Századszor indul a BAR

Vágólapra másolva!
2004.10.05. 22:03
Címkék
A hét végén az utolsó előtti állomásához érkezik a Formula-1-es világbajnokság, Szuzukában minden bizonnyal kiemelt figyelemmel kísérik majd a BAR-csapat szereplését.
Az egykor a Tyrrell-istálló jogutódaként létrejövő csapat ugyanis a 100. nagydíjára készül, mégpedig motorszállítója, a Honda és pilótája, Szato Takuma hazájában.
A csapat a legendás Tyrrell felvásárlása után, az 1999-es idény előtt alakult meg, és mivel rengeteg pénzt fektetett bele a British American Tobacco, rögtön merész tervekkel látott munkának a csapat. "A célunk, hogy az első versenytől kezdve a győzelemre törjünk" - jelentette ki Adrian Reynard tervezőmérnök, aki a tengerentúlon szinte minden kategóriában képes volt erre. "A lehető leghamarabb a csúcsra akarunk jutni, eszünkbe sem jut, hogy megelégedjünk a negyedik vagy az ötödik hellyel. Fel akarjuk forgatni a Formula-1 erősorrendjét" - tette hozzá Craig Pollock csapatvezető, aki egyben Jacques Villeneuve menedzsere is volt. A kanadai pilóta maga is pénzt fektetett a gárdába, amelynek ő lett a vezérpilótája.

Jenson Button szerint az idény utolsó két versenyén van esély arra, hogy a BAR-istálló megszerezze története elsô világbajnoki futamgyôzelmét
Jenson Button szerint az idény utolsó két versenyén van esély arra, hogy a BAR-istálló megszerezze története elsô világbajnoki futamgyôzelmét
Jenson Button szerint az idény utolsó két versenyén van esély arra, hogy a BAR-istálló megszerezze története elsô világbajnoki futamgyôzelmét
Emberemlékezet óta nem érkezett ekkora mellénnyel csapat a Formula-1-be, és nem is bukott ekkorát: az első idényében - még a Renault-alapú Supertec-motorral - pontot sem szerzett a gárda, Villeneuve pedig csak a 12. versenyén ért el először a célig. Az első győzelemről pedig azóta is csak álmodoznak Brackleyben, ahonnan már szinte mindenki távozott az 1999-es alakulatból. Reynard után Pollock, majd tavaly utolsóként Villeneuve is elkerült onnan, ahol már David Richards, a rali-világbajnokság első embere az úr.
A Hondával ápolt kapcsolat minden eddiginél szorosabb, Geoff Willis technikai igazgatónak köszönhetően versenyképes a kasztni is, a Michelintől pedig olyan gumikat kap a gárda, amellyel a Ferrarira is veszélyes lehet. Ám az első győzelem csak nem akar összejönni, Jenson Button a négy második helyével csupán azt érte el, hogy a nyolcvanas években versenyző svéd Stefan Johanssonnal holtversenyben a legsikeresebb olyan pilóta, aki képtelen volt futamot nyerni.
A csapat 12 dobogós helyezéséből tíz ebben az idényben született meg, Szato az Egyesült Államokban mindössze a második japánként állhatott F1-es pódiumon. Hazai pályán még többre viheti, az is előfordulhat, hogy Szuzukában megszerzi Button elől a csapat első futamgyőzelmét. A britet ugyanis nem kell segítenie, Buttonnak már - mindkét oldalról - matematikailag biztos az év végi harmadik helye.
"Nem mondom, hogy elegem van a sok második helyből, de már nagyon szeretnék nyerni. Néha egészen közel kerültünk hozzá, és a remek idény utolsó két versenyén jó esélyt látok a győzelemre" - mondta Button. "Japánban nagyon szeretik a Formula-1-et, és nekem itt van a legnagyobb szurkolótáborom. Eddig mindig sikerült pontot szereznem Szuzukában, remélem, az idén a dobogó is összejön" - mondta Szato.
Richards nagyon büszke a csapatára, és bevallotta, ő is sokat vár a hét végi versenytől. "A BAR sok mindent megélt az eddigi kilencvenkilenc versenyén, nagyon boldog vagyok, hogy éppen akkor érkeztünk el ehhez a jubileumhoz, amikor a legjobb passzban vagyunk. Az idén közel kerültünk ahhoz, hogy a második helyen zárjuk a csapatok pontversenyét, és ezzel túlszárnyaljuk az előzetes terveinket. Derűlátóak vagyunk, állunk elébe a következő száz versenynek" - mondta Richards.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik