„A következő néhány évben az európai viadalok száma ötre csökken. Európának annyi. Már csak turizmusra jó, másra nem” – mondta Ecclestone, majd amikor felvetették neki, hogy Európa a száguldó cirkusz szülőhazája, a következő választ adta: az volt.
S hogy melyik ország csatlakozik a rendezőkhöz? A legjobb esélye Oroszországnak, Dél-Afrikának és Mexikónak van. Nyilván az ilyen felvetés hallatán az ember elgondolkodik: vajon meddig van biztos helye a Hungaroringnek az F1-es naptárban. Szerződésünk 2016-ig szól, más kérdés, hogy kérhetnek tőlünk olyan változtatást, felújítást, építkezést, amelyet nem tudunk megvalósítani.
„Érezzük a tendenciát, hogy Európának egyre kevesebb szerep jut a Formula–1-ben, ami abból a szempontból érthető is, hogy a tengerentúli futamok több jogdíjat fizetnek, modernebbek a pályák. Pozíciónk ettől függetlenül jó, hiszen 2016-ig élő szerződésünk van, úgyhogy nem vagyunk veszélyben. Nyilván kérhetnek tőlünk olyat, amit nem tudunk teljesíteni, de bízom benne, hogy van annyira jó a kapcsolat, a szakmai háttér, és van annyira stabil a futamunk, hogy ez ne történjen meg” – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Ahhoz, hogy 2016 után is megtarthassuk a futamunkat, az kell, hogy a 2014-ben elkezdődő tárgyalások során a kormány kinyilvánítsa, továbbra is szeretné a viadalt (ez alapvető feltétel), ami a legutóbbi felmérés szerint busásan megéri az országnak. A másik fontos kritérium, hogy a tradicionális, ám ezért az újaknál gyengébb színvonalú pályánkat felújítsuk.
„Nyilván a világ minden pénzét rá lehet költeni egy versenypályára, de ésszerűen is fel lehet használni a forrásokat, s akkor nem kerül annyiba a felújítás, mint mondjuk egy nagy stadion felépítése” – mondta Gyulay.