A Red Bull továbbra sem találja a helyes megoldást

Vágólapra másolva!
2012.04.16. 16:34
null
Mark Webber azt az autót használta, amelyet az első kért versenyen, de még mindig nem biztos benne a Red Bull, <br />hogy ez a jobb (Fotó: Reuters)
Címkék
A Mercedesnél Nico Rosbergnek a Kínai Nagydíjon aratott győzelme után joggal érezhetik, hogy felzárkóztak az élmezőnyhöz, míg a McLaren elszalasztott lehetőségként tekint vissza a sanghaji futamra. A Red Bull továbbra sem tudja, melyik kipufogórendszere az ideális, a Ferrarinál azonnali fejlődést várnak, Stefano Domenicali értetlenül áll a Scuderia gyenge teljesítménye előtt.

 

MERCEDES

Nico Rosberg élete első pole pozícióját győzelemre váltotta Sanghajban, s a Mercedes mindenkit meglepett azzal, hogy a verseny előtt súlyosnak vélt tartott gumikopási problémáit a vártnál sokkal jobban kezelte. Rosberg két kiállással megoldotta a futamot, kényelmesen nyert, amit annak is köszönhetett, hogy hűvös, 20 fok körüli aszfalton futották a viadalt, és hogy mögötte óriási kavarodás történt, a verseny második felében Felipe Massa és Kimi Räikkönen is feltartotta a riválisait.

A győzelem könnyen kettős siker lehetett volna, ha Michael Schumacher boxkiállásánál jól rögzítik a csavart a jobb első keréknél, és a veteránnak nem kell kiállnia. A 2009-es világbajnok Brawnból 2010-re kialakított gyári Mercedes-csapat első győzelmét aratta új korszakában, s bár a hét végi Bahreini Nagydíjon várható hőség nem sok jót ígér számára, az esélylatolgatáskor meg kell jegyezni: Kínában sem vártunk sokat az istállótól.

Ross Brawn csapatfőnök: „Valaki emlékeztetett rá, hogy a gyári Mercedes legutóbbi F1-es sikere idején egyéves voltam. Nagyon boldog vagyok, főleg azért, mert Nicónak is ez az első győzelme, hiszen amikor ideszerződött, elmondtam neki, egyéni célkitűzésem, hogy futamgyőztest faragjak belőle. Nagyon ráérzett arra a beállításokkal és a vezetésével is, mi kell a gumiknak, hogy végig jól működjenek.”

MCLAREN

A KÍNAI GP GUMISTRATÉGIÁI

Vettel: Lágy / Közepes / Közepes

Webber: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Button: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Hamilton: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Alonso: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Massa: Közepes / Közepes / Lágy

Schumacher: Lágy / Közepes / kiesett

Rosberg: Lágy / Közepes / Közepes

Räikkönen: Lágy / Közepes / Közepes

Grosjean: Lágy / Közepes / Közepes

Di Resta: Lágy / Közepes / Közepes

Hülkenberg: Lágy / Közepes / Közepes

Kobajasi: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Pérez: Lágy / Közepes / Közepes

Ricciardo: Közepes / Lágy / Közepes

Vergne: Közepes / Közepes / Lágy / Lágy

Maldonado: Lágy / Közepes / Közepes

Senna: Közepes / Lágy / Közepes

Kovalainen: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy

Petrov: Lágy / Közepes / Közepes

De la Rosa: Lágy / Lágy / Közepes

Karthikeyan: Lágy / Lágy / Közepes

Glock: Lágy / Közepes / Közepes

Pic: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Lewis Hamilton rajtbüntetése miatt visszakerült a negyedik sorba, ahonnan bravúr volt a 3. helyezés megszerzése – főleg úgy, hogy az első két futamon a pole-ból indulva ért célba ugyanitt. Csapattársa büntetése után Jenson Button „feladata” lett volna a verseny megnyerése, de csak az 5. rajtkockát szerezte meg, ahonnan jó rajtjának és Schumacher problémáinak köszönhetően feljött a 2. helyre. Elrontott kerékcseréje miatt aztán nem eredhetett Rosberg nyomába, küzdenie kellett a 2. helyért. A csapat így is növelte előnyét a konstruktőr-világbajnokságban, egyéniben Hamilton vezet Button előtt.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Bánhatjuk, hogy Lewist rajtbüntetéssel sújtották és hogy Jensonnak elrontottuk a kerékcseréjét, mert ezzel mindkét versenyzőnket megfosztottuk a nyerési esélytől. Ugyanakkor tudjuk, hogy versenyképesek vagyunk, és két remek pilótánk van. Az idei szezon nagyon izgalmas és változatos lesz, élvezzük is, és nagyon figyelünk arra, hogy ha nem is tudunk nyerni, a versenyekből kihozzuk a lehető legtöbbet. Az idén ez lesz a kulcs.”

RED BULL

A csapat kettéosztotta stratégiáját, Sebastian Vettel és Mark Webber két különböző kialakítású autóval versenyzett. Az időmérő rosszul alakult mindkettejük számára, Vettel 2009 ősze óta először szorult ki az első tízből. A rajtot is elrontották, ezek után pedig bravúr kellett ahhoz, hogy a dobogóért küzdhessenek, de végül lemaradtak róla. Webber az utolsó előtti körben előzte meg a gumijaival kockáztató Vettelt, amivel növelte előnyét csapattársával szemben a vb-pontversenyben. Mindenesetre aggasztó a csapat számára, hogy világbajnokként az első három futamon egyetlen dobogós helyezést szerzett.

Christian Horner csapatfőnök: „Két kipufogórendszert teszteltünk, ami Adrian Newey kérése volt, mert szeretett volna tiszta képet kapni a két megoldás előnyeiről és hátrányairól. Pilótáink szívesen belementek ebbe, egyáltalán nem panaszkodtak. Rengeteg adat áll most a rendelkezésére, de lehet, hogy még Bahreinben is a megosztott stratégiánál maradunk, biztosra kell mennünk.”

LOTUS

„Azért rizikós a kockáztatás, mert nagy esély van arra, hogy nem jön be. Ha mégis, azzal többet nyersz, mint amire egyébként esélyed van” – Kimi Räikkönen cseppet sem bánta meg, hogy két boxkiállásos taktikával teljesítette a Kínai Nagydíjat, és hogy a második kerékcseréjét a vártál korábban végrehajtotta. A Lotus tíz körre került a bravúrtól, de a finn gumijai elkoptak, nem szerzett pontot, Romain Grosjean viszont türelmes versenyzéssel a 6. helyre behozta autóját.

Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyon bosszantó, hogy képtelenek vagyunk átlépni saját árnyékunkon. A hajrához közeledve a 2. és az 5. helyen álltunk, de túl agresszív stratégiánk Kimi esetében visszaütött. Bahreinbe talán jobb autóval fogunk megérkezni, jó lenne tartani a most mutatott sebességünket.”

WILLIAMS

A Williams dupla pontszerzéssel köszöntötte fel a 70. születésnapját ma ünneplő Sir Frank Williamst. Bruno Senna, akárcsak Malajziában, középszerű időmérő edzése után a versenyen szépen csendben, sallangmentesen felkapaszkodott az élmezőny mögé. Pastor Maldonado ezúttal követni tudta, a verseny 4. leggyorsabb körét futva visszaverte Fernando Alonso támadásait. A Williams újfent bizonyította, hogy autója klasszisokkal jobb a tavalyinál, és a kiugró eredmény csak idő kérdése. Maldonado vagy Senna a közeljövőben bármikor eljátszhatja Sergio Pérez sepangi szerepét.

FERRARI

Fernando Alonso és Felipe Massa az eddigieknél rosszabb összteljesítmény ellenére ezen a hétvégén biztató jeleket mutatott. Ám kettejük közül csak a brazil érezte úgy, hogy előrelépett a csapat, Alonso a 9. helyezése után elkeseredett volt, s elmondta, Bahreinben sem számíthat jobb eredményre a Ferrari. Pedig akár az is kiderülhet az 50 fokos sivatagi aszfaltról, hogy az F2012-esnek kedvez.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Egyértelműen csalódottak vagyunk az eredmény miatt, nagyon rosszul állunk, és nagyon gyorsan szükségünk van arra, hogy a technikai stáb reagáljon, az autót ütőképesebbé tegye. Nincs értelme idegeskedni, az ilyen helyzetekből csak nyugodt megoldás jelenthet kiutat. Nem hiszem, hogy a szakembereink egyik évről a másikra teljesen… Ne akarják, hogy kimondjam, mivé váltak.”

MÉRLEGEN A TOVÁBBI CSAPATOK
SAUBER
Kobajasi Kamui a 3. rajtkockából indult, s annyira mondta, hogy óvatos lesz, hogy az első kör végén már a 8, helyen állt. Ezt követően csupa rossz stratégiai döntés született a svájciaknál, s bár Kobajasi megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a csapatnak egyetlen ponttal be kellett érnie.
FORCE INDIA
Paul di Resta a rajt után Sebastian Vettel elé került, és a DRS-zónában is visszaverte a német támadásait. A verseny alatti nagy kavarodásból nem jól jött ki a skót, a sor végén a 12. helyen ért célba. Nico Hülkenberg autója a rajtnál megsérült, ezen a szoros versenyen utána esélye sem volt arra, hogy a pontokért csatázzon.
TORO ROSSO
Az olasz istálló ezen a futamon inkább volt közelebb a Caterhamhez, mint a középcsapatokhoz, s nem is nagyon mentegették a helyzetet, elismerték, túl lassúak voltak. Persze ennek ellentmond, hogy a verseny második leggyorsabb köre Jean-Éric Vergne nevéhez fűződött.
CATERHAM
Vitalij Petrov a verseny legvégén került körhátrányba Nico Rosberggel szemben, az orosz kifejezetten jó versenyt futott. Heikki Kovalainennek kevesebb szerencséje volt, 3 körös hátránnyal utolsóként ért célba. A csapat az átalakulás folyamatában jár, Mike Smith átvette a csapat irányítását a Caterham autógyáron belül magasabb szintre lépő Mike Gascoyne-tól, s rövidesen a neves mérnök, John Iley is csatlakozik a gárdához.
MARUSSIA
Timo Glock bizarr pénteki balesete sem fogta vissza a csapat fejlődését, a Marussia egyre közelebb jár a Caterhamhez. A többiek viszont továbbra is elérhetetlenek.
HRT
Pedro de la Rosa egykörös hátrányban fejezte be a versenyt, ami egy olyan istálló számára, amely két futammal ezelőtt kvalifikálni sem tudta magát a versenyre, valódi siker.
KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:36:26.929
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 20.626 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 26.012 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 27.924 mp h.
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 30.483 mp h.
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 31.491 mp h.
7. Bruno Senna brazil Williams-Renault 34.597 mp h.
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 35.643 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 37.256 mp h.
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 38.720 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 41.066 mp h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 42.273 mp h.
13. Felipe Massa brazil Ferrari 42.779 mp h.
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 50.573 mp h.
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 51.213 mp h.
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 51.756 mp h.
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:03.156 p h.
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
23. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 3 kör h.
FELADTA
Michael Schumacher német Mercedes 12 megtett kör
Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik