A világbajnoki éllovas Sebastian Vettel idei 11., pályafutása 26. pole pozícióját szerezte meg a Szingapúri Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A német az időmérő utolsó pillanataiban gyors körében hibázott, de az előző köre elég volt neki a részsikerhez.
HA VETTEL NYER, ÉS… |
…Alonso legfeljebb 4. |
…Button és Webber legfeljebb 3. |
HA VETTEL 2., ÉS… |
…Alonso legfeljebb 8. |
…Button és Webber legfeljebb 5. |
…Hamilton nem nyer. |
HA VETTEL 3., ÉS… |
…Alonso legfeljebb 9. |
…Button és Webber legfeljebb 7. |
…Hamilton legfeljebb 4. |
„A harmadik szakaszban a második gyors körömben elrontottam egy kanyart, így inkább kiszélesítettem, minthogy megpróbáljam az íven tartani, és később a falnak csapódjak. Így nem volt értelme befejezni a gyors körömet, de az elsővel is nagyon elégedett voltam – mondta Vettel. – A pálya nagyon hosszú, nehéz minden kanyart hibátlanul bevenni, de tanultam tavalyi hibáimból. A verseny is borzasztóan hosszú lesz.”
Csapattársa, Mark Webber minden igyekezete ellenére lemaradt a pole-ról, de legalább az edzés hajrájában feljött a negyedik helyről a másodikra.
„A korábbi években nagyon sok bajom volt ezzel a pályával, örülök, hogy megszereztem a második rajtkockát. Sebastian nagyon gyors volt, de remek eredmény a csapat számára, hogy mindketten az első sorba kerültünk” – mondta Webber.
Lewis Hamiltonnak több problémája is volt: a középső etapban a szuperlágy gumija defektes lett, a harmadikban pedig autója üzemanyag-utánpótlásával támadtak problémák, és nem tudott két menetet teljesíteni. Így az egyik készlet gumija érintetlen maradt, de mivel a defektes készletet a versenyen már nem használhatja, behatároltak a lehetőségei a futamon.
Az időmérőn a legutóbbi négy versenyt a második rajtkockából kezdő Hamilton a hajrában esett vissza a második helyről a negyedikre.
„Nem hiszem, hogy nagyon rossz pozícióba kerültem volna, de nem volt elérhetetlen az első sor, volt még szufla a kocsiban – mondta Hamilton, akinek a boxból kellett figyelnie, amint Webber és Button is elé kerül a listán. – A srácoknak gondjuk támadt az üzemanyagtöltővel, nem sikerült megtankolni a kocsit, kifutottunk az időből, és már nem tudtam visszamenni a pályára.”
„A második szakaszban a kerékvetőre futva sérült meg a gumim, nagy gond ez a hétvégén – folytatta Hamilton, majd a ferrarisokra is kitért. – Szerettem volna a harmadik szakaszban jó pozícióba kerülni a pályán, Felipe azonban teret akart teremteni maga előtt, és folyton csak fékezett. Háromszor is majdnem nekimentem, mielőtt el tudtam menni mellette. Aztán a gyors körömben Alonsót értem utol, mögötte is vesztettem időt a második szektorban.”
Csapattársa, Button szerint egyik köre sem volt tökéletes, ami még pénteki kicsúszására vezethető vissza.
„Mindkét köröm nagyon jól sikerült a harmadik szakaszban, ha a kettőt sikerült volna összeraknom eggyé, az lett volna az igazán pazar – mondta Button. – Ez még a pénteki hibámnak tulajdonítható, korán befejeztem az edzést, nem tudtam eleget gyakorolni, és nehezen éreztem rá a körre. Ha többet gyakorolhatok, talán sikerül ráéreznem, hogyan kell használni a gumikat, mert vagy a kör elején, vagy a kör végén voltam gyors, nem sikerült végigvinni ugyanazt a tempót. Nagyon örülök, hogy az első háromba kerültem, a rémes péntek után erre nem számítottam.”
Fernando Alonso az ötödik rajtkoca ellenére elégedett időmérős produkciójával.
„Talán ez volt a legjobb köröm az idén, százhúsz százalékot beleadtam, néhány kanyarban hatalmas kockázatot vállaltam, mert csak így lehetett esélyem arra, hogy az első négy közé kerüljek – mondta Alonso. – Ha nem így megyek, ugyanúgy az ötödik rajthely lesz az enyém, de nem ilyen szoros versenyben. Meggyőződésem, hogy a dobogó elérhető közelségben van.”
A csapattársától egy másodperccel kikapó Felipe Massa nem érti, miért volt annyira agresszív vele Hamilton.
„Mi értelme van ennyire agresszívan közlekedni a szakasz elején, a boxból kijövet? Nem hiszem, hogy Lewis sokat nyert vele, csak veszélyes helyzetet teremtett a manővereivel, mindenáron meg akart előzni – mondta a brazil. – A gumik nagyon gyorsan kopnak, mindkét típusra vigyázni kell, kulcsfontosságú lesz a versenyen, ki tudja megkímélni őket.”
Nico Rosberg (7.): – Nagyon jó lett a harmadik szakaszban futott köröm, a hetedik rajtkockánál jobbra nemigen számíthattam. Meglepett, milyen közel kerültem Massához, ez is megerősített abban, hogy érdemes volt tenni egy próbát. A tiszta oldalról indulok, remélem, jól sikerül a rajtom. |
Michael Schumacher (8.): – Stratégiai szempontból érdekes időmérő volt, spóroltam a gumikkal, ezért nem is mentem mért kört a harmadik szakaszban. A nyolcadik rajthely így is meglett, hátha nyerek vele időt a versenyen. Szingapúrban sok kiesés szokott lenni, igyekszem lecsapni a lehetőségre, és szorítok Sebastiannak, hogy már vasárnap megszerezze a vébécímet. |
Adrian Sutil (9.): – Tudtuk, hogy a kocsi a kilencedik és a tizedik rajthely megszerzésére jó, ezt el is értük, nincs okunk panaszkodásra. A harmadik szakaszba jutva tudtuk, hogy nincs értelme kimenni a pályára, ezért spóroltunk a gumikkal. A versenyen szeretnénk mindkét autót pontszerző helyen célba juttatni. |
Paul di Resta (10.): – Nehéz volt a pénteki edzésnapom, ezután a tizedik rajthely remek eredménynek mondható. Az autó nagyon jó, a rajtig tanakodhatunk azon, milyen gumival induljunk. A szuperlágy nekem nem fekszik annyira, mint a lágy, meg kell beszélnünk, mit tegyünk. |
Segio Pérez (11.): – Nagyon sajnálom, hogy nem jutottam a harmadik szakaszba, igen közel voltam, bárcsak sikerült volna egy olyan kör, mint az elsőben. A versenyre derűlátó vagyok. |
Rubens Barrichello (12.): – Kétféleképpen lehet megközelíteni az eredményt. Mindent kihoztam a kocsiból, ami elégedetté tesz, de a tizenkettedik rajthellyel sohasem lehet maradéktalanul boldog az ember. Kobajasi balesete megmutatta, milyen nagy problémát okozhatnak a kerékvető kövek, vigyázni kell velük. |
Pastor Maldonado (13.): – Nehéz ezen a pályán tökéletes állapotba hozni a gumikat, főleg a szuperlágyakat. Nagyon jó kör volt, amellyel feljöttem a tizenharmadik helyre, kíváncsian várom, mi lesz a versenyen. |
Sébastien Buemi (14.): – Az első és a második szektorban is jó köröm volt, s bár csak tizennegyedik lettem, korábban láthattuk, nincs sok összefüggés az időmérős és a versenytempó között. Spóroltam egy készlet szuperlágy gumit, ami a hosszú versenyen jól jöhet. |
Bruno Senna (15.): – Péntek este lemondtunk az átalakításainkról, egy edzés alatt kellett beállítani a régi verziót, nem volt reális cél az első öt sorba jutás. Itt nagyon kell vigyázni rá, hogy ne használjuk túl agresszíven a kerékvetőket, a guminak és az autónak is árt. A tizenötödik rajtkocka reálisnak mondható, a verseny hosszú és nagyon fárasztó lesz. |
Jaime Alguersuari (16.): – Pénteken elégedett voltam a kocsival, szombaton már nem. A beállítás nem volt jó, a tapadás eltűnt. A versenyen általában gyorsabbak vagyunk, remélem, most is ez lesz a helyzet. |
Kobajasi Kamui (17.): – Saját hibámból mentem neki a falnak, túlságosan rámentem a kerékvetőkre a tízes kanyarban, megdobta a kocsit, és már semmit sem tehettem, hogy korrigáljak. Meglepett, milyen alaposan kivizsgáltak az orvosi ügyeleten, szerencsére semmi bajom. Ezek után szeretném pontokkal kiengesztelni a csapatot. |
Vitalij Petrov (18.): – Tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, az autónak nem fekszik a pálya. Próbáltuk megtalálni a megfelelő egyensúlyt, de nem jártunk sikerrel. Az utolsó körömben hibáztam, így lemaradtam a második szakaszról. |
Heikki Kovalainen (19.): – Elégedett vagyok, egy másodpercre kerültem a Renault-tól, ráadásul a gumim sem kopott el annyira gyorsan, mint a korábbi futamokon. A versenyen célba kell érnünk, mert sok minden történhet, és nekünk kell hasznot húznunk belőlük. |
Jarno Trulli (20.): – Sok bajom volt az autóval, s bár közelebb kerültem Heikkihez, mint a szabadedzéseken, nem vagyok tökéletesen elégedett. Egy darabban szeretnék célba érni. |
Timo Glock (21.): – A vártnál nehezebben alakul a hétvégém, még egy sima edzésem sem volt. A versenyt imádom, a nehézségeink ellenére nagyon várom a rajtot. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Nagyon jó az autó, kár, hogy a fékerő beállítását nem sikerült tökéletesen eltalálnunk, és néhány kanyart elrontottam. |
Daniel Ricciardo (23.): – Az eredeti terv az volt, hogy csak egy kört megyek, és spórolok a gumikkal, de nagyon szoros volt a százhét százalékos határ, elkapkodtam a dolgot, így még egyszer ki kellett mennem a pályára. Vasárnap a pihenést, az evést és az ivást is nagyon gondosan be kell osztani, mert ez kulcsfontosságú lesz az éjszakai futamon. |
Vitantonio Liuzzi (24.): – Nem tudom, miért lassult le a kocsi a harmadik szektorban, a tapadás teljesen elszállt. Ha ez nem történik meg, a Virgin elé kerülhettünk volna. Remélem, a versenyen sikerülni fog. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:44.381 | átlag: 174.962 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:44.732 | 0.351 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.804 | 0.423 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.809 | 0.428 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:44.874 | 0.493 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:45.800 | 1.419 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:46.013 | 1.632 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | idő nélkül | |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.616 | |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:48.082 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:48.270 | |
14. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:48.634 | |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:48.662 | |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.862 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:49.835 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:50.948 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:51.012 | |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:52.154 | |
22. | Jérome D’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:52.363 | |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:52.404 | |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:52.810 |