MERCEDES
Nico Rosberg élete első pole pozícióját győzelemre váltotta Sanghajban, s a Mercedes mindenkit meglepett azzal, hogy a verseny előtt súlyosnak vélt tartott gumikopási problémáit a vártnál sokkal jobban kezelte. Rosberg két kiállással megoldotta a futamot, kényelmesen nyert, amit annak is köszönhetett, hogy hűvös, 20 fok körüli aszfalton futották a viadalt, és hogy mögötte óriási kavarodás történt, a verseny második felében Felipe Massa és Kimi Räikkönen is feltartotta a riválisait.
A győzelem könnyen kettős siker lehetett volna, ha Michael Schumacher boxkiállásánál jól rögzítik a csavart a jobb első keréknél, és a veteránnak nem kell kiállnia. A 2009-es világbajnok Brawnból 2010-re kialakított gyári Mercedes-csapat első győzelmét aratta új korszakában, s bár a hét végi Bahreini Nagydíjon várható hőség nem sok jót ígér számára, az esélylatolgatáskor meg kell jegyezni: Kínában sem vártunk sokat az istállótól.
Ross Brawn csapatfőnök: „Valaki emlékeztetett rá, hogy a gyári Mercedes legutóbbi F1-es sikere idején egyéves voltam. Nagyon boldog vagyok, főleg azért, mert Nicónak is ez az első győzelme, hiszen amikor ideszerződött, elmondtam neki, egyéni célkitűzésem, hogy futamgyőztest faragjak belőle. Nagyon ráérzett arra a beállításokkal és a vezetésével is, mi kell a gumiknak, hogy végig jól működjenek.”
MCLAREN
Vettel: Lágy / Közepes / Közepes Webber: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes Button: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Hamilton: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Alonso: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Massa: Közepes / Közepes / Lágy Schumacher: Lágy / Közepes / kiesett Rosberg: Lágy / Közepes / Közepes Räikkönen: Lágy / Közepes / Közepes Grosjean: Lágy / Közepes / Közepes Di Resta: Lágy / Közepes / Közepes Hülkenberg: Lágy / Közepes / Közepes Kobajasi: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Pérez: Lágy / Közepes / Közepes Ricciardo: Közepes / Lágy / Közepes Vergne: Közepes / Közepes / Lágy / Lágy Maldonado: Lágy / Közepes / Közepes Senna: Közepes / Lágy / Közepes Kovalainen: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy Petrov: Lágy / Közepes / Közepes De la Rosa: Lágy / Lágy / Közepes Karthikeyan: Lágy / Lágy / Közepes Glock: Lágy / Közepes / Közepes Pic: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes |
Lewis Hamilton rajtbüntetése miatt visszakerült a negyedik sorba, ahonnan bravúr volt a 3. helyezés megszerzése – főleg úgy, hogy az első két futamon a pole-ból indulva ért célba ugyanitt. Csapattársa büntetése után Jenson Button „feladata” lett volna a verseny megnyerése, de csak az 5. rajtkockát szerezte meg, ahonnan jó rajtjának és Schumacher problémáinak köszönhetően feljött a 2. helyre. Elrontott kerékcseréje miatt aztán nem eredhetett Rosberg nyomába, küzdenie kellett a 2. helyért. A csapat így is növelte előnyét a konstruktőr-világbajnokságban, egyéniben Hamilton vezet Button előtt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Bánhatjuk, hogy Lewist rajtbüntetéssel sújtották és hogy Jensonnak elrontottuk a kerékcseréjét, mert ezzel mindkét versenyzőnket megfosztottuk a nyerési esélytől. Ugyanakkor tudjuk, hogy versenyképesek vagyunk, és két remek pilótánk van. Az idei szezon nagyon izgalmas és változatos lesz, élvezzük is, és nagyon figyelünk arra, hogy ha nem is tudunk nyerni, a versenyekből kihozzuk a lehető legtöbbet. Az idén ez lesz a kulcs.”
RED BULL
A csapat kettéosztotta stratégiáját, Sebastian Vettel és Mark Webber két különböző kialakítású autóval versenyzett. Az időmérő rosszul alakult mindkettejük számára, Vettel 2009 ősze óta először szorult ki az első tízből. A rajtot is elrontották, ezek után pedig bravúr kellett ahhoz, hogy a dobogóért küzdhessenek, de végül lemaradtak róla. Webber az utolsó előtti körben előzte meg a gumijaival kockáztató Vettelt, amivel növelte előnyét csapattársával szemben a vb-pontversenyben. Mindenesetre aggasztó a csapat számára, hogy világbajnokként az első három futamon egyetlen dobogós helyezést szerzett.
Christian Horner csapatfőnök: „Két kipufogórendszert teszteltünk, ami Adrian Newey kérése volt, mert szeretett volna tiszta képet kapni a két megoldás előnyeiről és hátrányairól. Pilótáink szívesen belementek ebbe, egyáltalán nem panaszkodtak. Rengeteg adat áll most a rendelkezésére, de lehet, hogy még Bahreinben is a megosztott stratégiánál maradunk, biztosra kell mennünk.”
LOTUS
„Azért rizikós a kockáztatás, mert nagy esély van arra, hogy nem jön be. Ha mégis, azzal többet nyersz, mint amire egyébként esélyed van” – Kimi Räikkönen cseppet sem bánta meg, hogy két boxkiállásos taktikával teljesítette a Kínai Nagydíjat, és hogy a második kerékcseréjét a vártál korábban végrehajtotta. A Lotus tíz körre került a bravúrtól, de a finn gumijai elkoptak, nem szerzett pontot, Romain Grosjean viszont türelmes versenyzéssel a 6. helyre behozta autóját.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon bosszantó, hogy képtelenek vagyunk átlépni saját árnyékunkon. A hajrához közeledve a 2. és az 5. helyen álltunk, de túl agresszív stratégiánk Kimi esetében visszaütött. Bahreinbe talán jobb autóval fogunk megérkezni, jó lenne tartani a most mutatott sebességünket.”
WILLIAMS
A Williams dupla pontszerzéssel köszöntötte fel a 70. születésnapját ma ünneplő Sir Frank Williamst. Bruno Senna, akárcsak Malajziában, középszerű időmérő edzése után a versenyen szépen csendben, sallangmentesen felkapaszkodott az élmezőny mögé. Pastor Maldonado ezúttal követni tudta, a verseny 4. leggyorsabb körét futva visszaverte Fernando Alonso támadásait. A Williams újfent bizonyította, hogy autója klasszisokkal jobb a tavalyinál, és a kiugró eredmény csak idő kérdése. Maldonado vagy Senna a közeljövőben bármikor eljátszhatja Sergio Pérez sepangi szerepét.
FERRARI
Fernando Alonso és Felipe Massa az eddigieknél rosszabb összteljesítmény ellenére ezen a hétvégén biztató jeleket mutatott. Ám kettejük közül csak a brazil érezte úgy, hogy előrelépett a csapat, Alonso a 9. helyezése után elkeseredett volt, s elmondta, Bahreinben sem számíthat jobb eredményre a Ferrari. Pedig akár az is kiderülhet az 50 fokos sivatagi aszfaltról, hogy az F2012-esnek kedvez.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Egyértelműen csalódottak vagyunk az eredmény miatt, nagyon rosszul állunk, és nagyon gyorsan szükségünk van arra, hogy a technikai stáb reagáljon, az autót ütőképesebbé tegye. Nincs értelme idegeskedni, az ilyen helyzetekből csak nyugodt megoldás jelenthet kiutat. Nem hiszem, hogy a szakembereink egyik évről a másikra teljesen… Ne akarják, hogy kimondjam, mivé váltak.”
SAUBER Kobajasi Kamui a 3. rajtkockából indult, s annyira mondta, hogy óvatos lesz, hogy az első kör végén már a 8, helyen állt. Ezt követően csupa rossz stratégiai döntés született a svájciaknál, s bár Kobajasi megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a csapatnak egyetlen ponttal be kellett érnie. |
FORCE INDIA Paul di Resta a rajt után Sebastian Vettel elé került, és a DRS-zónában is visszaverte a német támadásait. A verseny alatti nagy kavarodásból nem jól jött ki a skót, a sor végén a 12. helyen ért célba. Nico Hülkenberg autója a rajtnál megsérült, ezen a szoros versenyen utána esélye sem volt arra, hogy a pontokért csatázzon. |
TORO ROSSO Az olasz istálló ezen a futamon inkább volt közelebb a Caterhamhez, mint a középcsapatokhoz, s nem is nagyon mentegették a helyzetet, elismerték, túl lassúak voltak. Persze ennek ellentmond, hogy a verseny második leggyorsabb köre Jean-Éric Vergne nevéhez fűződött. |
CATERHAM Vitalij Petrov a verseny legvégén került körhátrányba Nico Rosberggel szemben, az orosz kifejezetten jó versenyt futott. Heikki Kovalainennek kevesebb szerencséje volt, 3 körös hátránnyal utolsóként ért célba. A csapat az átalakulás folyamatában jár, Mike Smith átvette a csapat irányítását a Caterham autógyáron belül magasabb szintre lépő Mike Gascoyne-tól, s rövidesen a neves mérnök, John Iley is csatlakozik a gárdához. |
MARUSSIA Timo Glock bizarr pénteki balesete sem fogta vissza a csapat fejlődését, a Marussia egyre közelebb jár a Caterhamhez. A többiek viszont továbbra is elérhetetlenek. |
HRT Pedro de la Rosa egykörös hátrányban fejezte be a versenyt, ami egy olyan istálló számára, amely két futammal ezelőtt kvalifikálni sem tudta magát a versenyre, valódi siker. |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36:26.929 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 20.626 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 26.012 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 27.924 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 30.483 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 31.491 mp h. |
7. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 34.597 mp h. |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 35.643 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 37.256 mp h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 38.720 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 41.066 mp h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 42.273 mp h. |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 42.779 mp h. |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 50.573 mp h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 51.213 mp h. |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 51.756 mp h. |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:03.156 p h. |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
23. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 3 kör h. |
FELADTA | ||||
Michael Schumacher | német | Mercedes | 12 megtett kör | |
Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960 |