Räikkönen: A második hely nem elég, jönnek a győzelmek is

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.04.19. 22:26
null
Kimi Räikkönen úgy érzi, hamarosan a Mercedes szintjén lesz a Ferrari – csak idő kérdése (Fotók: Action Images, AFP)
Az utolsó körös izgalom ellenére biztos volt a győzelmében Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon. Nico Rosberg azt mondta, ha nincs a fékhibája, amely miatt két körrel a leintés előtt megcsúszott, maga mögött tartja Kimi Räikkönent. A finn biztos benne, hogy mostantól rendszeresek lesznek a Mercedes–Ferrari csaták. Sebastian Vettel gyenge napot fogott ki, ezt a Ferrarinál sem tagadták.

Lewis Hamilton az idei negyedik F1-es futamon a harmadik győzelmét aratta, előnye már 27 pontos, azaz egy futammal a riválisai előtt jár. Hamilton végig kézben tartotta a versenyt, szurkolóinak csak az utolsó körben kellett izgulniuk, amikor fékhiba miatt lassítania kellett, de előnye így is kitartott. Az angol szerint nem volt ok az aggodalomra.

„Talán néhány lekörözött pilóta mögött haladva túlhevültek a fékjeim. Ilyenkor nincs meg a szokásos hűtés, de nem volt súlyosabb probléma. Az utolsó körben a fék hibás üzemmódba kapcsolt, de elég hamar reagáltam rá, átkapcsoltam, és megint jó lett – mondta Hamilton. – A Ferrarik megdolgoztattak minket, nem volt könnyű verseny. Megmutattuk, hogy még mindig a Mercedes a legjobb, de dolgoznunk kell, és fejlődni is fogunk."

A második helyen célba érő Kimi Räikkönen fő riválisaival ellentétben a második etapjára kapta meg a közepesen kemény gumikat, azokon tartotta Hamilton lágy gumis tempóját, a végén pedig a lágyakra váltva képes volt felzárkózni a két Mercedesre, és Nico Rosberget megelőzve a második helyen ért célba. A finn a 2013-as Dél-koreai Nagydíj óta másfél évet várt az újabb dobogós helyezésére, Baherinben negyedszer lett második.

„Elég gyorsak voltunk, biztos vagyok benne, hogy utol fogjuk érni a Mercedest, és mostantól az összes versenyen a győzelemért csatázunk. A második hellyel sohasem voltam elégedett, a de hamarosan jönnek a győzelmek is. Türelem kell hozzá, és az, hogy folytassuk a munkát, amit eddig elvégeztünk. Sokkal jobb az autó, a motornak is sokat köszönhetünk, de nem csak emiatt léptünk előre – mondta Räikkönen, aki a közepesen kemény gumis etapja után megkérdőjelezte csapata döntését, hogy a lágy gumikon kell menni a végén. – Készek voltunk bármikor bárhogy alakítani a stratégiánkat. A verseny közepén a keményebb gumikon is közeledtem a többiekhez, de a végén jó döntés volt a lágyra váltani, hiszen tovább gyorsultunk."

A Ferrarinál nem is annyira Räikkönentől várták a jó eredményt, mint inkább Sebastian Vetteltől, aki a második helyről rajtolva biztató kezdés után elmért egy kanyart, így Nico Rosberg megelőzte. Vettel a boxkiállások során még kétszer Rosberg elé került, de honfitársa másodszor és harmadszor is visszaelőzte a pályán. Az utolsó alkalommal Vettel lesodródott a pályáról, ami miatt az orrkúpot is ki kellett cserélni a Ferrariján, és csak az 5. helyen ért célba.

„Azt hiszem, Seb ennél jobb versenyre számított. Egy-két hibát elkövetett, amely tönkre is tette a futamát – mondta James Allison, a Ferrari technikai igazgatója. – Nem ez volt a legjobb napja, de egész hétvégén jól vezetett, az idén sem lehet rá panaszunk. Van ilyen."

Sebastian Vettel nem is tagadta, hogy rémes futama volt.

„A célegyenesre fordító kanyart túl szélesen vettem be, a és eltörtem az első légterelőmet. Úgy éreztem, rengeteg leszorítóerőt vesztettem, ezért a boxba álltam, ami jó döntésnek bizonyult. Az más kérdés, hogy beragadtam a Williams mögé, és nem tudtam megelőzni – mondta Vettel. – Úgy érzem, csalódást okoztam a csapatnak, mert nem éltem a kínálkozó lehetőséggel. Egyszerűen nem éreztem a ritmust. Kimi megmutatta, hogy le lehet győzni a Mercedest, bár ez nekem nehezebb lett volna, mert ugyanolyan gumikon voltam, mint Nico."

Rosberg és Vettel nagy csatáinak egyike – végül egyikük sem lehetett elégedett
Rosberg és Vettel nagy csatáinak egyike – végül egyikük sem lehetett elégedett

Nico Rosberg tavaly az egész verseny alatt nem tudta megelőzni csapattárást, ezúttal Vettelen háromszor is átverekedte magát. A végén fékhibára panaszkodott, amondó, a nélkül maga mögött tartotta volna Räikkönent.

„Megpróbáltam utolérni Lewist, de gondjaim támadtak a fékekkel. Két körrel a vége előtt teljesen elszálltak, a célegyenes végén egyenesen továbbmentem, és csak arra figyeltem, hogy valahogy célba érjek. Biztos vagyok benne, hogy e nélkül magam mögött tartottam volna Kimit – mondta Rosberg. – Bosszantó vége volt a versenynek, pedig nagyon jól ment, élveztem a vörös autók megelőzését, de Lewisnél nem voltam gyorsabb. Nem ez volt a legjobb hétvégém."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Valtteri Bottas (4.): – Ez volt a maximum. Szép csatát vívtam Sebastiannal az utolsó húsz körben, de addig semmi sem történt. Nagyon messze vagyunk a Mercedestől és a Ferraritól, de ha történik valami velük, kihasználhatjuk a lehetőséget.
Daniel Ricciardo (6.): – Ennyi volt ebben a versenyben, a lehető legjobban alakult. A kocsi egyre jobban működik, sima hétvége volt az utolsó kanyarig, amikor nem is tudom, mi történt.
Romain Grosjean (7.): – Nehéz hétvégén erős hetedik helyezést szereztünk, a végén Ricciardót nem érhettem utol, túl gyors volt. Így is szép a születésnapi ajándékom.
Sergio Pérez (8.): – Nagyon elégedett vagyok a nyolcadik hellyel. Nem tudtuk biztosan, hogy jó lesz-e a kétkiállásos stratégia, de megoldottuk, ami csodálatos.
Danyiil Kvjat (9.): – Élveztem a versenyt, végre van okom mosolyogni, a 17. helyről indulva siker a pontszerzés. Érzem, hogy jobb dolgok közelednek.
Felipe Massa (10.): – A felvezető körben nem indult el a motorom, utolsóként rajtoltam. A versenyem ennek ellenére jól alakult, de egyszer Maldonado mögöttem elfékezte magát, nekem jött, valami elállítódott az autó hátuljában, és onnan kezdve küszködtem.
Fernando Alonso (11.): – Barcelonában előrébb kell lépnünk. Megbízhatóság terén azért, mert a csapattársam el sem tudott rajtolni. Teljesítményben Barcelonában már a pontszerzésért és az időmérő harmadik szakaszáért kellene csatáznunk.
Felipe Nasr (12.): – Ha tiszta lett volna a verseny, simán pontot szereztünk volna, de a rajtom nem sikerült jól, és a motor ereje is ki-kihagyott a futam közepén.
Nico Hülkenberg (13.): – Nem tapadt annyira az autó, mint az időmérőn, így hiába próbáltam védekezni, nem tudtam magam mögött tartani a többieket. Nehezen kíméljük a gumikat.
Marcus Ericsson (14.): – Jól rajtoltam, feljöttem a kilencedik helyre, és tartottam is a jó pozíciót, mígnem az egyik boxkiállásnál a bal első kereket nem sikerült gyorsan lecserélni, és visszaestem. Ez benne van az autósportban, együtt nyerünk, együtt veszítünk.
Pastor Maldonado (15.): – Bosszantóan alakult az este. A keményebb gumikon rajtoltam, nehéz volt tartani a lépést a többiekkel, akik lágyakon mentek. Aztán a gyorsabb abroncsokra váltva még a leggyorsabb kör is az enyém volt egy darabig. Az utolsó kiállásomnál a motor biztonsági módba kapcsolt, nehezen indultam újra, ott el is úszott a jó eredmény.
Will Stevens (16.): – A rajtnál Maldonado miatt egy sorral én is hátrébb kerültem, ezért Roberto mögül kellett felzárkóznom, és a nyolcadik körig csatáztunk, mire elé kerültem. Mindketten célba értünk, ami más csapat számára csak álom.
Roberto Merhi (17.): – Jól kezdődött a verseny, nagyot küzdöttünk Will-lel, de miután megelőzött, nem tudtam tartani vele a lépést. Gratulálok a csapatnak az újabb előrelépéshez.
Max Verstappen (feladta): – Nehéz verseny volt, nem tudjuk, miért kellett kiállnom, elektronikai hibára gyanakszunk. Barcelonában ismét a pontokért akarunk küzdeni.
Carlos Sainz Jr. (feladta): – A jó időmérő után csalódás ez az eredmény. Mérges vagyok, valami történt a kocsival, amely egyébként sem volt elég gyors.
Jenson Button (nem indult): – A srácok mindent megtettek, gőzerővel dolgoztak, hogy felkészítsék a kocsit, de nem tudtam elindulni. Hálás vagyok a csapatnak, hogy megtette, amit lehetett.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (57 kör, 308.268 km)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:35:05.809
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 3.380 mp h.
3. Nico Rosberg német Mercedes 6.033 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 42.957 mp h.
5. Sebastian Vettel német Ferrari 43.989 mp h.
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:01.751 p h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:24.763 p h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1 kör h.
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
12. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1 kör h.
16. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
17. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 3 kör h.
FELADTA
megtett körök
Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 34
Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 29
NEM INDULT
Jenson Button brit McLaren-Honda
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 3 4 4 93
2. Nico Rosberg 4 4 66
3. Sebastian Vettel 1 3 4 65
4. Kimi Räikkönen 1 3 42
5. Felipe Massa 4 31
6. Valtteri Bottas 3 30
7. Daniel Ricciardo 4 19
8. Felipe Nasr 2 14
9. Romain Grosjean 2 12
10. Nico Hülkenberg 1 6
10. Max Verstappen 1 6
12. Carlos Sainz Jr. 2 6
13. Sergio Pérez 2 5
13. Marcus Ericsson 2 5
15. Danyiil Kvjat 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 159
2. Ferrari 107
3. Williams-Mercedes 61
4. Red Bull-Renault 23
5. Sauber-Ferrari 19
6. Lotus-Mercedes 12
7. Toro Rosso-Renault 12
8. Force India-Mercedes 11
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik