Sebastian Vettel vasárnap a pole pozícióból indulva aratott rajt–cél győzelmet a Szingapúri Nagydíjon. Csak a leggyorsabb kör választotta el attól, hogy tökéletes mérleggel zárja a futamot. Az úgynevezett Grand Slamre legutóbb Fernando Alonso volt képes, éppen a tavalyi Szingapúri GP-n. A jelenlegi mezőnyből a spanyolon kívül csak Michael Schumacher büszkélkedhet ilyen bravúrral, a német öt Grand Slamet jegyez, a legutóbbit 2004-ben érte el a Magyar Nagydíjon. Vettel a futam utáni sajtótájékoztatón elárulta: kicsit bántja, hogy nem sikerült.
„A rajt–cél győzelem mostanában nagyon nehezen megvalósítható, a sok boxkiállás miatt az ember akkor is elveszít néhány kört az élen, ha egyébként magabiztosan vezet, csak más később cserél kereket. A mostani nagy lehetőség volt, a leggyorsabb körért viszont nem mehettem, a csapat ilyenkor mindig azzal jön, hogy »meg se forduljon a fejedben«. Meg a sok lekörözött miatt sem biztos, hogy sikerült volna" – mondta Vettel, akinek a legjobb köre 234 ezreddel maradt el Jenson Button 1:48.454 perces leggyorsabb körétől.
A Formula–1 történetében először fordult elő, hogy a rajtrács első öt sorában csapattársak álltak fel: az elsőben a Red Bull, a másodikban a McLaren, a harmadikban a Ferrari, a negyedikben a Mercedes, az ötödikben pedig a Force India kettőse állt (ki tudja, ha nincs Kobajasi balesete az időmérő második szakaszában, a Sauber és a Williams hétre növelte volna az egységes sorok számát a mezőny elején). Olyan már hatszor is előfordult, hogy az első négy sor mindegyikéből csapattársak indultak: 1988-ban a franciaországi Paul Ricard-versenypályán, 1991-ben Adelaide-ben, 1992-ben Imolában, 2002-ben a Nürburgringen és Szuzukában, valamint 2006-ban ugyancsak Szuzukában. |
Vettel továbbra is egy leggyorsabb körrel áll – még Valenciában szerezte meg –, s talán ez az egyetlen kategória, amelyben nincs esélye rekorddöntésre.
Idei 9. győzelmével lemásolta Nigel Mansell 1992-es produkcióját, s Michael Schumacher után eredhet: a német 2002-ben 11, 2004-ben 13 sikerrel zárta a szezont. Ha Vettel mind az öt hátralévő versenyen nyer, egyedüli csúcstartóvá válhat.
A pole pozíciók tekintetében 11-gyel áll, s még utolérheti az 1992-ben 14-ig jutó Mansellt, az 1988-ban és 1989-ben 13-ig jutó Ayrton Sennát, illetve az 1993-ban szintén 13 pole-t szerző Alain Prostot.
A pole-ból aratott győzelmek száma Vettel esetében 8-ra nőtt 2011-ben, ezzel beérte Schumacher 2004-es egyéni csúcsát, és eggyel marad el Mansell 1992-es rekordjától. A 13. dobogós helyezésével is életben tartotta a csúcsdöntés reményét, Schumacher 2004-ben 17-szer állt a pódiumon – a 7. vb-címét ünneplő német akkor százszázalékos volt e tekintetben, amit Vettel nem mondhat el magáról.
Sőt az összes kategória kapcsán meg kell jegyezni, hogy Vettel több futamot teljesít 2011-ben, mint a fent említett korábbi remeklők a legjobb éveikben.
Az élen töltött körök kategóriájában 69.8 százaléknál jár az idén, a rekord Jim Clarké, 1963-ban a körök 71.47 százalékát töltötte versenytársai előtt.
Ami az örökranglistákat illeti: Vettel 19. győzelmével maga mögött hagyta Kimi Räikkönent, és eggyel elmarad a másik finntől, a ranglista-12. Mika Häkkinentől. A kétszeres bajnok finnt a rajtelsőségek tekintetében utolérte 26-nál, holtversenyben hetedikek. Vettel az 50 Red Bull-os futama felét a pole-ból kezdte.
A negyedik Szingapúri Nagydíjon a 4. csapat járt sikerrel, a Renault, a McLaren és a Ferrari után a Red Bull is nyerni tudott. Bár matematikailag még nem biztos, leírhatjuk, hogy a viadal rövid történetében először fordult elő, hogy az idény világbajnok pilótája és istállója nyert.
Fernando Alonso először maradt le a dobogóról Szingapúrban, ahol a 6. helyezett Paul di Resta élete legjobb eredményét érte el, a mogyoródi 7. helyezését múlva felül.
Lewis Hamilton az idén ötödször kapott büntetést versenyen, ami a legtöbb az idei mezőnyben. A legközelebb Sergio Pérez áll hozzá: a mexikóit négyszer büntették meg.