Női kézi BL: pénteken kezdődik a jegyértékesítés a final fourra |
Női kézi BL: pénteken kezdődik a jegyértékesítés a final fourra |
Most egy kicsit rugaszkodjunk el a valóságtól, és képzeljük el, hogy a garázsunkban áll egy hétszáz lóerős sportautó, amit a még nagyobb teljesítmény és élmény miatt felturbózunk (miért is ne tuningolhatnánk a tuningot?) egy másik autócsoda szintén több száz lóerős motorjával. Már száguldhatunk is a sztrádákon.
Felébredve a vágyakozó álomból, visszatérve a földre és komolyra fordítva a szót: a Győr és a CSM Bucuresti női kézilabdacsapatával tulajdonképpen a fentihez hasonló történt – az eddigi világklasszisok mellé további ászok érkeztek a kontinens két legjobb női együtteséhez. Így a pénteken a Ferencváros román kirakatklub elleni idegenbeli mérkőzésével kezdődő Bajnokok Ligája-idény egyik legnagyobb kérdése nem az, hogy a legutóbbi három kiírást megnyerő két kompánia ismét ott lesz-e a jövő májusi budapesti négyes döntőben, hanem például az, hogy ki léphet az orosz pénzcsap elzárása után széthulló, korábbi kétszeres ezüst- és háromszoros bronzérmes macedón Vardar Szkopje helyére a legjobb négy között.
Magyar szempontból természetesen az a legfontosabb, hogy az ETO sorozatban harmadszor is magasba emelheti-e az elitsorozat trófeáját a Papp László Budapest Sportarénában, ami egyébként korábban még egyetlen együttesnek sem sikerült a BL 25 éves történetében, illetve az, hogy a Ferencváros eljut-e az elődöntőig. Az FTC a final four 2013–2014-es bevezetése óta még nem verekedte el magát az éremcsatákig, ahogy eddig arra sem volt példa, hogy egy ország két csapata is ott legyen a négyes döntőben. A ferencvárosiak talán a legnehezebb úton „válthatják meg jegyüket” a főváros X. kerületében álló Elek Gyula Arénától a XIV. kerületben lévő Arénáig, hiszen a CSM mellett egy masszív német és norvég riválissal kell megküzdeniük a csoportkörben, hogy aztán a középdöntőben akár a győriekkel is összecsaphassanak. Pokolian kemény menet tehát, de nem lehetetlen, hogy a két legjobb magyar női együttesért szoríthassunk a négy között.
Erre mindenesetre reálisabb esély mutatkozik, mint hogy két csúcsmotoros sportautó parkoljon a garázsunkban.