F1: Nem kívánsz a másiknak rosszat, de... – Vettel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.07.21. 22:04
null
Lewis Hamilton vesztét nem a saját hibája okozta az időmérőn (Fotó: AFP)
Címkék
Sebastian Vettel szerezte meg a pole pozíciót a Német Nagydíj időmérőjén, amely igencsak izgalmasan alakult. Lewis Hamilton számára már a Q1 végén véget ért a kvalifikáció, és a büntetésekkel sújtott Daniel Ricciardo várja, hogy összemérje magát a négyszeres világbajnokkal a rajtrács végéről indulva. Valtteri Bottas úgy véli, hogy ha újra próbálkozhat, akkor sem tudott volna Vettelénél gyorsabb kört futni, míg Max Verstappen nem szalasztotta el az alkalmat, hogy ismét odaszúrjon a Renault-nak a gyengébb erőforrása miatt.

 

A vártnál könnyebb dolga volt Sebastian Vettelnek a pole pozícióért folytatott harcban, miután Lewis Hamilton a Q1 végén technikai hiba miatt feladni kényszerült az időmérőt. A Ferrari versenyzőjét természetesen tájékoztatták, hogy már nem kell számolnia legnagyobb riválisával, de elmondása szerint ő így is inkább csak a saját teljesítményére figyelt.

„Láttuk az esetet, ám pontosan nem tudtam, mi történt vele. Nem hiszem, hogy ez különösebben számít, majd meglátjuk, mi lesz holnap. Nyilván magára figyel az ember, számomra pedig ez jó időmérő volt. Jól felkészítettük az autót, és minden simán ment. Nem kívánsz a másiknak rosszat, mondjuk egy technikai hibát, szóval rossz volt látni, hogy kiesett, és ezt őszintén mondom, de én csak önmagamra figyeltem – vélekedik Hamilton kieséséről a német. – Vegyes a kapcsolatom a pályával, korábban volt, hogy nagyon közel voltunk az ellenfeleinkhez, viszont az is előfordult, hogy valamilyen okból nem jöttek össze a dolgok. Ezen a hétvégén azonban eddig jól működött az autó. Nem tudom, milyen lesz az időjárás, itt bármi megtörténhet, ám ez most nem is számít, egyszerűen boldog vagyok."

Túl keményen hajtott a rázókövekre az egyes kanyarban Lewis Hamilton, így megsérült a Mercedese. Csapata utasítására félre is állt az autóval, így nem tudta folytatni a kvalifikációt, és legjobb esetben is a 14. helyről rajtolhat. Könnyen lehet viszont, hogy váltócsere miatt még hátrébbról kezdheti csak meg a hockenheimi versenyt a vb-összetettben nyolc pont lemaradással második helyen álló brit.

63. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.577
időmérő edzés: 1. Vettel 1:11.212
VASÁRNAP
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj
Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj

„Elég nehéz most bármit is mondani. Viszont ezek a dolgok megtörténnek, s ilyenkor nem tehetsz mást, mint hogy megpróbálod összeszedni a gondolataidat, és kiűzöl onnan minden negatív energiát, hogy másnap újra a legjobbadat tudjad nyújtani" – mondta csalódottan a négyszeres világbajnok.

Hamilton esetérőlide kattintva olvashatnak bővebben!

Valtteri Bottas hibázott az utolsó gyors körén, de rövid ideig így is az élen állt az időmérő végén. Végül két tizedmásodperccel kapott ki Sebastian Vetteltől a Mercedes hazai pályáján, ami annyira azért nem lepte meg a finn pilótát, hiszen úgy véli, a mai nap a Ferrarié volt.

„Kemény csata folyt a pole-ért, végül a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt, különösen Sebastian – árulta el Bottas. – Ha az utolsó körömet újracsinálhattam volna, akkor pár századmásodpercet, maximum egy tizedet találhattam volna itt-ott, de a Ferrari így is túl gyors volt. Csapatként ez fontos nagydíj számunkra, hiszen ez az egyik hazai versenyünk. Innen kell majd indulnunk holnap, és a lehető legtöbbet kihoznunk belőle. Legalább én a második helyről rajtolhatok, a futam pedig hosszú lesz, és biztos vagyok benne, hogy Lewis is előre tud jönni az első helyekig. Láttunk már sok mindent, így nem adjuk fel, mert biztos, hogy jó eredményt érhetünk el holnap."

Míg Sebastian Vettelnek sikerült megszerezni a pole-t, csapattársának, Kimi Räikkönennek be kell érnie a harmadik rajthellyel. Összességében viszont a saját és négykerekűje teljesítményével is elégedett a Ferrari versenyzője – egyedül az időjárási körülményektől tart kissé.

„Jól működött ma az autó, és tudtam, hogy az időmérőn sok van benne – árulta el Räikkönen. – A Q3-ban, az első próbálkozásomkor jó érzésem volt a körömmel kapcsolatomban, utána azonban hibáztam, és lesodródtam. Megvolt a sebességünk, hogy jobbak legyünk, viszont nem akartam nagy hibát elkövetni vagy kockáztatni, hogy mindent eldobjak ezzel, szóval az utolsó körömön kissé könnyebben vettem a dolgot. A harmadik hely nyilván nem ideális, de azért nem rossz rajtpozíció. Nehéz megmondani, hogy mi lesz kulcsfontosságú a versenyen. Eddig jó az autónk, és arra számítok, hogy holnap is az lesz, a körülmények viszont változhatnak. Mint minden versenyen, most is megpróbáljuk a legtöbbet nyújtani."

Max Verstappen szerint a negyedik helynél többre nem lettek volna ma képesek, amit főként a Renault-motor jelentette hátránynak tulajdonít. A Red Bull versenyzője mellesleg megpróbált a Q2-ből a lágy gumikon továbbjutni, hogy így azokon rajtolhasson holnap és tovább kint maradhasson az első etapon, ám végül le kellett mondania ezen tervéről – főként a Marcus Ericsson okozta piros zászlós megszakítás miatt.

„Reálisan kell néznünk a dolgokat, mivel nagy hátrányunk van a lóerők terén, ez a probléma pedig nem oldja meg önmagát. A negyedik hely volt a legtöbb, amit elérhettünk. Az autó gyors, így remélhetőleg holnap kicsit közelebb lehetünk a többiekhez, mint az időmérőn voltunk, én pedig magabiztos vagyok, hogy ez sikerülhet – mondta a holland. – A piros zászló miatt el kellett vetnünk az eredeti tervünket, ráadásul kockázatot sem akartunk vállalni, hogy esetleg nem jutunk be a Q3-ba. Utólag visszagondolva képesek lettünk volna rá a lágy gumikon, míg a többiek csak az ultralágyakon, viszont a teljesítményt illetően jobb lesz az ultralágyakon menni."

Daniel Ricciardo már a hétvége elején tudta, hogy a gépben erőforráselemeket kell cserélni, ezért az időmérőn nyújtott teljesítményétől függetlenül a rajtrács végéről rajtolhat csupán. Bár a Q1-ből könnyen továbbjutott, a Q2-ben emiatt már nem is gurult pályára, így az időmérőn technikai problémával küzdő Lewis Hamiltonnal együtt izgalmas verseny elé néz a remélt felzárkózás révén, de ezt is egyfajta versenyként fogja fel.

„Volt időm megemészteni a büntetésemet, és készülhettem rá, szóval most csak arra gondolok, hogy izgalmas lesz a rajtrács végéről felzárkózni – vélekedik az ausztrál pilóta. – Persze szívesebben rajtolnék az elejéről, de így is biztosan élvezni fogom a versenyt valamennyire. Úgy tűnik, hogy Lewisszal a rajtrács végéről indulunk, ami jónak ígérkezik. Kérdés, hogy ki verekszi előre magát gyorsabban!"

NÉMET NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1.Sebastian VettelnémetFerrari1:11.212átlag: 231.230 km/ó
2.Valtteri BottasfinnMercedes1:11.4160.204 mp h.
3.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:11.5470.335
4.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:11.8220.610
5.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:12.2000.988
6.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:12.5441.332
7.Nico HülkenbergnémetRenault1:12.5601.348
8.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault1:12.6921.480
9.Charles LeclercmonacóiSauber-Ferrari1:12.7171.505
10.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes1:12.7741.562
11.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault1:13.6571.505
12.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1:13.7021.550
13.Marcus EricssonsvédSauber-Ferrari1:13.7361.584
14.Lewis Hamilton
brit
Mercedes
idő nélkül
15.Daniel Ricciardo
ausztrál
Red Bull-TAG Heueridő nélkül
16.Esteban OconfranciaForce India-Mercedes1:13.7201.215
17.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:13.7491.244
18.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda1:14.0451.540
19.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes1:14.2061.701
20.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault1:14.4011.896

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik