A Williams a második helyen

Vágólapra másolva!
2002.11.08. 22:20
Címkék
A Williams-istállótól mindenki azt várta, hogy a tavalyi négy győzelmétől feldobva felveszi a versenyt a Ferrarival, és az utolsó versenyekig csatára kényszeríti a Scuderiát. A Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher duót kikiáltották az F1 legjobb pilóta párosának, Sir Frank Williams és Patrick Head is azt remélte, hogy a két versenyző egymás elleni hajszájának köszönhetően a team továbbfejlődik. A BMW a legjobb motort gyártotta 2001-ben, ez is okot adott a bizakodásra.
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Juan Pablo Montoya hétszer indulhatott az élrôl, de egy versenyt sem nyert meg
Azonban nem számoltak a Ferrari F2002-esével, amely tökéletesre sikerült, sebességben és megbízhatóságban is a legjobbnak bizonyult. A Ferrari a tavalyi gépeivel kezdte az idényt, és ez lehetőséget adott a Williamsnek arra, hogy az első versenyeken megugorjon ellenfelétől. Ausztráliában Ralf Schumacher repült –Rubens Barrichello autójáról a kavicságyba. A tömegkarambollal kezdődő idény második versenyén aztán máris a csúcsra érkezett a grove-i alakulat, Ralf Schumacher és a rajt után Michael Schumacherrel koccanó és ezért megbüntetett Montoya kettős győzelemmel (a BMW első kettős diadalával) a konstruktőr-vb pontversenyének élére emelte a Williamst.
Brazíliában ismét történt egy Ferrari, Williams-ütközés, újfent Montoya és a címvédő "találkozott”, és amíg a ferraris megnyerte a versenyt, a rövid szervizelésen áteső Montoyának meg kellett elégednie az ötödik hellyel. Ezt követően pedig már csak a hivatalos időmérő edzéseken tudta felvenni a versenyt a Ferrarival a Williams, de hiába a szombati remeklések, vasárnap már utolérhetetlenül száguldottak a vörös gépek. Montoya hét pole pozíciót szerzett az idény során, de egyszer sem tudott győzni – ilyen legutóbb 1981-ben esett meg, a francia René Arnoux a Renault csapat színeiben volt hasonlóan balszerencsés.
Williams
Elsô nagydíj: 1973, Argentin Nagydíj
Elsô pontszerzés: 1973, Holland Nagydíj
Elsô gyôzelem: 1979, Brit Nagydíj
Nagydíjak száma: 462
Gyôzelmek száma: 108
Pole pozíciók száma: 118
Leggyorsabb körök száma: 121
Pontok száma: 2176.5
Nagydíjak az elsô gyôzelemig: 25
Világbajnoki címek: 9
Elsô vb-cím: 1980
Világbajnok pilóták: Alan Jones (1980), Keke Rosberg (1982), Nelson Piquet (1987), Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993), Damon Hill (1996), Jacques Villeneuve (1997)
Legjobb idény: 1993 (168 pont)
A 2002-es pilótái
Ralf Schumacher (német) vb-4. 42 pont
Juan Pablo Montoya (kolumbiai) vb-3. 50 pont
A csapat a kocsi megbízhatóságára büszke lehet, a mezőnyből a kék-fehér gépek teljesítették a legtöbb kilométert az idény versenyein. Csak az Olasz Nagydíjon esett ki mindkét Williams-BMW, igaz, Kanadában sem sikerült pontot szerezni, hiszen Montoya korán búcsúzott, Ralf pedig az üzemanyagtömlőjének hibái miatt csak a 7. helyen ért célba. Ugyanakkor a kolumbiai Montrealban bemutatta az év előzését: a célegyenesbe vezető sikánt elrontó Kimi Räikkönent és Ralf Schumachert egyetlen manőverrel utasította maga mögé.
Montoya és csapattársa a végsőkig harcban állt a vb-pontverseny harmadik helyéért, az ezüstéremért folyó csata a Ferrari Hungaroringen mutatott domináns produkciója után eldőlt Barrichello javára. Malajziai győzelme ellenére Ralf nem tudta legyőzni Montoyát, aki amellett, hogy gyűjtögette a pontokat, remek jelenetek sorával tette látványossá a versenyzését. A kanadai előzése mellett Ausztráliában remek csatát vívott Michael Schumacherrel, Hockenheimben Räikkönen eszén járt túl – igaz, ezt a Hungaroringen visszakapta a fiatal finntől.
A hockenheimi pálya átépítése egyébként kellemetlen fejlemény a csapat számára, ugyanis a gyors ringek az erős BMW-motornak kedveznek (Ralf tavaly Hockenheimben, Montoya Monzában nyert). A Német GP otthonának megnyírbálásával a BMW erejét nem tudták kihasználni a grove-iak. Persze, nem csak ez a pálya okozott gondot a Williamsnek, Montoya és Ralf többször is szúrós tekintettel nézett egymásra, az idény végén nyilatkozatokban támadták egymást, és Montoya nem hívta meg az esküvőjére Ralfot.
A páros ennek ellenére jövőre is megmarad, és Marc Gené is folytatja tesztpilótai tevékenységét. A Jaguarhoz távozó Antonio Pizzonia helyére új tesztelőt is keresnek, a télen Nico Rosberget, Giorgio Pantanót és Vitantonio Liuzzit is kipróbálják. Gerhard Berger még nem döntötte el, marad-e sportigazgató a BMW-nél. Az osztrák segített a müncheni gyárnak az F1-es újrakezdésben, de a Williamsben részesedést vásárolni kívánó gyár már nélküle is megáll a talpán.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik