A Williams-istállótól mindenki azt várta, hogy a tavalyi négy győzelmétől feldobva felveszi a versenyt a Ferrarival, és az utolsó versenyekig csatára kényszeríti a Scuderiát. A Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher duót kikiáltották az F1 legjobb pilóta párosának, Sir Frank Williams és Patrick Head is azt remélte, hogy a két versenyző egymás elleni hajszájának köszönhetően a team továbbfejlődik. A BMW a legjobb motort gyártotta 2001-ben, ez is okot adott a bizakodásra.
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Azonban nem számoltak a Ferrari F2002-esével, amely tökéletesre sikerült, sebességben és megbízhatóságban is a legjobbnak bizonyult. A Ferrari a tavalyi gépeivel kezdte az idényt, és ez lehetőséget adott a Williamsnek arra, hogy az első versenyeken megugorjon ellenfelétől. Ausztráliában Ralf Schumacher repült –Rubens Barrichello autójáról a kavicságyba. A tömegkarambollal kezdődő idény második versenyén aztán máris a csúcsra érkezett a grove-i alakulat, Ralf Schumacher és a rajt után Michael Schumacherrel koccanó és ezért megbüntetett Montoya kettős győzelemmel (a BMW első kettős diadalával) a konstruktőr-vb pontversenyének élére emelte a Williamst. Brazíliában ismét történt egy Ferrari, Williams-ütközés, újfent Montoya és a címvédő "találkozott”, és amíg a ferraris megnyerte a versenyt, a rövid szervizelésen áteső Montoyának meg kellett elégednie az ötödik hellyel. Ezt követően pedig már csak a hivatalos időmérő edzéseken tudta felvenni a versenyt a Ferrarival a Williams, de hiába a szombati remeklések, vasárnap már utolérhetetlenül száguldottak a vörös gépek. Montoya hét pole pozíciót szerzett az idény során, de egyszer sem tudott győzni – ilyen legutóbb 1981-ben esett meg, a francia René Arnoux a Renault csapat színeiben volt hasonlóan balszerencsés.
Williams Elsô nagydíj: 1973, Argentin Nagydíj Elsô pontszerzés: 1973, Holland Nagydíj Elsô gyôzelem: 1979, Brit Nagydíj Nagydíjak száma: 462 Gyôzelmek száma: 108 Pole pozíciók száma: 118 Leggyorsabb körök száma: 121 Pontok száma: 2176.5 Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 25 Világbajnoki címek: 9 Elsô vb-cím: 1980 Világbajnok pilóták: Alan Jones (1980), Keke Rosberg (1982), Nelson Piquet (1987), Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993), Damon Hill (1996), Jacques Villeneuve (1997) Legjobb idény: 1993 (168 pont) A 2002-es pilótái Ralf Schumacher (német) vb-4. 42 pont Juan Pablo Montoya (kolumbiai) vb-3. 50 pont
A csapat a kocsi megbízhatóságára büszke lehet, a mezőnyből a kék-fehér gépek teljesítették a legtöbb kilométert az idény versenyein. Csak az Olasz Nagydíjon esett ki mindkét Williams-BMW, igaz, Kanadában sem sikerült pontot szerezni, hiszen Montoya korán búcsúzott, Ralf pedig az üzemanyagtömlőjének hibái miatt csak a 7. helyen ért célba. Ugyanakkor a kolumbiai Montrealban bemutatta az év előzését: a célegyenesbe vezető sikánt elrontó Kimi Räikkönent és Ralf Schumachert egyetlen manőverrel utasította maga mögé. Montoya és csapattársa a végsőkig harcban állt a vb-pontverseny harmadik helyéért, az ezüstéremért folyó csata a Ferrari Hungaroringen mutatott domináns produkciója után eldőlt Barrichello javára. Malajziai győzelme ellenére Ralf nem tudta legyőzni Montoyát, aki amellett, hogy gyűjtögette a pontokat, remek jelenetek sorával tette látványossá a versenyzését. A kanadai előzése mellett Ausztráliában remek csatát vívott Michael Schumacherrel, Hockenheimben Räikkönen eszén járt túl – igaz, ezt a Hungaroringen visszakapta a fiatal finntől. A hockenheimi pálya átépítése egyébként kellemetlen fejlemény a csapat számára, ugyanis a gyors ringek az erős BMW-motornak kedveznek (Ralf tavaly Hockenheimben, Montoya Monzában nyert). A Német GP otthonának megnyírbálásával a BMW erejét nem tudták kihasználni a grove-iak. Persze, nem csak ez a pálya okozott gondot a Williamsnek, Montoya és Ralf többször is szúrós tekintettel nézett egymásra, az idény végén nyilatkozatokban támadták egymást, és Montoya nem hívta meg az esküvőjére Ralfot. A páros ennek ellenére jövőre is megmarad, és Marc Gené is folytatja tesztpilótai tevékenységét. A Jaguarhoz távozó Antonio Pizzonia helyére új tesztelőt is keresnek, a télen Nico Rosberget, Giorgio Pantanót és Vitantonio Liuzzit is kipróbálják. Gerhard Berger még nem döntötte el, marad-e sportigazgató a BMW-nél. Az osztrák segített a müncheni gyárnak az F1-es újrakezdésben, de a Williamsben részesedést vásárolni kívánó gyár már nélküle is megáll a talpán.