Loeb kis előnnyel vezet

TÓTH ANITA jelenti TrierbőlTÓTH ANITA jelenti Trierből
Vágólapra másolva!
2003.07.26. 22:44
Címkék
Szombatra megérkezett az eső, és ez sok mindent megváltoztatott, teljesen felforgatta például az előző napi sorrendet, hogy mást ne említsünk. Ráadásul az egyik pillanatról a másikra kezdett el szakadni, ám ahogy jött, el is állt  szikrázó napsütés váltotta fel, majd újra eleredt.
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Loeb öröme érthetô, hiszen 16 gyorsasági szakasz után ô vezet a Német Ralin
Lássuk be, ilyen körülmények között egyáltalán nem volt könnyű dolguk a pilótáknak a gumiválasztással a világbajnokság német viadalának második napján. Főleg úgy, hogy nem egy gyorsasági szakaszra kellett választaniuk, hanem egy teljes körre. Noha a Michelin és a Pirelli szakemberei próbáltak a lehető legjobb tanácsokkal szolgálni, tökéletes megoldást csak akkor találhattak volna, ha a jövőbe látnak, vagy legalábbis baráti viszonyban vannak az égiekkel.
A rapszodikus időjárás tehát rányomta bélyegét a versenyre, volt, akinek szerencsét hozott, és volt, akinek nem. A világbajnoki címvédő Marcus Grönholm például bevallotta: sokszor nem is törődött az eredménnyel, csak azzal, hogy az úton tudja tartani a Peugeot 206 WRC-t. Csapattársa, a pénteken még élen álló Richard Burns sem tudott tökéletesen koncentrálni. A vb-pontversenyt vezető langaléta angol két nagy hibát is elkövetett: egyszer a vizes úton túl szélesen vett egy kanyart, és leállt a motorja (jó néhány másodpercet otthagyott abban a fordulóban, mire újra indítani tudott), másodszor pedig az előző napi reflexek miatt rossz irányba fordult az egyik kereszteződésben. (Rajta kívül egyébként többen is elkövették ezt a hibát – pechére nem az élmezőnyből.)
Burns ezután az elsőről az ötödik helyre esett vissza, és bár átmenetileg csapattársa, Grönholm vette át a helyét, a nap végére Sebastien Loeb került nyerő pozícióba. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a tavalyi viadalt megnyerő francia fiatalember nem lehet teljesen nyugodt, hiszen a kétszeres világbajnok finn ott liheg a nyakában, a különbség kettejük között mindössze 5.5 másodperc.
Ám nemcsak a Citroen-csapat tökéletes bizalmát élvező francia sofőr (a három pilóta közül egyedül ő kapott 2005-ig szerződést) tett csodát szombaton, hanem Markko Märtin is.
2. Német Rali, a 14 futamos vb
8. versenye, Trier

Abszolút sorrend 16 gyorsasági szakasz után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:46:20.8, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 5.5 mp h., 3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 34.8 mp h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 45.3 mp h., 5. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 48.8 mp h., 6. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:54.6 p h., 7. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:59.4 p h., 8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 2:19.2 p h.
Az első nap rövid ideig vezető, ám utóbb váltóhiba miatt a tizedik helyre visszaeső észt pilóta a kilenc szakaszból ötöt megnyert, és bravúrjának köszönhetően felzárkózott a harmadik helyre. Talán nem tévedünk nagyot, ha kijelentjük: ha így folytatja, és az aszfalton most bemutatkozó új Focus is jól bírja, akkor az első helyet is elérheti.
A második nap alapján egyébként a francia gyártók lehetnek a legelégedettebbek, a Citroennek és a Peugeot-nak is három-három pilótája van ugyanis a legjobb nyolc között. Az évek óta csapattársként küzdő Colin McRae (4.) és Carlos Sainz (6.) közül jelenleg előbbi áll jobban, és most minden momentum létfontosságú, hiszen az év végén az egyik nagyágyúnak mennie kell.
A kiegyensúlyozottan versenyző, ám apróbb problémákkal küzdő Duval a Ford-csapat nagy örömére szintén pontszerző pozícióban (7.) tanyázik, az aszfaltkirály Gilles Panizzin azonban úgy látszik, kifogott a német aszfalt. Az egy pontot érő nyolcadik pozícióban lévő francia pilóta az autójával sem tökéletesen elégedett (fékproblémákra panaszkodik, ami ilyen szélsőséges pályaviszonyok mellett nagy baj), és saját magával sem.
A feltörekvő ifjú tehetségek közül, akik az új szabályok révén gyári szerződést kaphatnak a következő hetekben, még mindig a francia autós szövetség pártfogoltja, Cedric Robert birtokolja a legjobb pozíciót (9.). A Hyundai által ezen a viadalon pontszerzőnek nevezett Manfred Stohl ezzel szemben továbbra sem tökéletesen boldog. Az OMV Motorsport pilótája folyamatosan gyorsul, ám úgy tűnik, ez egyelőre kevés az üdvösséghez. Már csak abban bízhat, hogy vasárnap is esik (de végre úgy rendesen, nemcsak néha-néha), akkor eltűnnek az autók közti erőkülönbségek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik