Vettel majdnem a falnak ment, Alonso hiába kockáztatott

Vágólapra másolva!
2011.09.24. 21:28
null
Lewis Hamiltonnak semmi sem sikerült az időmérőn, ám így is megszerezte a negyedik rajtkockát (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel kis híján kicsúszott a Szingapúri Nagydíj időmérőjén, amelyen Lewis Hamilton volt az igazán balszerencsés: a második szakaszban defektet kapott, a harmadikban nem tudták megtankolni az autóját, ráadásul mindkét ferrarissal meggyűlt a baja. Felipe Massa nem értette, miért kellett annyira agresszívan hajtania a McLaren angoljának.

 

A világbajnoki éllovas Sebastian Vettel idei 11., pályafutása 26. pole pozícióját szerezte meg a Szingapúri Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A német az időmérő utolsó pillanataiban gyors körében hibázott, de az előző köre elég volt neki a részsikerhez.

ELDŐLHET A VB
HA VETTEL NYER, ÉS…
…Alonso legfeljebb 4.
…Button és Webber legfeljebb 3.
HA VETTEL 2., ÉS…
…Alonso legfeljebb 8.
…Button és Webber legfeljebb 5.
…Hamilton nem nyer.
HA VETTEL 3., ÉS…
…Alonso legfeljebb 9.
…Button és Webber legfeljebb 7.
…Hamilton legfeljebb 4.

„A harmadik szakaszban a második gyors körömben elrontottam egy kanyart, így inkább kiszélesítettem, minthogy megpróbáljam az íven tartani, és később a falnak csapódjak. Így nem volt értelme befejezni a gyors körömet, de az elsővel is nagyon elégedett voltam – mondta Vettel. – A pálya nagyon hosszú, nehéz minden kanyart hibátlanul bevenni, de tanultam tavalyi hibáimból. A verseny is borzasztóan hosszú lesz.”

Csapattársa, Mark Webber minden igyekezete ellenére lemaradt a pole-ról, de legalább az edzés hajrájában feljött a negyedik helyről a másodikra.

„A korábbi években nagyon sok bajom volt ezzel a pályával, örülök, hogy megszereztem a második rajtkockát. Sebastian nagyon gyors volt, de remek eredmény a csapat számára, hogy mindketten az első sorba kerültünk” – mondta Webber.

Lewis Hamiltonnak több problémája is volt: a középső etapban a szuperlágy gumija defektes lett, a harmadikban pedig autója üzemanyag-utánpótlásával támadtak problémák, és nem tudott két menetet teljesíteni. Így az egyik készlet gumija érintetlen maradt, de mivel a defektes készletet a versenyen már nem használhatja, behatároltak a lehetőségei a futamon.

Az időmérőn a legutóbbi négy versenyt a második rajtkockából kezdő Hamilton a hajrában esett vissza a második helyről a negyedikre.

„Nem hiszem, hogy nagyon rossz pozícióba kerültem volna, de nem volt elérhetetlen az első sor, volt még szufla a kocsiban – mondta Hamilton, akinek a boxból kellett figyelnie, amint Webber és Button is elé kerül a listán. – A srácoknak gondjuk támadt az üzemanyagtöltővel, nem sikerült megtankolni a kocsit, kifutottunk az időből, és már nem tudtam visszamenni a pályára.”

„A második szakaszban a kerékvetőre futva sérült meg a gumim, nagy gond ez a hétvégén – folytatta Hamilton, majd a ferrarisokra is kitért. – Szerettem volna a harmadik szakaszban jó pozícióba kerülni a pályán, Felipe azonban teret akart teremteni maga előtt, és folyton csak fékezett. Háromszor is majdnem nekimentem, mielőtt el tudtam menni mellette. Aztán a gyors körömben Alonsót értem utol, mögötte is vesztettem időt a második szektorban.”

Csapattársa, Button szerint egyik köre sem volt tökéletes, ami még pénteki kicsúszására vezethető vissza.

