
Kellemes időben sorakoztak fel a pilóták a rajtrácsra – már aki felállt, a brazil Lucas di Grassi ugyanis a rajtrácsra vezető körében megcsúszott az R130 nevű kanyarban, és összetörte Virgin-Cosworthját. Az élcsoportból egyedül Jenson Button rajtolt kemény keverékű abroncsokkal, a többiek a lágyabb gumikba vetették bizalmukat.
A rajt a Renault-ról szólt: a harmadik helyről induló Robert Kubica megelőzte a második Mark Webbert, miközben a középmezőnyben a Nico Hülkenberg által meglökött Vitalij Petrov keresztbe fordult a célegyenesben. Az első kanyarban Felipe Massa Vitantonio Liuzzival ütközött, a versenyigazgatóság a pályára küldte a biztonsági autót. Hülkenberg is kiesett, Rosberg, Senna, Trulli és Glock a boxba hajtott.
SZAVAZÁS
Ön szerint ki lesz 2010-ben az F1 világbajnoka?
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A safety car mögött autózva Kubica autójáról leesett a jobb hátsó kerék, a lengyelnek is fel kellett adnia a viadalt. A verseny újraindításakor (7. kör) Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobajasi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Jamamoto, Trulli, Senna, Glock volt a sorrend. Schumacher a célegyenes előtti lassítóban megelőzte Barrichellót, Rosberg is próbálkozott Buemivel szemben, de majdnem kicsúszott.
A Red Bull pilótái folyamatosan elszakadtak Alonsótól (körönként legalább fél másodpercet vertek a spanyolra), aki eleinte nem tudta lerázni a mclareneseket, csak a 12. kör után távolodott el a Button, Hamilton párostól.
A középmezőnyben Kobajasi vitézkedett, Alguersuarit és Sutilt is bravúros manőverrel előzte meg, s mivel Heidfeld kiment a boxba új gumikért, a japán feljött a nyolcadik helyre.
A vb-aspiránsok közül Hamilton cserélt kereket először (a 22. körben), az angol a kemény keverékű gumikon száguldó Kobajasi mögé jött vissza a pályára. A 24. körben Vettel és Alonso is a boxba hajtott, mindketten Kobajasi előtt folytatták. Hamilton a célegyenes végén megelőzte a Sauber japán pilótáját.
Webber a 25. körben állt ki, Vettel és Alonso között folytatta, Button hajtott az élre. A címvédő a 25. körben 1:27.8 perces kört futott, Hamilton 1:25.6-ot. Schumacher közben a nyolcadik helyen haladó csapattársát, Rosberget támadta, abban bízott, hogy ha megelőzi a gumikat a második kör óta használó csapattársát, elég gyorsan tud menni ahhoz, hogy Button elé kerüljön az éllovas boxkiállása után. Ám mivel ez nem sikerült, a hétszeres világbajnok hátránya nem csökkent, hanem nőtt a McLaren-pilótához képest.
A kerékcseréjét tét nélkül halogató Buttonra a 33. körre felzárkózott a két Red Bull-Renault-s, akiket egyre inkább megközelített Alonso és Hamilton.

Button a 38. körben állt ki a boxba, majd az ötödik helyen folytatta a száguldást. Közben Hamilton váltójából elszállt a harmadik sebességi fokozat (pedig éppen az időmérő előtt cserélték ki a tengelykapcsolót, ami miatt Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott), ezért az angol körönként másfél-két másodperccel lassult. Button 8.5 másodperces lemaradással követte csapattársát, sőt, miután megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, a különbség 6.4 másodpercre apadt.
Button a 44. körben megelőzte Hamiltont, akinek tempója bőven elég volt ahhoz, hogy Rosberget maga mögött tartsa, ugyanakkor a célba éréssel azt kockáztatta, hogy tíz pontért cserébe a dél-koreai futamon esedékes váltócseréjéért is öt rajhelyes büntetést kap. (Ha kiesne, nem járna szankcióval a váltócsere.)
A korábbi kerékcseréje miatt a 12. helyre visszaeső Kobajasi a 45. körben szenzációs manőverrel megelőzte Alguersuarit, és mivel Sutilnak ugyanekkor tönkrement az autója, feljött a 10. pozícióba.
A 48. körben Rosberg az S-kombináció egyik kanyarjában kicsúszott a pályáról, és a gumifalnak csapódott, miközben Kobajasi az alagút utáni 180 fokos kanyarban megelőzte a 300. alkalommal rajtoló (F1-es rekord) Barrichellót is. A Sauber japán pilótája a 49. körben Heidfeld mellett is elment a hajtűkanyarban, és már a hetedik helyen száguldott.
A verseny utolsó körében Webber megfutotta a leggyorsabb kört (1:33.474), de a győzelem a csapattársáé lett. Vettel pontszámban utolérte Alonsót (206-206), Webber 14-gyel előzi meg őket. Hamilton hátránya 28, Buttoné 31 pontra nőtt.
Michael Schumacher hosszú idő után ismét jó teljesítményt nyújtott, de a nap hőse Kobajasi volt. A Lotusból Kovalainen a 12., Trulli a 13. helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy ha nem lesz több, ennyi kieséssel járó verseny, a zöld-sárga istállóé lesz a vb tizedik helye.
| A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
| 1. Vettel | Red Bull-Renault | 1 óra 30:27.323 |
| 2. Webber | Red Bull-Renault | +0.905 |
| 3. Alonso | Ferrari | +2.721 |
| 4. Button | McLaren-Mercedes | +13.522 |
| 5. Hamilton | McLaren-Mercedes | +39.595 |
| 6. Schumacher | Mercedes | +59.933 |
| 7. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +1:04:038 |
| 8. Heidfeld | Sauber-Ferrari | +1:09.648 |
| 9. Barrichello | Williams-Cosworth | +1:10.846 |
| 10. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:12.806 |
| 11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
| 12. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
| 13. Trulli | Lotus-Cosworth | +2 kör |
| 14. Glock | Virgin-Cosworth | +2 kör |
| 15. Senna | Hispania-Cosworth | +2 kör |
| 16. Jamamoto | Hispania-Cosworth | +3 kör |
| 17. Rosberg | Mercedes | +5 kör |
| NEM ÉRT CÉLBA | ||
| Sutil | Force India-Mercedes | 45 |
| Kubica | Renault | 4 |
| Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1 |
| Massa | Ferrari | 1 |
| Petrov | Renault | 1 |
| Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
| Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1 |
| PILÓTÁK | |
| 1. Webber | 220 |
| 2. Alonso | 206 |
| Vettel | 206 |
| 4. Hamilton | 192 |
| 5. Button | 189 |
| 6. Massa | 128 |
| 7. Rosberg | 122 |
| 8. Kubica | 114 |
| 9. Schumacher | 54 |
| 10. Sutil | 47 |
| 11. Barrichello | 41 |
| 12. Kobajasi | 27 |
| 13. Petrov | 19 |
| 14. Hülkenberg | 17 |
| 15. Liuzzi | 13 |
| 16. Buemi | 8 |
| 17. De la Rosa | 6 |
| 18. Heidfeld | 4 |
| 19. Alguersuari | 3 |
| ISTÁLLÓK | |
| 1. Red Bull-Renault | 426 |
| 2. McLaren-Mercedes | 381 |
| 3. Ferrari | 334 |
| 4. Mercedes | 176 |
| 5. Renault | 133 |
| 6. Force India-Mercedes | 60 |
| 7. Williams-Cosworth | 58 |
| 8. Sauber-Ferrari | 37 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 11 |







