Massa nem fogadta el Hamilton bocsánatkérését

Vágólapra másolva!
2011.10.09. 15:05
null
Hamilton elismerte, az ő hibájából történt a koccanás (Fotó: Reuters)
Címkék
Lewis Hamilton elismerte, az ő hibájából történt a koccanása Felipe Massával a szuzukai Japán Nagydíjon, és bocsánatot is kért brazil riválisától, aki nem enged, és kitart amellett, hogy Hamilton nemcsak rá, hanem a többi versenyzőre is veszélyes. Michael Schumacher a szuzukai hatodik helyezésével három pontra megközelítette csapattársát, Nico Rosberget a vb-pontversenyben. A Mercedes veteránja büszke Sebastian Vettel vb-címére.

Lewis Hamilton bocsánatot kért Felipe Massától a Japán Nagydíjon történt ütközésük miatt, elismerte, hibázott, igaz, a McLaren-Mercedes erősen vibráló visszapillantó tükrét is okolta a koccanásért, amely során enyhén megsérült a brazil Ferrarija.

„Felipét a koccanásunk előtt nem láttam, annyira rázott az autó a hátsó egyenesben is, hogy a visszapillantó tükröm használhatatlan volt. Talán ezen a téren is javulhatunk, meg kellene oldanunk ezt a hibát. Természetesen nem szándékosan húztam rá az autót, bocsánatot is kérek tőle, hiszen ugyanúgy tisztelem, mint a többi riválisomat” – nyilatkozta Hamilton a RAI televíziónak.

Massa nem fogadta el a bocsánatkérést
Massa nem fogadta el a bocsánatkérést

Az olasz riporter ezután Massának elmondta Hamilton verzióját, és a brazil nem volt együtt érző.

„Hogy nem látott engem? Én igenis láttam őt, és ezen nincs miről beszélni. Nem érdekel, mit beszél, csak az, hogy mit tesz, és a sikán előtt igenis ráhúzta az autóját az enyémre úgy, hogy összeértünk. Nem csak velem történik ilyen, mindenkivel így tesz, aki körülötte van. A szombati időmérőn, a szingapúri versenyen, mindig bajba keveredik – mondta Massa. – Hogy egyébként milyen versenyem volt? A stratégiát biztosan elrontottuk.”

Ami Hamilton stratégiáját illeti, az angol elismerte, Jenson Button győzelme bizonyítja, hogy a McLaren-Mercedes versenyképes, ám neki nem sikerült jól beállítania az autóját, nem volt tapadása, csúszkált az egész verseny alatt.

„Sokkoló versenyem volt, egyáltalán nem volt tapadása az autónak, valahogy megoldást kell találnunk erre a problémára – mondta Hamilton a BBC-nek. – Jenson kiváló munkát végzett, az ő teljesítménye is megmutatta, hogy az autó nagyon jó, egyre jobb, csak nekem sem szabad csüggednem, keményen kell dolgoznom. Sebastiannak gratulálok, tudtam, hogy előbb-utóbb megnyeri a vb-t, hiszen tökéletes éve van.”

Michael Schumacher meg tudta verni korábbi ferraris csapattársát, Massát, ezzel hatodik lett. A Mercedes 42 éves veteránja kicsit büszke magára, hogy honfitársa és „tanonca”, Sebastian Vettel megszerezte második világbajnoki címét.

„Nagyon boldog vagyok a mai teljesítményünkkel, mindent kihoztunk az autóból, ami benne volt, nem hiszem, hogy ennél a hatodik helyezésnél többen reménykedhettünk. A boxkiállásainkat is jól időzítettük, így is terveztük a futamot – mondta Schumacher. – Gratulálok Sebastiannak és csapatának ehhez a remek idényhez, különleges teljesítményt nyújtottak, nagyon jó érzés látni, ahogy a második vb-címét ünnepli, kicsit büszke is vagyok rá.”

Csapattársa, Nico Rosberg a 23. rajtkockából indulva jött fel pontszerző helyre, a 10. helyen ért célba, és már csak három ponttal előzi meg Schumachert a vb 7. helyezéséért folyó mercedeses belharcban.

„Örülök a pontszerzésnek, több élvezetes csatát is megvívtam, szép előzésekkel jutottam előrébb. Ezen a pályán nagyon nehéz előzni, ezért a nyolcadik helyezésnél nem is nagyon számítottam jobbra. A tizedik hely tehát nem a maximum, lehetett volna jobb is, de még így is meg kell becsülnünk ezt az eredményt – mondta Rosberg. – A hétvégénk nem volt problémamentes, remélem, Dél-Koreában már az lesz, és azokért a pozíciókért csatázhatok, amelyekért szoktam.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK A JAPÁN GP UTÁN
Sergio Pérez (8.): – Nagyon örülök, hogy sikerült pontokat szerezni a tegnapi technikai problémát követően, amely miatt csak a 17. helyről indulhattam. Ma viszont nagyon jól működtek a gumik a stratégiával együtt, a csapat remek munkát végzett, és az autó is jól ment. Nagyon keményen dolgoztam, a maximumot nyújtottam, ami fizikailag megterhelő volt, mert influenzával küzdök, de nagyon elégedett vagyok, miután ilyen jó helyen sikerült behoznom a kocsit.
Vitalij Petrov (9.): – Mivel a keményebb keverékkel rajtoltam, csak a pozíciómat tudtam tartani, hiszen a körülöttem lévők lágyon rajtoltak – ha a én is lággyal indultam volna, előrébb tudok jönni. Verseny közben nehéz volt követni a stratégiát, mivel lágyabb keverékű autókkal voltunk versenyben, de a célunkat, hogy a Force Indiák előtt végezzünk, elértük. A végén a lágy gumikkal olyan jó volt a tapadás, mosolyogtam, miközben nyomtam a gázt, és számtalan autót meg is tudtam előzni.
Adrian Sutil (11.): – Pechünk volt, hogy nem sikerült pontot szereznünk. Kiváló lett volna a rajtom, de Kobajasi gyenge indulása miatt nem tudtam annyit előrejönni, mint amennyit lehetett volna. Sikerült a Reanault-k elé kerülnünk, de a safety car számunkra nagyon rosszkor jött be, mert éppen előtte voltam kint kereket cserélni, így ezzel sokat vesztettünk. Egy ideig úgy tűnt, a kilencedik hely elérhető, de a végén a két kiállást alkalmazó, lágy keverékkel érkező autók elmentek mellettünk.
Paul di Resta (12.): – A rajtnál a Renault-kat és Kobajasit is meg tudtam előzni, jó volt a tempóm is, de a safety car elrontotta a stratégiánkat, mert épp ebben a fázisban kellett volna előnyt felépítenem, és ez segítette a két kiálláson lévőket.
Kobajasi Kamui (13.): – A rajtnál, mikor felengedtem a kuplungot, az autó nem a megfelelő üzemmódban volt, ennek köszönhetően veszítettem öt helyet. Igyekeztem harcolni, de az idén nem ment olyan könnyen az előzés, mint tavaly. A safety car épp a legrosszabbkor jött be a stratégiánk szempontjából, mivel úgy alakult, hogy 29 kört kellett mennem a közepes keverékű gumikon, és a végén már olyan rossz állapotban voltak, hogy nem tudtam védekezni.
Pastor Maldonado (14.): – Nehéz volt az első szakasz a közepes keverékű gumin, az első cserétől kezdve a lágyon már jóval gyorsabbak voltunk, és tudtuk is tartani a tempót. A verseny vége felé már egészen jó volt a sebességünk, de sajnos túl későn gyorsultunk fel – a jobb helyezésre való esélyünket már az első körökben elvesztettük.
Jaime Alguersuari (15.): – Nagyjából azonos stratégián voltam Pérezzel, de ő egy másodperccel gyorsabb volt nálam körönként. Egyszerűen nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy előrébb kerüljek, ráadásul a leszorítóerőmből is vesztettem a többiek üldözése közben – nem emlékszem, utoljára mikor volt ilyen nehéz az előzés. Mindig a maximumot nyújtom, de ma egyszerűen nem volt meg a sebességünk.
Bruno Senna (16.): – Számomra csalódás volt ez a verseny, hiszen nagyon ígéretes pozícióból indultam, de a második kanyarnál Vitalij egy kicsit kiszorított, ami miatt helyeket vesztettem, utána pedig problémám volt a forgalommal, és a gumik is nagyon gyorsan koptak. De legalább sikerült bejutni a Q3-ba, és sokkal erősebbek voltunk, mint Szingapúrban.
Rubens Barrichello (17.): – Minden a kezünkre játszott az elején, de aztán jött a safety car. Feltrolódott a mezőny, mi pedig szenvedtünk a rosszabbik gumival, ami a verseny végére már nagyon lassúnak bizonyult.
Heikki Kovalainen (18.): – Kiváló verseny az egész csapattól! Mintha mindenki tolatott volna, olyan ütemben kaptam el a rajtot, a rádióban véletlenül el is csíptem az egyik mérnököt, amint nevetve mondta valakinek, hogy milyen remek volt a rajtom. Minden jól sikerült ezután is, a safety caros szakaszt követően pedig Jarnóval versenyeztem, és előtte is tudtam maradni. Az idén ez az első alkalom, hogy nem kaptunk kék zászlót, ami remek érzés, jelzi, hogy a csapat fejlődik.
Jarno Trulli (19.): – A gyengébb rajtom ellenére sikerült javítanom a pozíciómon a verseny elején, majd volt egy kis gondom a sebességváltóval, de ez magától megjavult, így fel tudtam zárkózni Heikki mögé, és onnantól mindketten jó versenyt futottunk a célig.
Timo Glock (20.): – Jérome-ot megelőztem a rajtnál, aztán viszont majdnem eltaláltam Trullit – leszorított a fűre, így visszaestem, s megint Jérome mögött találtam magam, és ott is ragadtam, pedig valamivel gyorsabb voltam nála. Az első cserémnél is vesztettünk időt, aztán a safety car beküldésekor háromkiállásos stratégiára váltottunk, és sikerült végül Jérome elé kerülnöm, bár a kék zászlók egy kicsit megnehezítették a dolgunkat a végén.
Jérome D’Ambrosio (21.): – A versenyem jól kezdődött, de nem vagyok biztos benne, hogy a megfelelő stratégiát választottuk – Timo elém is tudott kerülni a kiállások alatt. Utána jót küzdöttünk, de sikerült előttem célba érnie.
Daniel Ricciardo (22.): – A tegnapi tempót figyelembe véve elégedettek lehetünk, hiszen mindössze néhány tizeddel végeztünk a Virginek mögött. A verseny egy szakaszában eléjük tudtam kerülni, de a safety car nem jött jól. Az autó viszont jól működött, én is a maximumot nyújtottam, és elkerültünk minden incidenst, elégedett vagyok.
Vitantonio Liuzzi (23.): – Nehéz verseny volt, megfizettünk, amiért alig mentünk pár kört pénteken és szombaton. Szinte vakon láttunk neki a versenynek, és a gumik kopása miatt egyik szettel sem tudtam sok kört megtenni. Meg kellett küzdenem azért is, hogy célba érjek, de ezt legalább elértük.
Sébastien Buemi (kiesett): – A rajtnál öt helyet javítva feljöttem a 11. pozícióba, a kerékcsere előtt pár kört tizedikként is megtettem, de mikor visszajöttem, vibrálást éreztem az első kanyarban, és láttam, hogy mozog a jobb első kerekem – nem sikerült rendesen feltenni a bokszban, és a négyes kanyarban le is jött a helyéről. Esélyem sem volt visszaérni a bokszba, így a versenyem véget ért.
JAPÁN NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Jenson Button McLaren/Mercedes 1:30:53.427
2. Fernando Alonso Ferrari 1.160 mp h.
3. Sebastian Vettel Red Bull/Renault 2.006 mp h.
4. Mark Webber Red Bull/Renault 8.071 mp h.
5. Lewis Hamilton McLaren/Mercedes 24.268 mp h.
6. M.Schumacher Mercedes 27.120 mp h.
7. Felipe Massa Ferrari 28.240 mp h.
8. Sergio Pérez Sauber/Ferrari 39.377 mp h.
9. Vitaly Petrov Renault 42.607 mp h.
10. Nico Rosberg Mercedes 44.322 mp h.
11. Adrian Sutil Force India/Mercedes 54.447 mp h.
12. Paul Di Resta Force India/Mercedes 1:02.326 p h.
13. Kamui Kobayashi Sauber/Ferrari 1:03.705 p h.
14. Pastor Maldonado Williams/Cosworth 1:04.194 p h.
15. J.Alguersuari Toro Rosso/Ferrari 1:06.623 p h.
16. Bruno Senna Renault 1:12.628 p h.
17. R.Barrichello Williams/Cosworth 1:14.191 p h.
18. H.Kovalainen Lotus/Renault 1:27.824 p h.
19. Jarno Trulli Lotus/Renault 1:36.140 p h.
20. Timo Glock Virgin/Cosworth 2 kör h.
21. J.D'Ambrosio Virgin/Cosworth 2 kör h.
22. Daniel Ricciardo HRT/Cosworth 2 kör h.
23. Vitantonio Liuzzi HRT/Cosworth 3 kör h.
FELADTA
Sébastien Buemi Toro Rosso/Ferrari 11 megtett kör
Leggyorsabb kör: Button (52. kör): 1:36.568
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ
PONTSZ. PONT
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 9 14 15 324
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 3 9 13 210
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 8 14 202
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 8 14 194
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 2 4 13 178
6. Felipe Massa brazil Ferrari 12 90
7. Nico Rosberg német Mercedes 10 63
8. Michael Schumacher német Mercedes 9 60
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 7 36
10. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 7 27
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 5 22
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 5 20
14. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 5 16
15. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 4 13
16. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 6 13
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Bruno Senna brazil Renault 2
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1
A KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 518
2. McLaren-Mercedes 388
3. Ferrari 292
4. Mercedes 123
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 42
7. Sauber-Ferrari 40
8. Toro Rosso-Ferrari 29
9. Williams-Cosworth 5
10. Lotus-Renault 0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik