Juan Pablo Montoya pályafutása második győzelmét aratta a Monacói Nagydíjon, amely a legjobbak részéről hibátlan autóvezetést és szervizelést hozott, és amelyen emiatt a boxkiállások időzítése döntött a helyezésekről.
2001 szeptembere óta várt a sikerre
2001 szeptembere óta várt a sikerre
A harmadikként induló és az első szervizkör után az élre álló kolumbiait hiába üldözte Kimi Räikkönen a hajrában, a szűk utcákon még megpróbálni sem tudta az előzést. A második helyen végző finn mögött a vb-címvédő Michael Schumacher ért célba, a német pontversenybeli hátránya a mclarenessel szemben ezúttal nem csökkent, hanem nőtt. A négy nagycsapat menői közül mindenki célba ért, a verseny kétharmadánál nagyot hibázó Ralf Schumacher csak a negyedik lett, mögötte Fernando Alonso, Jarno Trulli, David Coulthard, Rubens Barrichello sorrendben osztoztak a pontokon az ellenfelek.
A verseny napjának első kérdése az volt, hogy vajon rajthoz tud-e állni Jenson Button, a BAR-Hondájával szombaton délelőtt 270 kilométer/órás sebességgel balesetet szenvedő pilóta? Az időmérőt kórházból néző angolt reggelig megfigyelés alatt tartották, ahonnan kijövet Button kijelentette: készen áll a versenyzésre. Ám Sid Watkins főorvossal egyetértésben a BAR vezetősége jobbnak látta pihentetni és megóvni az esetleges újabb balesettől Buttont. Így csak 19 autó sorakozott fel a rajtrácson, amelyről kiválóan indult el Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso. Előbbi Kimi Räikkönent megelőzve feljött csapattársa, a pole pozíciós Ralf Schumacher mögé a második helyre, míg utóbbi David Coulthardot és Rubens Barrichellót maga mögé utasítva a hatodik pozícióba ugrott. Még az első körben a falnak ment Heinz-Harald Frentzen, akinek az uszoda utáni kanyarban leparkolt Sauber-ron-csát csak a biztonsági autó pályára küldésével tudták eltakarítani a pályabírók. A versenyt az ötödik körben indították újra, a viadal első negyedében a két Jaguar-Cosworth kiesése mellett az első három pilóta szökése volt feljegyezhető. A 21. körben az élmezőnyből Ralf Schumacher kezdte meg a boxlátogatást, két körrel később Montoya követte őt, és csapattársa elé jött vissza, a 7. helyre. Räikkönen újabb két kör után látogatta meg szerelőit, és ő is Ralf előtt haladt tovább. Jarno Trulli vezetett a 27. körig, amelyben aztán Coultharddal együtt a boxba hajtott, kettejük sorrendje nem változott. Alonso és Barrichello a maga pit stopja után visszaesett DC mögé, az ötödikként kezdő, a többiek szervizelése miatt már az élről kiálló Michael Schumacher viszont néhány villámgyors kör után bejött Ralf elé, és a harmadik helyen folytatta! Az élen haladó Montoya, Räikkönen páros elszakadt a két Schumachertől, akiket Trulliék tíz másodperces lemaradással követtek. A második boxkört is Ralf kezdte a 48. körben, majd rögtön utána Montoya jött ki. Ralf óriásit hibázott a Rascasse-ban, és vesztett jó néhány másodpercet – egyben az esélyt arra, hogy visszaelőzze bátyját.
50. Monacói Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 7. állomása, Monte-Carlo A 78 körös (260.520 km) verseny végeredménye: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:42:19.010 (átlag: 152.776 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 0.602 mp h. 3. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1.720 mp h. 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 28.518 mp h. 5. Alonso (spanyol, Renault, M) 36.251 mp h. 6. Trulli (olasz, Renault, M) 40.972 mp h. 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 41.227 mp h. 8. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 53.266 mp h. 9. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1 k. h., 10. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1 k h., 11. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 12. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 2 k. h., 13. Panis (francia, Toyota, M) 4 k h. Feladta: Frentzen (német, Sauber-Petronas, B, baleset) 0, Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M, elektronika) 10, Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, motor) 16, Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B, üzemanyagellátás) 28, Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B, üzemanyagellátás) 29, Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, motor) 63 megtett kör után Nem indult: Button (brit, BAR-Honda, B) Leggyorsabb kör: Räikkönen (49. kör) 1:14.545 (átlag: 161.298 km/óra)
Räikkönen leggyorsabb kört hajtott, de boxkiállása után csak Michael Schumacher és Montoya mögé, a harmadik helyre jött vissza. Trulli és DC együtt ment szervizelésre, kis híján összeütköztek, köztük megmaradt a sorrend. M. Schumi Alonso és Barrichello mögé jött vissza, de a duó még kiállt a boxba. Közülük Alonso járt jobban, az 5. pozícióban, Trulliék előtt folytatta, míg a brazil a nyolcadik helyre csúszott. A boxtaktikájával a kilencedik helyre kerülő Jacques Villeneuve-öt újra motorhiba bosszantotta, a kanadai az idén negyedszer esett ki műszaki probléma miatt. A hajrában Räikkönen és Michael Schumacher is feljött Montoyára, de előzni ezen a pályán már nem lehetett. A kolumbiai másfél év után nyert ismét Formula–1-es versenyt, míg a Williams húsz év után ünnepelhetett először a hercegségben (1983-ban Keke Rosberg diadalmaskodott a Riviérán). Michael Schumacher és a Ferrari a tavalyi fiaskó után ezúttal sem örülhetett Monacóban, a Formula–1 kiegyensúlyozottságát szerető rajongók viszont egymás nyakába borulhatnak, mert az idei hetedik versenyen immár az ötödik győztes pilótát és a negyedik győztes csapatot díjazták. A McLaren visszavette a vezetést a Ferraritól a konstruktőrök vb-pontversenyében, míg az egyéniben Räikkönen négy pontra növelte előnyét Michael Schumacherrel szemben. A Williams lerázta magáról a Renault-t, amelynek spanyol pilótája, Alonso visszaelőzte Barrichellót a pilóták csatározásában.
Számításaink szerint – Montoya másodszor
- Hosszú várakozás után ismét érezhette a győzelem ízét Juan Pablo Montoya. A Williams kolumbiai pilótája 15. Formula–1-es versenyén – a 2001-es Olasz Nagydíjon – aratta első sikerét, míg a második diadalát 41. GP-jén könyvelte el. A két évvel ezelőtti monzai futamon Rubens Barrichello és Ralf Schumacher került még be az első háromba. Montoya ebben a szezonban negyedik alkalommal szerzett pontot – ezt megelőzően Melbourne-ben, Imolában és Barcelonában. A grove-i istálló, amely fennállása 109. futamgyőzelmének örülhetett, legutóbb a tavalyi Malajziai Grand Prix-n triumfált, Ralf Schumacher jóvoltából.
- Schumacher II nem szakított az idei hagyományaival: ezúttal is bekerült a "pontzónába”, de most sem tudott célba érni az első háromban. Hozzá hasonlóan bátyja, Michael sem lehet maradéktalanul boldog, noha egyhuzamban negyedszer jutott értékes vb-pontokhoz, megszakadt a hármas győzelmi sorozata.
- Most szóljunk azokról, akik viszont minden bizonnyal sikerként fogják fel monte-carlói eredményüket. Kimi Räikkönen 2003-ban már negyedszer haladt át a célvonalon másodikként, mindent egybevetve pedig ötödször. A világbajnoki összetettben előnyét két ponttal növelő ifjú finn az utóbbi nyolc viadalán hetedik alkalommal került be az első nyolcba. Fernando Alonso mutatója 7/6, azaz a spanyol tehetség az idei hét versenyen haton "pontos” volt. A másik Renault-sofőr, Jarno Trulli legutóbb Sepangban szerepelt ilyen jól, akkor az ötödik helyen végzett.
A legjobbak mondták
Juan Pablo Montoya: – Tökéletes nap volt, az autó és a gumik kiválóan működtek, a csapat fantasztikusan dolgozott. Nagy szükségünk volt erre az eredményre, már voltak olyan versenyek, amelyeken közel álltam a győzelemhez, de azokon elszalasztottam a diadalt. A kulcspillanat a rajt volt, ahol megelőztem Kimit, és a boxkiállások előtt el tudtam húzni tőle. Először értem célba Monacóban, és nyertem is, ez olyan, mint az Indy 500-on aratott diadalom.
Kimi Räikkönen: – Nem hoz szerencsét nekem a második rajthely. Montoya az elején megelőzött, utána meg hiába próbáltam időt nyerni a boxkiállásoknál, a lekörözés előtt állók feltartottak. A végén abban reménykedhettem, hogy hibázni fog, de nem tette. Butaság lett volna belemenni valamilyen manőverbe, máshol talán megpróbáltam volna.
Michael Schumacher: – Mindent megtettünk a győzelemért, de ezen a hétvégén gyengébbek voltunk az ellenfeleinknél. Azzal, hogy az ötödik rajthelyről indultam, és végül a harmadik helyen értem célba, a lehető legtöbbet tettem. A gumijaink ezen a hétvégén nem tudták felvenni a versenyt a Michelinekkel.
Pilóták
1. Räikkönen
48
2. M. Schumacher
44
3. Alonso
29
4. Barrichello
27
5. Coulthard, Montoya és R. Schumacher 25-25, 8. Trulli 13, 9. Fisichella 10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve és Da Matta 3-3, 15. Heidfeld és Firman 1-1
Konstruktőrök
1. McLaren
73
2. Ferrari
71
3. Williams
50
4. Renault
42
5. Jordan és BAR 11-11, 7. Sauber 8, 8. Jaugar 4, 9. Toyota 3