Kezdjük a rossz hírrel! A pályafutása első világbajnoki futamán induló Tagai Tamás, Tagai Róbert testvérpár már az első gyorsasági szakaszon búcsúzott a küzdelmektől.
Colin McRae-t egyelôre nem nyomja agyon a nagy tét, a negyedik helyen nyomul
Colin McRae-t egyelôre nem nyomja agyon a nagy tét, a negyedik helyen nyomul
Az ok egyelőre nem világos, annyi azonban biztos, hogy 3.5 kilométert viszonylag gond nélkül autózott a páros, ám az egyik kanyarból kifelé jövet mintha levették volna a gyújtást. "Megpróbáltam egyszer-kétszer újraindítani a Mitsubishit, de csak alapjáraton pöfögött. Ráadásul méteres lángok jöttek a kipufogóból, úgyhogy felhagytunk a próbálkozással – kesergett Tagai Tamás. – Bevallom, a verseny előtt sok mindent gondoltam: azt, hogy nagyon elvernek minket, azt, hogy felborulunk, hogy kiszakad a futómű a lőtéren… De azt, hogy így esünk ki, nos, azt nem. Legalább két gyorsaságit mentünk volna, hogy legyen viszonyítási alapunk!” Pedig csütörtökön még minden olyan szépnek tűnt. A szurkolók elözönlötték Trier főutcáját (a magyar duó legnagyobb örömére feltűnt jó néhány piros-fehér-zöld lobogó is), és teli torokból éltették a ralisokat, akik viszont teljes harci lázban ácsorogtak az impozáns háttér, a második században a rómaiak által épített Porta Nigra előtt. A ódon vár bizonyára sok mindennek volt már tanúja, ám annak, hogy egy középkorú német férfi Julius Caesarnak öltözve ralis vezényszavakat ordítson németül… Pedig a viadal még el sem kezdődött.
2. Német Rali, a 14 futamos vb 8. versenye, Trier Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:05:20.4, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 7.6 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 8.7 mp h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 27.0 mp h., 5. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 42.1 mp h., 6. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 43.7 mp h., 7. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 47.0 mp h., 8. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206 WRC) 53.5 mp h. Az esti szuperspeciális lapzártánk után fejezôdött be.
Szerencsére a péntek reggel már mentes volt a fentihez hasonló színházi jelenetektől, volt viszont verseny, méghozzá nem is mindennapi! A világbajnoki sorozat idei első igazi aszfaltralija Richard Burns számára kezdődött a legjobban: a világbajnokságot vezető pilóta hasznot húzott az első rajtpozíciójából. De megérdemelte azt a kis előnyt, amit az jelentett, hogy előtte nem hordta fel senki az útra a murvát, hiszen a korábbi murvás futamokon elegett szenvedett attól, hogy neki kellett betöltenie a "takarító” szerepét. A három gyorsasági szakaszt megnyerő langaléta angolnak – a további részsikereken Märtin (2) és Loeb (1) osztozott – egy időre át kellett adnia a vezető pozíciót az észt Märtinnak, ám a nap végére visszavette. Mert bár a négy versennyel ezelőtt bemutatott új Focusról kiderült, hogy aszfalton legalább olyan jó, mint murván, egy váltóprobléma miatt az észt pilóta visszaesett a tizedik helyre. A Német Ralit tavaly megnyerő Sebastien Loeb felzárkózott a második helyre, és hátránya (7.6 mp) egyáltalán nem behozhatatlan. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán jelenleg Marcus Grönholm tanyázik, aki reggel egy kissé álmosan kezdett, és később sem talált igazán magára. Az időeredményei nem rosszak, de saját bevallása szerint tudna sokkal gyorsabban is menni. A további pontszerző helyekért óriási a harc a Citroen két rutinos pilótája, Colin McRae és Carlos Sainz között (számukra tényleg a lét a tét, hiszen az év végén egyiküknek távoznia kell), valamint beleszólhat még a küzdelembe a technikai gondokkal küszködő aszfaltkirály, Gilles Panizzi, valamint a Ford fiatal pilótája, Francois Duval is. A feltörekvő fiatal tehetségek közül kiemelkedik a francia Cedric Robert, aki az egy pontot érő nyolcadik helyen áll, megelőzve a nála jóval tapasztaltabb gyári pilótákat. Ennek azért van jelentősége, mert az elkövetkező hetekben dől el a jövő évi szerződések sorsa, és az új szabályok révén (harmadik pilótának csak olyan versenyzőt nevezhetnek a gyári csapatok, aki az utóbbi három évben nem állt a dobogón) esélyt kapnak a fiatalok. Ezért is volt hatalmas előrelépés az ifjú osztrák Manfred Stohl számára, hogy a Hyundai őt nevezte harmadik versenyzőnek a német viadalra. Az OMV Motorsport aszfaltot nem nagyon kedvelő pilótája viszont egyelőre nem úgy szerepel, ahogy eltervezte, igaz, a többi Hyundai sem muzsikál valami fényesen. Ugyanez vonatkozik a skodásokra is – a most debütáló Fabia WRC-ről most még csak azt lehet megállapítani, hogy szép, de gyorsnak nem túl gyors.