„Mindkét köröm nagyon jól sikerült a harmadik szakaszban, ha a kettőt sikerült volna összeraknom eggyé, az lett volna az igazán pazar – mondta Button. – Ez még a pénteki hibámnak tulajdonítható, korán befejeztem az edzést, nem tudtam eleget gyakorolni, és nehezen éreztem rá a körre. Ha többet gyakorolhatok, talán sikerül ráéreznem, hogyan kell használni a gumikat, mert vagy a kör elején, vagy a kör végén voltam gyors, nem sikerült végigvinni ugyanazt a tempót. Nagyon örülök, hogy az első háromba kerültem, a rémes péntek után erre nem számítottam.”

Fernando Alonso az ötödik rajtkoca ellenére elégedett időmérős produkciójával.

„Talán ez volt a legjobb köröm az idén, százhúsz százalékot beleadtam, néhány kanyarban hatalmas kockázatot vállaltam, mert csak így lehetett esélyem arra, hogy az első négy közé kerüljek – mondta Alonso. – Ha nem így megyek, ugyanúgy az ötödik rajthely lesz az enyém, de nem ilyen szoros versenyben. Meggyőződésem, hogy a dobogó elérhető közelségben van.”

A csapattársától egy másodperccel kikapó Felipe Massa nem érti, miért volt annyira agresszív vele Hamilton.

„Mi értelme van ennyire agresszívan közlekedni a szakasz elején, a boxból kijövet? Nem hiszem, hogy Lewis sokat nyert vele, csak veszélyes helyzetet teremtett a manővereivel, mindenáron meg akart előzni – mondta a brazil. – A gumik nagyon gyorsan kopnak, mindkét típusra vigyázni kell, kulcsfontosságú lesz a versenyen, ki tudja megkímélni őket.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Nico Rosberg (7.): – Nagyon jó lett a harmadik szakaszban futott köröm, a hetedik rajtkockánál jobbra nemigen számíthattam. Meglepett, milyen közel kerültem Massához, ez is megerősített abban, hogy érdemes volt tenni egy próbát. A tiszta oldalról indulok, remélem, jól sikerül a rajtom.
Michael Schumacher (8.): – Stratégiai szempontból érdekes időmérő volt, spóroltam a gumikkal, ezért nem is mentem mért kört a harmadik szakaszban. A nyolcadik rajthely így is meglett, hátha nyerek vele időt a versenyen. Szingapúrban sok kiesés szokott lenni, igyekszem lecsapni a lehetőségre, és szorítok Sebastiannak, hogy már vasárnap megszerezze a vébécímet.
Adrian Sutil (9.): – Tudtuk, hogy a kocsi a kilencedik és a tizedik rajthely megszerzésére jó, ezt el is értük, nincs okunk panaszkodásra. A harmadik szakaszba jutva tudtuk, hogy nincs értelme kimenni a pályára, ezért spóroltunk a gumikkal. A versenyen szeretnénk mindkét autót pontszerző helyen célba juttatni.
Paul di Resta (10.): – Nehéz volt a pénteki edzésnapom, ezután a tizedik rajthely remek eredménynek mondható. Az autó nagyon jó, a rajtig tanakodhatunk azon, milyen gumival induljunk. A szuperlágy nekem nem fekszik annyira, mint a lágy, meg kell beszélnünk, mit tegyünk.
Segio Pérez (11.): – Nagyon sajnálom, hogy nem jutottam a harmadik szakaszba, igen közel voltam, bárcsak sikerült volna egy olyan kör, mint az elsőben. A versenyre derűlátó vagyok.
Rubens Barrichello (12.): – Kétféleképpen lehet megközelíteni az eredményt. Mindent kihoztam a kocsiból, ami elégedetté tesz, de a tizenkettedik rajthellyel sohasem lehet maradéktalanul boldog az ember. Kobajasi balesete megmutatta, milyen nagy problémát okozhatnak a kerékvető kövek, vigyázni kell velük.
Pastor Maldonado (13.): – Nehéz ezen a pályán tökéletes állapotba hozni a gumikat, főleg a szuperlágyakat. Nagyon jó kör volt, amellyel feljöttem a tizenharmadik helyre, kíváncsian várom, mi lesz a versenyen.
Sébastien Buemi (14.): – Az első és a második szektorban is jó köröm volt, s bár csak tizennegyedik lettem, korábban láthattuk, nincs sok összefüggés az időmérős és a versenytempó között. Spóroltam egy készlet szuperlágy gumit, ami a hosszú versenyen jól jöhet.
Bruno Senna (15.): – Péntek este lemondtunk az átalakításainkról, egy edzés alatt kellett beállítani a régi verziót, nem volt reális cél az első öt sorba jutás. Itt nagyon kell vigyázni rá, hogy ne használjuk túl agresszíven a kerékvetőket, a guminak és az autónak is árt. A tizenötödik rajtkocka reálisnak mondható, a verseny hosszú és nagyon fárasztó lesz.
Jaime Alguersuari (16.): – Pénteken elégedett voltam a kocsival, szombaton már nem. A beállítás nem volt jó, a tapadás eltűnt. A versenyen általában gyorsabbak vagyunk, remélem, most is ez lesz a helyzet.
Kobajasi Kamui (17.): – Saját hibámból mentem neki a falnak, túlságosan rámentem a kerékvetőkre a tízes kanyarban, megdobta a kocsit, és már semmit sem tehettem, hogy korrigáljak. Meglepett, milyen alaposan kivizsgáltak az orvosi ügyeleten, szerencsére semmi bajom. Ezek után szeretném pontokkal kiengesztelni a csapatot.

Vitalij Petrov (18.): – Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, az autónak nem fekszik a pálya. Próbáltuk megtalálni a megfelelő egyensúlyt, de nem jártunk sikerrel. Az utolsó körömben hibáztam, így lemaradtam a második szakaszról.

Heikki Kovalainen (19.): – Elégedett vagyok, egy másodpercre kerültem a Renault-tól, ráadásul a gumim sem kopott el annyira gyorsan, mint a korábbi futamokon. A versenyen célba kell érnünk, mert sok minden történhet, és nekünk kell hasznot húznunk belőlük.
Jarno Trulli (20.): – Sok bajom volt az autóval, s bár közelebb kerültem Heikkihez, mint a szabadedzéseken, nem vagyok tökéletesen elégedett. Egy darabban szeretnék célba érni.
Timo Glock (21.): – A vártnál nehezebben alakul a hétvégém, még egy sima edzésem sem volt. A versenyt imádom, a nehézségeink ellenére nagyon várom a rajtot.
Jérome d’Ambrosio (22.): – Nagyon jó az autó, kár, hogy a fékerő beállítását nem sikerült tökéletesen eltalálnunk, és néhány kanyart elrontottam.
Daniel Ricciardo (23.): – Az eredeti terv az volt, hogy csak egy kört megyek, és spórolok a gumikkal, de nagyon szoros volt a százhét százalékos határ, elkapkodtam a dolgot, így még egyszer ki kellett mennem a pályára. Vasárnap a pihenést, az evést és az ivást is nagyon gondosan be kell osztani, mert ez kulcsfontosságú lesz az éjszakai futamon.
Vitantonio Liuzzi (24.): – Nem tudom, miért lassult le a kocsi a harmadik szektorban, a tapadás teljesen elszállt. Ha ez nem történik meg, a Virgin elé kerülhettünk volna. Remélem, a versenyen sikerülni fog.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:44.381 átlag: 174.962 km/ó
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:44.732 0.351 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:44.804 0.423
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:44.809 0.428
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:44.874 0.493
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:45.800 1.419
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:46.013 1.632
8. Michael Schumacher német Mercedes idő nélkül
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes idő nélkül
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:47.616
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:48.082
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:48.270
14. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:48.634
15. Bruno Senna brazil Renault 1:48.662
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:49.862
17. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari idő nélkül
18. Vitalij Petrov orosz Renault 1:49.835
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:50.948
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:51.012
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:52.154
22. Jérome D’Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:52.363
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:52.404
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:52.810
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik