Az oroszok a boxban vannak

Vágólapra másolva!
2005.11.24. 02:18
Címkék
Már több mint egy hónapja, hogy véget ért a Formula1-es idény, ám az élet nem állt meg. A csapatok egy része alaposan átalakult, akadnak, akik tesztelnek, mások pedig csendben készülnek a 2006-os idényre  ilyen a Renault és a McLaren, amelyekkel nem történt semmi különös az elmúlt hetekben.
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
Alex Shnaider, az MF1 orosz származású tulajdonosa révén a Formula–1 Oroszországba is betörhet
A legnagyobb változás az elmúlt időszakban a Midland nevéhez fűződik, a Jordant felvásárló Alex Shnaider ugyanis bejegyezte istállóját a 2006-os világbajnokságra, de a Jordan név már teljesen eltűnt, helyette MF1 Racingként működik az istálló. A sárga szín is elveszik, szürke-fehér-piros lesz az autó alapja. A gárda pedig nem brit, nem kanadai, hanem – a Formula–1 történetében elsőként – orosz színekben indul a vb-n.

Bernie Ecclestone már dörzsöli a tenyerét

A változásnak Bernie Ecclestone, az F1 nagyfőnöke is örül, elsősorban azért, mert így bevonják Oroszországot a sportágba, és ezzel új dimenziók nyílnak, új befektetők hozhatják a pénzüket.

"Az MF1 nem csak Oroszországban, az egész világon felkelti az emberek érdeklődését. Sok sikert kívánok Alex Shnaidernek, remélem, sikerül kihasználnia a lehetőségeket, amelyeket ez a remek ország kínál neki" – mondta Bernie Ecclestone.

Az oroszországi születésű kanadai üzletember már az idén is a Jordan mögött állt, de egyelőre nemigen történt változás az istállónál. A néven és a festésen kívül jövőre sem várhatunk sok mindent, a motor továbbra is a Toyotától, a gumi a Bridgestone-tól érkezik, Tiago Monteiro marad az egyik pilóta, az új csapattársa az exminardis Christijan Albers lesz. Ami a kasztnit illeti, ebben a leggyengébb a csapat, Shnaider ugyanis lemondta a korábban a Dallarával kötött megállapodását, és inkább házon belül építteti meg az autót, igaz, az olasz cég továbbra is segít neki.

A Midland könnyedén a rajtrács végére csúszhat, a Minardiból Scuderia Toro Rossóvá váló Red Bull-utódnak ugyanis jobbak a kilátásai. A csapat élére kinevezett Franz Tost (aki a BMW-től érkezik) ugyan csak januárban áll munkába, az eddigi egyetlen változás meghatározó lehet: a csapat Bridgestone-ról Michelin-gumikra vált.

A BMW vár az új névvel, a Honda nem

Igaz, a kerékcserék visszatérése miatt mindkét abroncsgyár a nulláról indul, így nem lehet kijelenteni, hogy 2006-ban is jobbak lesznek az idén 19 futamból 18-at megnyerő franciák. Fordulatra számít a Toyota, amely a Bridgestone mellett kötelezte el magát, és várhatóan ezt teszi a Williams is.
Nagy változás zajlik a BAR-nál és a Saubernél is, és amíg utóbbi a BMW hatalomátvétele ellenére megtartja a nevét, előbbi többször is tett utalást a névmódosításra. A sajtóanyagok mindegyikének fejlécén Honda Racing F1 Team szerepel, Osima Hirosi ügyvezető pedig kijelentette, hogy a gyár nevén akarnak a világbajnoki címért küzdeni. Közben azonban a második számú csapat is épül, Szuzuki Aguri istállója, a Super Aguri viszont még mindig a kasztni beszerzésén ügyködik. A megoldást Paul Stoddart kínálja, a 2002-ben megszűnt Arrows-istálló négykerekűinek forgalmazói joga az ausztrál üzletemberé, és szívesen eladná őket a japán istállónak.

A Minardi nosztalgiából, a Ferrari élesben tesztel

A Minardi egykori tulajdonosa a napokban vezényli le a faenzai csapat utolsó hivatalos tesztjeit, és az utolsó köröket ő maga teszi meg az egyik autóban. A Ferrari nem nosztalgiázni jár a különböző tesztpályákra (Fiorano, Mugello, Bahrein), komolyan készül 2006-ra. Bár a csapatok közötti megállapodás szerint csak december elejétől szabad tréningezni, ezt nemigen szokták betartani a maranellóiak, akiknél Valentino Rossi is autóba ült. A MotoGP-menőnek állítólag fél évet adtak, hogy eldöntse: 2007-ben két keréken vagy négyen akar versenyezni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik