szuzukai futamot, amelynek megnyerése esetén akár világbajnok is lehet. Ehhez persze az is kell, hogy Alonso ne szerezzen pontot.
„Nagyon várom Szuzukát, amely minden évben a szezon egyik kiemelkedő versenye. Álomszerű a pálya, különösen az első szektora: hihetetlenül jó a ritmusa. Ez a kulcsszó, a megfelelő ritmus, mert mi meg akarjuk ismételni az utóbbi hetek teljesítményét” – szögezte le a német, aki az évzáró Brazil Nagydíj után befejezi pályafutását.

A német reményeit növelheti a közelmúlt is, hiszen hatszor diadalmaskodott Szuzukában. ---- 1992. augusztus 30., Belga Nagydíj
Michael Schumacher harmadik lett az időmérőn, majd a futam feléig nem is változott a pozíciója. A fiatal Schumacher hibázott, Martin Brundle megelőzte, de ekkor a német gyorsan kiment száraz pályára való gumikért. Jó döntés volt, végül több mint félperces előnnyel nyert Nigel Mansell előtt. Ez volt a kerpeni versenyző első futamgyőzelme.

1996. június 2., Spanyol Nagydíj
Michael Schumacher kétszeres világbajnokként elhagyta a Benettont, de a Ferrarival nem sikerült győznie az első hat versenyen. Spanyolországban harmadik volt az időmérőn, de majdnem egy másodperccel maradt el az edzéselső Damon Hilltől. A versenyt azonban már esőben rendezték, és ez a németnek kedvezett. Először nyert a maranellóiakkal.

1998. augusztus 16., Magyar Nagydíj
Mika Häkkinen 16 pontos előnnyel, nagy esélyesként érkezett a Hungaroringre. Sokan úgy vélték, a technikai fölényben lévő McLaren ellen Michael Schumachernek csodára lesz szüksége a győzelemhez. Végül a földi erők segítették az első helyhez – Ross Brawn technikai igazgató javaslatára háromszor tankolt és cserélt gumit, így végig könnyebb és ezért gyorsabb volt az autója.

2000. szeptember 15., Olasz Nagydíj
Mika Häkkinen a Magyar és a Belga Nagydíjon is „megleckéztette” Schumachert, s úgy tűnt, harmadszor is világbajnok lesz. Hatpontos előnnyel érkezett Monzába, de ott nem tudott mit kezdeni a fanatikus vetélytárssal és szurkolótáborral.

2003. április 20., San Marinó-i Nagydíj
Sokak szerint Michael Schumacher ridegségének köszönhette elsőségét, mert édesanyja néhány órával a rajt előtt elhunyt, mégsem mondta le az indulást. A Ferrari csillaga összeszorított fogakkal, fájdalmat nem ismerve, oroszlánként küzdött az elején testvérével, Ralffal, majd később Kimi Räikkönent is lebirkózta.

2006. április 23., San Marinó-i Nagydíj
Egy évvel korábban Fernando Alonso csodálatosan védekezett az utolsó 10-12 körben, pedig Michael Schumacher mindent megpróbált a rendkívül lelkes közönség előtt. A német legenda megtanulta a leckét, s már az időmérő edzésen az élre száguldott. Ezúttal is a Ferrari remek taktikája segítette győzelemre. ---- Giancarlo Fisichella válaszolt Fernando Alonsónak, aki értetlenségének adott hangot a Kínai Nagydíjon végrehajtott előzése miatt. (Ez akkor történt, amikor a spanyol gumigondjai miatt lelassult.)

„Fogalmam sincs, miért kritizált. Egyértelmű, hogy elsősorban a saját érdekeimet nézem, s nem Fernandóét. Természetesen szükség esetén segítem őt, de Sanghajban nem állhattam ki csak azért, hogy ő elmehessen. Remélem, meg tudjuk majd beszélni az esetet” – mondta az olasz pilóta, aki hozzátette: össze kell tartaniuk, hiszen azonos célokért küzdenek.

Kínában más gond is volt: a második kiállás során Alonso tíz másodpercet veszített, mert a kerékkulcsot kezelő szakember nem vette észre, hogy amikor levette a gumit, a kerékanya nem maradt a pisztolyban, hanem elgurult. Ez csak akkor derült ki, amikor az új abroncsot nem volt mivel fölerősíteni.

A hiba miatt a mérnököt lecserélte a Renault-csapat, szerződésbontásról azonban nem érkezett hír. Állítólag ugyanez a szerelő hibázott a Hungaroringen is, mert nem észlelte, hogy megsérült az egyik kerékrögzítő anya. A hiba Alonso kiesését jelentette.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik