Vettel visszaverte Räikkönen támadását, és nyert

Vágólapra másolva!
2012.04.22. 13:44
null
Sebastian Vettel a 22. F1-es győzelmét aratta, ebből a 11.-et Ázsiában (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel megnyerte a Formula–1-es Bahreini Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A Red Bull német pilótájának idei első győzelméért a várakozásokkal ellentétben nem a McLaren, hanem a Lotus pilótáival kellett megküzdenie, Kimi Räikkönen a célig üldözte a címvédőt, akit az utolsó kerékcserék előtt meg is próbált megelőzni. Romain Grosjean életében először a dobogóra állhatott, Mark Webber lett a negyedik. Nico Rosberg az 5., Fernando Alonso a 7., Lewis Hamilton a 8. helyen ért célba, Jenson Button pedig kiesett.


Sebastian Vettel kihasználta a Bahreinben szombaton megszerzett első rajtkockáját, és megnyerte az idény negyedik versenyét, aminek köszönhetően ő és csapata, a Red Bull is átvette a vezetést a világbajnokságon. A futam elején ugyan a második helyről induló Lewis Hamilton tűnt a német legnagyobb riválisának, a boxkiállások során a 11. helyről induló Kimi Räikkönen egyre följebb került, és miután csapattársát, a szintén gyors Romain Grosjeant megelőzte, Vettel nyomába eredt.

Az utolsó boxkiállások előtt utol is érte a németet, a 36. kör elején került a legközelebb az előzéshez, de Vettel visszaverte az akciót, amit ezután már nem követett hasonlóan elszánt próbálkozás.

A harmadik helyezést a vasárnap remek formát mutató Lotus-istálló másik pilótája, Romain Grosjean szerezte meg, a francia, miután a verseny elején elhúzott Mark Webber mellett, folyamatosan maga mögött hagyta az idén negyedszer is negyedik ausztrált, és életében először dobogóra állhatott.

Az első négy, Renault-motort használó pilóta mögött Nico Rosberg lett az ötödik, a Mercedesszel szombaton a versenybeállításokra figyelő pilóta a McLareneket megverte ugyan, a Red Bull és a Lotus versenyzői ellen azonban esélye sem volt. Ezen a ponton érdekes a szombati nyilatkozata, miszerint az időmérőt beáldozta a verseny miatt, hiszen az élről rajtolva a szabadon száguldás minden esetben előnyösebb, mint bármilyen beállítás – főleg úgy, hogy az aszfalt a vártnál hűvösebb volt, alig ment 30 fok fölé a hőmérséklet.

A McLarennél Jenson Button és Hamilton nem szólhatott bele a dobogós helyezések sorsába, Button rosszul rajtolt, Hamiltonnak pedig elrontották a kerékcseréit – lesz min dolgoznia a Sam Michael vezette technikai stábnak a Spanyol Nagydíj előtt…

Button a végén célba sem ért, defekt, majd kipufogótörés miatt kellett kiállnia.

Fernando Alonso csak annak örülhetett, hogy megelőzte Hamiltont, Rosberg agresszív védekezése viszont párszor kiakasztotta. Felipe Massa megszerezte idei első pontjait, Michael Schumacher pedig a 10. lett a 22. rajtkockából indulva.

ELŐZMÉNYEK

A verseny előtti órákban esőfelhők érkeztek a bahreini versenypálya fölé, s némi csapadék borzolta a kedélyeket a pilótaparádé közben. Az országban évente hét centiméternyi eső esik, a csapatok cseppet sem aggódtak amiatt, hogy a sivatagban esetleg nedvessé válik az aszfalt. Alex Wurz, a Williams pilótáinak tanácsadója arra emlékeztetett a twitteren, hogy 2004-ben, az első Bahreini Nagydíj reggelén is esett az eső.

A Mercedes-istálló kicserélte a váltót Michael Schumacher W03-asában, így a németet öt rajthellyel hátrébb sorolták. A szombati időmérőn nagy meglepetésre az első szakaszban búcsúzó Schumi így a 17. helyett a 22. rajtkockából indult. A tavalyi Belga GP-n ennél is hátrébbról, a 24. helyről indult, de feljött a versenyen az 5. helyre – Bahreinben a korábbi években ez nehéz lett volna, de a DRS segítségével összejöhetett volna a bravúr.

AZ ÉLŐ SZÖVEGES TUDÓSÍTÁST IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!

A felvezető körre rendben eljött a mezőny Vettel vezetésével.

A FUTAM

Az aszfalt a rajtnál 32 Celsius-fokos volt a felhők miatt. Csak Kobajasi indult közepesen kemény gumikon, a többiek a lágyat választották.

Vettel jól jött el a rajtnál, s ezúttal Webber sem ragadt be, megtartotta harmadik helyét. Mögé feljött Grosjean és Alonso, Button a 6. helyre csúszott vissza. Az angolt Räikkönen, a jól induló Massa, Rosberg és Pérez követte.

Schumacher feljött a 16. helyre.

BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT

Hosszúság: 5.412 km

Teljes versenytáv: 57 kör (308.238 km)

Pályacsúcs: 1:30.252 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

Időmérőcsúcs: 1:30.139 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)

 

Kanyarok száma: 15 (6 balos, 9 jobbos)

Vezetési irány: óramutató járásának megfelelően

Leghosszabb teljes gázzal teljesíthető szakasz: 1.050 méter (kb. 14 másodperc)

Legmagasabb mért sebesség:309 km/h

Üzemanyag-fogyasztás: kb. 3.1 kg / kör

Körönként váltások száma: 58

DRS-zóna: a célegyenesben

Hétvégére szánt gumikeverék: Lágy/Közepes

Vettel két kör után már három másodperccel vezetett Hamilton előtt. Az itt korábban kétszer nyerő Massa a 3. körben megelőzte Räikkönent, és feljött a 7. helyre. A 4. kör elején Grosjean Webber elé ugrott a DRS-zónában. Räikkönen visszaelőzte Massát, a két Lotus volt a leggyorsabb, Grosjean már Hamilton nyakán loholt.

A 7. kör elején a célegyenesben előzött a francia. Räikkönen ugyanekkor Buttont utasította maga mögé. A 2009-es világbajnok kopott hátsó gumijaira panaszkodott.

Räikkönen a célegyenesben könnyedén ment el Alonso mellett, miközben Button, Massa és Rosberg kereket cserélt. A 9. kör végén Hamilton, Webber és Alonso ment a boxba, az angol Webber és Alonso mögött jött vissza.

Hamilton Rosberg és Massa elé jött vissza, a német támadta is az angolt, akinek el kellett hagynia a pályát.

Kínában Button fázott rá a bal hátsó kerék lassú kicserélésére, a McLarenen belül a héten Sam Michaelt, a Williams korábbi technikai igazgatóját bízták meg azzal, hogy orvosolja a visszatérő problémát.

A 10. körben Grosjean, egy körrel később Vettel és Räikkönen kapott új gumikat. Di Resta állt az élre.

A kerékcserék során csak Räikkönen és Rosberg kapott lágy gumikat, a többiek a közepesen keménnyel folytatták. Button a pályán megelőzte Alonsót. Vettel a 13. kör elején megelőzte Di Restát, és visszaállt az élre.

A 13. kör végén Vettel vezetett Di Resta, Grosjean, Kobajasi, Räikkönen, Webber, Button, Hamilton, Alonso és Rosberg előtt. Di Resta és Kobajasi még nem volt kerékcserén, a japán a keményebb keverékeken száguldott – 3 másodperccel lassabban, mint a többiek.

A 14. körben ki is mentek a boxba, Vettel mögött Grosjean, a Webbert megelőző Räikkönen, Webber, Button, Hamilton, Alonso, Rosberg és Massa száguldott.

Az élen Vettel, Grosjean és Räikkönen közel egy másodperccel gyorsabb volt a többieknél, Webber lemaradt tőlük.

A sportfelügyelők negyedórányi vizsgálódást követően közölték, hogy Hamilton és Rosberg esetét a verseny után vizsgálják meg.

Räikkönen a lágy gumikon utolérte Grosjeant. Button a 22. körben másodszor cserélt kereket, akárcsak Rosberg és Massa.

Räikkönen a 24. kör elején megelőzte Grosjeant, mögülük Webber, Hamilton és Alonso is a boxba hajtott. Bár Hamilton ezúttal is késlekedett, Alonso Rosberg elé jött vissza, a német egyből megelőzte.

Räikkönen a 24. kör végén a boxba hajtott, közepesen kemény gumikat kapott. Egy körrel később Vettel is szervizelt, lágy gumikat kapott. Grosjean a keményebb gumikon folytatta.

Közben Rosberg nem a legsportszerűbb keretek között védekezett Alonsóval szemben, a spanyolnak le kellett hajtania a pályáról. Mögöttük Maldonado bal hátsó defekt miatt megpördült, majd a boxba hajtva feladta a versenyt.

A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET 
 A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

Alonso dühösen szólt be a csapatrádión Rosberg miatt. Räikkönen és Vettel felváltva futották a leggyorsabb köröket, a 27. kör végén 2.2 másodperc volt kettejük között.

A 28. kör végén Vettelt Räikkönen (2 mp), Grosjean (9.6), Di Resta (18.7, 1 kiállás), Webber (18.9), Button (22.6), Kobajasi (26.5, 1 kiállás), Rosberg (29.4), Alonso (31.2), Massa (32.4) és Hamilton (33.2) követte.

A Rosberg kontra Alonso eset megtárgyalását is a verseny utánra halasztották a sportfelügyelők.

A 31. körben Kobajasi a boxba hajtott, Alonso egészen a bejáratig követte a szélárnyék miatt, csak az utolsó pillanatban húzott vissza a pályára.

Räikkönen felzárkózott Vettelre, a 33. kör végén egy másodpercen belülre került a némethez képest. Grosjean tartotta Webberrel szembeni tíz másodperces előnyét, pedig az ausztrál lágy gumikon volt.

Räikkönen a 36. kör elején támadta Vettelt a célegyenesben, de a német agresszívan védekezett. A kör végén Rosberg és Hamilton ment ki a boxba, az angol kerékcseréje ismét lassú volt, nem tudott a német elé kerülni. Vettel feltartotta Räikkönent, Grosjean közeledhetett hozzájuk.

A 37. körben Button, Alonso és Schumacher szervizelt. Schumi Hamilton mögött folytatta. A mclarenes a verseny leggyorsabb körét futotta, Massa a boxból csak mögé jött vissza.

A 39. körben Vettel és Räikkönen együtt ment a boxba, Webber követte őket. Egy körrel később Grosjean érkezett az élről.

Vettel a 41. körben a legjobb köridőt érte el, Räikkönen köre nyolc tizeddel maradt el tőle, a „távolság” 3 másodperc volt. Mindketten a keményebb gumikon voltak, akárcsak Grosjean és Webber.

A gumikímélő üzemmódban haladó Räikkönennel rádión közölte a versenymérnöke, hogy felkészülhet az utolsó rohamra. Tíz köre maradt rá.

Az első 11 sorrendje Vettel, Räikkönen, Grosjean, Webber, Di Resta, Rosberg, Button, Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher volt.

Az utolsó körökben Räikkönen lelassult Vettelhez képest, Grosjeannal szemben tartotta az előnyét, Webber pedig 18 másodpercre volt a franciától – és körönként egy másodperccel lassabb volt a Lotusoknál.

A két boxkiállásos taktikát alkalmazó Di Resta az 52. körig bírta maga mögött tartani Rosberget, de aztán meg kellett adnia magát. Button sem volt messze.

A győzelem felé száguldó Vettel eredményével a vb-pontverseny élére ugráshoz is közeledett.

Button az 53. kör végén bal hátsó defekt miatt a boxba állt, visszaesett a 7. helyről, Schumacher feljött a 10. pozícióba. Button a 13. helyen folytatta, de az 55. körben ismét a boxba állt, és feladta a futamot. A motor mély hangja arra utalt, hogy a kipufogója tört el.

Vettel megszerezte idei első győzelmét, Räikkönen visszatérése utáni 4. versenyén második lett, Grosjean behozta a másik Lotust a 3. helyre.

Webber az idei negyedik versenyen is negyedik lett, Rosberg az 5., Di Resta a 6., Alonso a 7., Hamilton a 8., az idei első pontjait szerző Massa a 9., Schumacher pedig a 22. helyről indulva a 10. lett.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:35:10.990
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 3.333 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 10.194 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 38.788 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 55.460 mp h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 57.543 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 57.803 mp h.
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 58.984 mp h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:04.999 p h.
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:11.490 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:12.702 p h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:16.539 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:30.334 p h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.723 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 kör h.*
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 2 kör h.
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Bruno Senna brazil Williams-Renault 3 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 25
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 24
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379
A VB ÁLLÁSA
Győzelem
Dobogó
Pontszerzés
Pont
1. Sebastian Vettel 1 2 3 53
2. Lewis Hamilton 3 4 49
3. Mark Webber 4 48
4. Jenson Button 1 2 2 43
5. Fernando Alonso 1 1 4 43
6. Nico Rosberg 1 1 2 35
7. Kimi Räikkönen 1 3 34
8. Romain Grosjean 1 2 23
9. Sergio Pérez 1 2 22
10. Paul di Resta 3 15
11. Bruno Senna 2 14
12. Kobajasi Kamui 2 9
13. Jean-Éric Vergne 1 4
13. Pastor Maldonado 1 4
15. Felipe Massa 1 2
15. Nico Hülkenberg 1 2
15. Daniel Ricciardo 1 2
18. Michael Schumacher 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 101
2. McLaren-Mercedes 92
3. Lotus-Renault 57
4. Ferrari 45
5. Mercedes 37
6. Sauber-Ferrari 31
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 17
9. Toro Rosso-Ferrari 6
A RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
5. Nico Rosberg német Mercedes
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
14. Felipe Massa brazil Ferrari
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
21. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Renault
22.
Michael Schumacher *
német
Mercedes
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
*váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták

 

A DRS-zóna a bahreini pálya célegyenesében van
A DRS-zóna a bahreini pálya célegyenesében van
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik