Ahol akár eldőlhet a verseny

Izsányi szabolcs, tóth anita Fotó: mirkó istvánIzsányi szabolcs, tóth anita Fotó: mirkó istván
Vágólapra másolva!
2006.08.05. 00:24
Címkék
A boxutca eseményei gyakran nagyobb hatással vannak egy-egy verseny végkimenetelére, mint a pályán történtek.
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek
A kép is bizonyítja, hogy a boxutcában a gyorsaság a legfontosabb, a versenyzô még szinte meg sem állt, máris dolgozni kezdenek a háttéremberek

Pénteken folyamatos volt a sürgés-forgás a boxutcában, a garázsban a szerelők az autókat bütykölték, felkészítették a szabadedzésekre. Két autó motorján kisebb módosításokat kellett végrehajtani, de mivel ezt az FIA ellenőrei előtt tették, és a hajtómű alapszerkezetéhez nem nyúltak hozzá, Jenson Button és Jarno Trulli is megúszta rajtbüntetés nélkül.

A szabadedzés kezdetekor a garázsokból a boxutcára terelődött a figyelem, a pályára kihajtó, illetve a körözést befejező autók érkezésére az erre kijelölt pályabírók sípszóval figyelmeztették a boxutcában tartózkodókat. Az edzés alatt felpörgették a tempót a szerelők is, amikor az autók a garázsban voltak, gyorsabban kellett megoldaniuk az esetleges gondokat, hiszen csak egy órán át tartott a tréning.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

A boxutca túloldalán, a garázsnak háttal ültek a csapat vezetői, akik a célegyenes melletti ,,bárpultnál” figyelték az eseményeket, és irányították az istálló többi tagját. A fő utasításokat általában a technikai igazgató adja ki, a Ferrarinál Ross Brown, a Renault-nál Pat Symonds áll mindenki felett, nekik jelent mindenki. Mindez rádión történik, a fontosabb kérdésekről az edzés után folyik az egyeztetés.

Szombaton és vasárnap már a körözés alatt is roppant fontos kérdésekről kell dönteni. Ekkor a boxutca is zsúfoltabb, a kerékcserét és tankolást nem a garázsban, hanem előtte végzik el a csapatok. A 17 szerelő egy emberként veti rá magát az autóra, és mire nyolc másodperccel később újra szétrebbennek, a kocsi ismét menetre kész – új gumikkal és tele tankkal.

A verseny egyik leglátványosabb része ez, és mivel manapság már a pályán kevés az előzés, a győzelem is eldőlhet a boxutcában.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik