Az első edzéshez hasonlóan délután is remek idő van Monzában, a csapatok ideális körülmények között folytathatják a felkészülést a szombat délutáni időmérőre és a vasárnapi versenyre. A kemény keverékű gumik mellett a fehér betűs közepesen kemények is előkerülnek majd, és várhatóan tovább javulnak az időeredmények.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A délelőtti edzést a csapat tesztpilótájának adott lehetőség miatt kihagyó Brunop Senna, Paul di Resta és Narain Karthikeyan is visszatér az autójába, de a Belga Nagydíj rajtjánál balesetet okozó Romain Grosjean eltiltása miatt továbbra is kívülről figyeli, ahogy Jérome d'Ambrosio megpróbál helyt állni a Lotusnál.
Az edzés kezdetekor a levegő 27, az aszfalt 40 fokos. Elsőként Pérez ment ki a pályára. Ott van D'Ambrosio is, akinek ugyanúgy fehér a bukósisakja, mint Räikkönennek, így nehezebb megkülönböztetni őket egymástól, mint a piros sisakot viselő Grosjeant Räikkönentől. A belga fej feletti kamerája piros, a finné sárga – ez segíthet.
Az első gyors körök közül Räikkönené volt a leggyorsabb, a finn 1:26.093-mal kezdett. A finn ezt követően 1:26 alá ment, 1:25.934-gyel. A többiek érkeztével gyorsan változott a sorrend, de a Lotus pilótája maradt az élen.
A 10. percben Button, Pérez, Hülkenberg, Di Resta, Vettel, Maldonado, Webber sorrend alakult ki az élen. Hamilton, a két Ferrari és a két Mercedes ekkor még nem ment értékelhető kört.
Button belehúzott, de csak megközelíteni tudta Räikkönen eredményét, 230 ezredre jött fel a finnre. Rosberg az angol elé, Schumacher pedig mögé jött fel, miközben a délelőtti edzést kihagyó Karthikeyan a kavicságyba sodródott – neki is a hagyományos hátsó légterelővel kellett volna kezdenie az edzést, mint délelőtt Ma Csing-huának…
A pálya adatai: Hossza: 5.793 km Teljes versenytáv: 53 kör (306.720 km) Pályacsúcs: 1:20.089 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004) Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004) A tavalyi verseny: Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:22.275; Red Bull) Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:20:46.172; Red Bull) Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton (1:26.187; McLaren) |
Hamilton és Massa is megérkezett az élmezőnybe, a Red Bull továbbra sem mutatta meg magát, Vettel és Webber a középmezőnyben bújt el. Button 1:25.832-vel az élre állt, majd Rosberg 1:25.446-tal megelőzte.
Schumacher negyedóra elteltével csak a 7. helyen állt, miközben a rádión szóltak neki, gond lehet a DRS-ével. Be is ment gyorsan a boxba. Az első gyors menetek után Rosberg, Massa, Alonso, Button, Hamilton, Räikkönen, Schumacher, Di Resta, Pérez, Hülkenberg, Vettel, Maldonado, Kobajasi, Webber sorrend alakult ki.
Massa 99 ezredre volt Rosbergtől, igyekeznie is kell, mert Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a CNN-nek adott interjújában azt mondta, a csapat 2013-ra már a jövőbe tekintve választaná ki Alonso csapattársát.
A spanyol vb-éllovas 1:25.350-nel az élre állt, miközben Maldonado Williamsén megszűnt a GPS-érzékelés, így a telemetriai kapcsolat is.
Monza, a varázslatos versenypálya |
Buttonnak nem hiányzik a monzai ünneplés - Az Olasz GP előtt, csapatról csapatra |
Schumacher a rádión szólt a csapatának, hogy közöljék az FIA-val, nagyon veszélyes a Roggia-lassító bejárata (itt ütötte el Michelisz Norbert a galambot a WTCC-hétvégén) – ha valakinek fékhibája lesz ott, nagy bajba kerülhet. Räikkönen az első szabadedzés végén itt futott fel a rázókőre, és az autója el is emelkedett az aszfalttól, mielőtt folytatni tudta.
A tréning derekához közeledve Alonso Ferrarijára felkerültek a lágyabb gumik, de a spanyol nem tudott javítani. Massa igen, 8 századra megközelítette csapattársa legjobbját, és feljött a 2. helyre. Alonso közben autója meghibásodását jelezte a rádión, és bement a boxba.
Vettel a lágyabbik gumikon futott első körével a 12. helyen maradt, másodikra feljött a 10. helyre. Ezzel az eredményével is több mint egy másodperccel elmaradt Alonsótól, akiről kiderült, a bal első fékje ment tönkre a Ferrariban.
Button a McLarennel az élre száguldott, 1:25.328-as ideje 22 ezreddel jobb Alonsóénál. Szűk 40 perc maradt az edzésből. Hamilton is kiment a pályára a lágyabb gumikon, és 1:25.290-nel átvette a vezetést.
35 perccel a vége előtt Hamilton, Button, Alonso, Massa, Rosberg, Räikkönen, Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Schumacher, Webber, D'Ambrosio, Vettel volt a sorrend. Mindkét Red Bull teljesítette friss közepes gumis köreit, így is a középmezőnyben állt.
Alonso visszatért a pályára, de nem sok örömét lelte benne, a Roggia-sikánban kisodródott a pályáról, ahová visszatérve kettes fokozatban teljesítette a körét, és visszament a boxba. Ott levette overallját, és 22 perccel az edzés vége előtt feladta a reményt, hogy visszamenjen a pályára. A Scuderia megerősítette a váltóhibát.
Ekkorra mindenki túl volt gyors körein a lágyabb gumikon. Az első 12 egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. Kovalainen a 18. helyen állt, Vergne előtt, egy tizedre a 15. Ricciardótól, és 1.5 másodpercre az élen álló Hamiltontól – pedig a finn a monzai hétvége előtt arra panaszkodott, hogy a Caterha egy helyben toporog, és csökken az előnye a Marussiához képest.
A Mercedesnél is elégedettek Schumacher hosszú menetével, a teletankolt autóval kiegyensúlyozott köröket ment a német a lágyabb gumikon. Azt is közölték a némettel, hogy Räikkönen a mezőnyből a leggyorsabb nehéz autóval, használt gumikon.
Button egy elfékezés után erős vibrációról számolt be, miközben többen visszacserélték a keményebb keveréket, amely nem jelent nagy hátrányt egy körön – közel sem olyan nagy a különbség, mint egy hete Belgiumban.
Az edzést a két McLaren zárta az élen, Alonso számára az a jjó hír, hogy most nem a versenyeken használt váltó volt az autójában, így a cseréje nem jár büntetéssel.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.290 | átlag: 244.516 km/ó | 32 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.328 | 0.038 mp h. | 35 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.348 | 0.058 | 17 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.430 | 0.140 | 43 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.446 | 0.156 | 41 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:25.504 | 0.214 | 42 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:25.546 | 0.256 | 40 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:25.547 | 0.257 | 36 |
9. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.068 | 0.778 | 32 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.094 | 0.804 | 38 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.104 | 0.814 | 35 |
12. | Jerome D'Ambrosio | belga | Lotus-Renault | 1:26.157 | 0.867 | 36 |
13. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.394 | 1.104 | 31 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.404 | 1.114 | 42 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.724 | 1.434 | 33 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.730 | 1.440 | 17 |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.783 | 1.493 | 39 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.841 | 1.551 | 39 |
19. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.864 | 1.574 | 36 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:27.222 | 1.932 | 36 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.944 | 2.654 | 36 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.968 | 2.678 | 36 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:28.575 | 3.285 | 34 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:28.779 | 3.489 | 21 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2002 | Rubens Barrichello | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello |
2003 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2004 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2005 | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya | Kimi Räikkönen |
2006 | Michael Schumacher | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen |
2007 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2008 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Kimi Räikkönen |
2009 | Rubens Barrichello | Lewis Hamilton | Adrian Sutil |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Lewis Hamilton |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 11 | 164 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
3. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 11 | 131 |
5. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 9 | 117 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 8 | 77 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Michael Schumacher | – | 1 | 6 | 35 |
11. | Felipe Massa | – | – | 6 | 35 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
15. | Paul di Resta | – | – | 6 | 28 |
16. | Bruno Senna | – | – | 6 | 24 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 218 |
3. | Lotus-Renault | 207 |
4. | Ferrari | 199 |
5. | Mercedes | 112 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Force India-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Renault | 53 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |