Az elmúlt hét végén a stockholmi Olimpiai Stadionban mérték össze tudásukat a világ legjobb salakszórói. A Grand Prix ötödik viadalának végén a hazai szurkolók örülhettek, hiszen kedvencük, Tony Rickardsson diadalmaskodott, ráadásul a négyszeres egyéni világbajnok visszavette vezető helyét az összesített pontvadászatban az ausztrál Ryan Sullivantől.A verseny első szakaszában a legnagyobb meglepetést az okozta, hogy a kieséses rendszerű viadalon az ausztrál Todd Wiltshire-t mindössze kétszer láthatta az oválpályán a nagyérdemű, így a szimpatikus szőke vaspapucsosnak be kellett érnie a 23. pozícióval. Wiltshire bakijából következett, hogy az auszik csodálatos sorozata a Svéd Nagydíjon megszakadt, hiszen az utóbbi időben a mezőny négy ausztrál salakszórója mindig a legjobb nyolc között végzett. Viszont kiválóan mutatkozott be a szurkolóknak a svédek ifjú titánja, Andreas Jonsson. Az előző Szlovén Nagydíjon kellemes meglepetést okozó pilóta (a negyedik helyen zárt) Stockholmban is remekül kezdett – a főversenyben két futamgyőzelemmel indított. Ezután viszont bukott egy hatalmasat, majd a következő versenyén a motorja mondott csütörtököt, így a 12. helyen zárt. Jonsson bukása mellett a két honfitárs "perecelése” is borzolta a kedélyeket. A Karlsson testvérpár, Mikael és Peter továbbjutását is egy-egy bukás hiúsította meg. Tomasz Gollob legjobb nyolc közé jutását viszont Rickardsson és a nap embere, a cseh Lukas Dryml akadályozta meg. A lengyel vaspapucsos csak a kilencedik helyen zárta a nagydíjat, és kizárólag a vetélytársak gyengébb szereplésének köszönhetően tartotta meg a harmadik helyét az összetettben. A fináléba jutásért megrendezett elődöntőket az amerikai Hancock és Dryml (Loram és Sullivan ellenében), illetve az ausztrál Crump és Rickardsson (Adams és Sullivan ellen) vívta meg sikerrel. A legnagyobb meglepetést a 19 éves Dryml fináléba jutása okozta, de a korábbi világbajnok Hancock is nagyon régen volt már Grand Prix-viadalon a legjobb négy között. Hancock szereplésének egyébként van magyar vonatkozása is, hiszen az amerikai két szerelője között van az egyik a legjobb magyar tuningmester, Baráth Lajos is. Hancock egyébként eredményesen fejezte be a versenyt – felállhatott a dobogó harmadik fokára, de az igazi szenzációt az ifjú cseh motoros szolgáltatta. Drymlnek a start utáni első kanyarban még arra is volt esélye, hogy az első helyen jöjjön ki a kavarodásból, ám az ötödik egyéni világelsőségéért küzdő Rickardsson résen volt, és magához ragadta a legkedvezőbb pozíciót. Márpedig a svéd az ilyen lehetőségeket ki szokta használni – most sem történt ez másként.