Tarolt a McLaren, Alonsónak a fékje és a váltója is tönkrement

Vágólapra másolva!
2012.09.07. 13:54
null
Lewis Hamilton a szabadedzésen elért elsőséggel folytatta a pletykákról szóló hetét (Fotók: Reuters)
Címkék
Michael Schumacher és a Mercedes kezdett a legjobban a monzai Olasz Nagydíjon, de a péntek délutáni folytatásban a McLaren és a Ferrari is megmutatta magát: Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Jenson Button, Fernando Alonso és Felipe Massa előtt. A Ferrari vb-éllovas spanyoljának a remek időeredményei ellenére nem volt jó napja, a délelőtti edzés után a délutánin is leállt az autója, előbb fék-, majd váltóhiba miatt. Hosszú éjszakájuk lesz a szerelőinek, de a Scuderia hazai pályáján muszáj lesz megoldaniuk a problémákat.

 

Az első edzéshez hasonlóan délután is remek idő van Monzában, a csapatok ideális körülmények között folytathatják a felkészülést a szombat délutáni időmérőre és a vasárnapi versenyre. A kemény keverékű gumik mellett a fehér betűs közepesen kemények is előkerülnek majd, és várhatóan tovább javulnak az időeredmények.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg az Olasz Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A délelőtti edzést a csapat tesztpilótájának adott lehetőség miatt kihagyó Brunop Senna, Paul di Resta és Narain Karthikeyan is visszatér az autójába, de a Belga Nagydíj rajtjánál balesetet okozó Romain Grosjean eltiltása miatt továbbra is kívülről figyeli, ahogy Jérome d'Ambrosio megpróbál helyt állni a Lotusnál.

Az edzés kezdetekor a levegő 27, az aszfalt 40 fokos. Elsőként Pérez ment ki a pályára. Ott van D'Ambrosio is, akinek ugyanúgy fehér a bukósisakja, mint Räikkönennek, így nehezebb megkülönböztetni őket egymástól, mint a piros sisakot viselő Grosjeant Räikkönentől. A belga fej feletti kamerája piros, a finné sárga – ez segíthet.

Schumacher a remek kezdés után hasonló folytatásban bízik
Schumacher a remek kezdés után hasonló folytatásban bízik

Az első gyors körök közül Räikkönené volt a leggyorsabb, a finn 1:26.093-mal kezdett. A finn ezt követően 1:26 alá ment, 1:25.934-gyel. A többiek érkeztével gyorsan változott a sorrend, de a Lotus pilótája maradt az élen.

A 10. percben Button, Pérez, Hülkenberg, Di Resta, Vettel, Maldonado, Webber sorrend alakult ki az élen. Hamilton, a két Ferrari és a két Mercedes ekkor még nem ment értékelhető kört.

Button belehúzott, de csak megközelíteni tudta Räikkönen eredményét, 230 ezredre jött fel a finnre. Rosberg az angol elé, Schumacher pedig mögé jött fel, miközben a délelőtti edzést kihagyó Karthikeyan a kavicságyba sodródott – neki is a hagyományos hátsó légterelővel kellett volna kezdenie az edzést, mint délelőtt Ma Csing-huának…

AUTODROMO NAZIONALE MONZA
A pálya adatai:
Hossza: 5.793 km
Teljes versenytáv: 53 kör (306.720 km)
Pályacsúcs: 1:20.089 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)

A tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:22.275; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:20:46.172; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton (1:26.187; McLaren)

Hamilton és Massa is megérkezett az élmezőnybe, a Red Bull továbbra sem mutatta meg magát, Vettel és Webber a középmezőnyben bújt el. Button 1:25.832-vel az élre állt, majd Rosberg 1:25.446-tal megelőzte.

Schumacher negyedóra elteltével csak a 7. helyen állt, miközben a rádión szóltak neki, gond lehet a DRS-ével. Be is ment gyorsan a boxba. Az első gyors menetek után Rosberg, Massa, Alonso, Button, Hamilton, Räikkönen, Schumacher, Di Resta, Pérez, Hülkenberg, Vettel, Maldonado, Kobajasi, Webber sorrend alakult ki.

Massa 99 ezredre volt Rosbergtől, igyekeznie is kell, mert Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a CNN-nek adott interjújában azt mondta, a csapat 2013-ra már a jövőbe tekintve választaná ki Alonso csapattársát.

A spanyol vb-éllovas 1:25.350-nel az élre állt, miközben Maldonado Williamsén megszűnt a GPS-érzékelés, így a telemetriai kapcsolat is.

Schumacher a rádión szólt a csapatának, hogy közöljék az FIA-val, nagyon veszélyes a Roggia-lassító bejárata (itt ütötte el Michelisz Norbert a galambot a WTCC-hétvégén) – ha valakinek fékhibája lesz ott, nagy bajba kerülhet. Räikkönen az első szabadedzés végén itt futott fel a rázókőre, és az autója el is emelkedett az aszfalttól, mielőtt folytatni tudta.

