Napok óta érdekes látvány fogadja azokat, akik sétájuk során útba ejtik a budapesti Roosevelt teret. A Hyatt előtt ugyanis egy Libera, egész pontosan az Azzardissimo nevű vitorlás árboca "nyújtózkodik” az ég felé, tudtára adva a járókelőknek, hogy pénteken rajtol el Balatonfüredről a legnagyobb hagyománnyal rendelkező tókerülő vitorlásverseny, a Kékszalag. A viadal egyébként mára nemcsak hazánk, hanem egész Európa egyik legnagyobb szalagversenyévé vált, amelyet a résztvevők méltán emlegethetnek egy napon a Garda-tavi Centomigliával vagy a Bodensee-i Rundummal. Nem véletlen, hogy az itt szerzett trófea minden hajós számára a csúcsok csúcsát jelenti.
Eszest a versenybíróság zárta ki az ob-n
Pont került Eszes Tamás ügyének a végére. A hivatalos megfogalmazás szerint a laser osztályban induló tízszeres magyar bajnokot a versenybíróság hivatalból zárta ki a versenybôl szabálytalan hajóvezetés miatt, anélkül, hogy bármely, a viadalon részt vevô versenytársa Eszes hajóvezetésével szemben óvást nyújtott volna be.
Eszest a versenybíróság zárta ki az ob-n
Pont került Eszes Tamás ügyének a végére. A hivatalos megfogalmazás szerint a laser osztályban induló tízszeres magyar bajnokot a versenybíróság hivatalból zárta ki a versenybôl szabálytalan hajóvezetés miatt, anélkül, hogy bármely, a viadalon részt vevô versenytársa Eszes hajóvezetésével szemben óvást nyújtott volna be.
A Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Tihany–Keszthely–Balatonfüred útvonal egyébként mintegy 160 kilométer, amelyet a szélviszonyoktól függően egy vagy két nap alatt tesznek meg a versenyzők. Németh Lajos meteorológus előrejelzése szerint a Nemere II 1955-ös (10 óra 40 perces) rekordja ezúttal sem kerül majd veszélybe, viszont a tavalyi időjárásnál – amikor is a rendkívül gyenge szél elsősorban az idegeket borzolta – lényegesen kedvezőbbre számíthatnak a nevezők. Legalábbis ami a péntek délelőttöt illeti…
A szervezők egyébként az idén is népes mezőnyre számítanak a PSINet Magyarország Kft. által negyedik alkalommal támogatott viadalon, ami körülbelül 300-350 hajót, azaz csaknem 2000 vitorlázót jelent, s ezúttal reményeik szerint a botrány is elkerüli majd a rangos eseményt. A tavalyi incidens után – amikor is a Liberák, vagyis a trapézolható "rohanóhajók” elleni tiltakozásul a Nemere II és néhány 70-es cirkáló az ellenkező irányban rajtolt el – ugyanis a Magyar Vitorlásszövetség olyan döntést hozott, figyelembe véve egy tíztagú bizottság vizsgálatát, hogy a jövőben minden évben kerüljön sor Kékszalag-versenyre, ám míg a páros években mindenki indulhat, addig a páratlanban ragaszkodnak a klasszikus kiíráshoz. Ez pedig, úgy tűnik, minden érintettnek elnyerte a tetszését.
Maga a verseny tehát pénteken 9 óra 30 perckor rajtol majd el a balatonfüredi móló előtti vízi területről – nevezni csütörtökig lehet, illetve a "későknek” a verseny reggelén is, igaz, tetemes felárral –, és a leggyorsabbak szombat délután, a banketten már várhatóan javában kóstolgathatják majd a Kékszalag-koktélt. A hivatalos díjkiosztóra mindenesetre vasárnap délelőtt 11-ig várni kell, hiszen a lassabb hajókat is figyelembe vették a limitidő meghatározásánál.
A Kékszalagot egyébként az interneten ugyancsak lehet majd követni, sőt öt hajónak – Pleasure, Gardazzurra, Asso le Mio, Anna, Nemere II – a helyzetét külön figyelhetik az érdeklődők. A július 19–20-i verseny számos érdekessége közül szintén kiemelést érdemel, hogy a címvédő Pleasure ezúttal nem Litkey Farkas kapitánnyal és legénységével áll majd rajthoz, hanem Brencsán Ábel és csapata irányítja. Na persze Litkeyék sem maradnak a parton, ők új szerzeményükkel, a Gardazzurrával igyekszenek megszerezni az abszolút győzelmet.
S ha már az esélylatolgatásnál tartunk, a két Libera mellett a Asso osztály, valamint a csúcstartó Nemere II és a 70-es cirkálók szólhatnak bele leginkább a dobogós helyezésekért folyó harcba. Ám aki egy kicsit is ismeri a Balatont, az tisztában van vele, hogy a "magyar tenger” mindig tartogat meglepetéseket…