A tréning derekához közeledve Alonso Ferrarijára felkerültek a lágyabb gumik, de a spanyol nem tudott javítani. Massa igen, 8 századra megközelítette csapattársa legjobbját, és feljött a 2. helyre. Alonso közben autója meghibásodását jelezte a rádión, és bement a boxba.

Vettel a lágyabbik gumikon futott első körével a 12. helyen maradt, másodikra feljött a 10. helyre. Ezzel az eredményével is több mint egy másodperccel elmaradt Alonsótól, akiről kiderült, a bal első fékje ment tönkre a Ferrariban.

Button a McLarennel az élre száguldott, 1:25.328-as ideje 22 ezreddel jobb Alonsóénál. Szűk 40 perc maradt az edzésből. Hamilton is kiment a pályára a lágyabb gumikon, és 1:25.290-nel átvette a vezetést.

35 perccel a vége előtt Hamilton, Button, Alonso, Massa, Rosberg, Räikkönen, Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Schumacher, Webber, D'Ambrosio, Vettel volt a sorrend. Mindkét Red Bull teljesítette friss közepes gumis köreit, így is a középmezőnyben állt.

Alonso gyors volt, de egész nap szenvedett az autójával
Alonso gyors volt, de egész nap szenvedett az autójával

Alonso visszatért a pályára, de nem sok örömét lelte benne, a Roggia-sikánban kisodródott a pályáról, ahová visszatérve kettes fokozatban teljesítette a körét, és visszament a boxba. Ott levette overallját, és 22 perccel az edzés vége előtt feladta a reményt, hogy visszamenjen a pályára. A Scuderia megerősítette a váltóhibát.

Ekkorra mindenki túl volt gyors körein a lágyabb gumikon. Az első 12 egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. Kovalainen a 18. helyen állt, Vergne előtt, egy tizedre a 15. Ricciardótól, és 1.5 másodpercre az élen álló Hamiltontól – pedig a finn a monzai hétvége előtt arra panaszkodott, hogy a Caterha egy helyben toporog, és csökken az előnye a Marussiához képest.

A Mercedesnél is elégedettek Schumacher hosszú menetével, a teletankolt autóval kiegyensúlyozott köröket ment a német a lágyabb gumikon. Azt is közölték a némettel, hogy Räikkönen a mezőnyből a leggyorsabb nehéz autóval, használt gumikon.

Button egy elfékezés után erős vibrációról számolt be, miközben többen visszacserélték a keményebb keveréket, amely nem jelent nagy hátrányt egy körön – közel sem olyan nagy a különbség, mint egy hete Belgiumban.

Az edzést a két McLaren zárta az élen, Alonso számára az a jjó hír, hogy most nem a versenyeken használt váltó volt az autójában, így a cseréje nem jár büntetéssel.

OLASZ NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.290 átlag: 244.516 km/ó 32 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.328 0.038 mp h. 35
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.348 0.058 17
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.430 0.140 43
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.446 0.156 41
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:25.504 0.214 42
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:25.546 0.256 40
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:25.547 0.257 36
9. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:26.068 0.778 32
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:26.094 0.804 38
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.104 0.814 35
12. Jerome D'Ambrosio belga Lotus-Renault 1:26.157 0.867 36
13. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.394 1.104 31
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:26.404 1.114 42
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:26.724 1.434 33
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:26.730 1.440 17
17. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:26.783 1.493 39
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:26.841 1.551 39
19. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:26.864 1.574 36
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:27.222 1.932 36
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:27.944 2.654 36
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:27.968 2.678 36
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:28.575 3.285 34
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:28.779 3.489 21

AZ ELMÚLT TÍZ ÉV LEGJOBBJAI MONZÁBAN
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2002 Rubens Barrichello Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello
2003 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2004 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2005 Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya Kimi Räikkönen
2006 Michael Schumacher Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
2007 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2008 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Kimi Räikkönen
2009 Rubens Barrichello Lewis Hamilton Adrian Sutil
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Lewis Hamilton
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
Az egyik DRS-zóna a célegyenesben, a másik a Lesmo-kanyarok után lesz a versenyen
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 6 11 164
2. Sebastian Vettel 1 4 10 140
3. Mark Webber 2 2 11 132
4. Kimi Räikkönen 6 11 131
5. Lewis Hamilton 2 5 9 117
6. Jenson Button 2 4 8 101
7. Nico Rosberg 1 2 8 77
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 2 5 47
10. Michael Schumacher 1 6 35
11. Felipe Massa 6 35
12. Kobajasi Kamui 5 33
13. Nico Hülkenberg 6 31
14. Pastor Maldonado 1 1 2 29
15. Paul di Resta 6 28
16. Bruno Senna 6 24
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 2 4

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 272
2. McLaren-Mercedes 218
3. Lotus-Renault 207
4. Ferrari 199
5. Mercedes 112
6. Sauber-Ferrari 80
7. Force India-Mercedes 59
8. Williams-Renault 53
9. Toro Rosso-Ferrari 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik