A Red Bull idei túlköltekezését a holland Campgemini szakértőcsoport állapította meg alapos tanulmánya során, de az istálló tagadta, hogy átlépte volna a csapatok által közösen meghatározott, a nyilvánosság előtt titokban tartott határt. A Red Bull szerint a szakértők tévedtek, és nincsenek is bizonyítékaik, amelyekkel alátámasztanák megállapításukat.
Brawn szerint az, hogy egy-egy csapat tevékenységéből kiindulva megpróbálják kiszámolni a költekezést, nem lehet megoldás, olyan céget kell megbízni ennek felügyeletével, amely minden pénzforgalomhoz hozzáfér. A költekezési határról szóló egyezmény megszületésekor több szakértő azonnal mondta, hogy ez csak akkor működik, ha független felügyeletre bízzák, de több istálló szerint ezt nélküle is meg lehetett oldani. Brawn szerint a legutóbbi eset bizonyítja, hogy már nem ez a helyzet.
„Csak független szakértő bevonásával lehet életképes ez az egyezmény, addig nem nyugodhatunk meg, amíg nincs egy vizsgáló, amely minden számlát lát – mondta Brawn. – Eddig csak azt tudtuk ellenőrizni, hogy a csapatok a megfelelő metódussal dolgoznak-e, betartják-e az egyezményben foglalt alapvető szabályokat, amivel semmi gond sem volt. A számokat azonban még nem felügyeljük, pedig ez lenne a legfontosabb.”
Brawn szerint az F1 titokzatos világában is meg lehet bízni külső cégekben, a számítógépes tervező- és tesztprogramok (CFD) és a szélcsatornák használatának esetében már bevált a módszer.
„Az aerodinamikai tesztekkel már sikerrel jártunk, egy svájci egyetem képviselői minden csapat CFD-s és szélcsatornában végzett munkáját felügyelik és feljegyzik, így pontos számokat kaphatunk, és senki sem lépi túl az időkorlátot. Semmivel sem lenne nehezebb a csapatok költségvetésének felügyelete, amelynek köszönhetően véget érnének a rosszindulatú célozgatások és találgatások” – mondta Brawn.
Brawn szerint kísértetiesen hasonlít a helyzet ahhoz, ami évekkel ezelőtt, a kipörgésgátló betiltásakor jellemezte az F1-et, és senki sem tudta pontosan, ki használ illegálisan ilyen rendszert. Ma viszont már az egységes számítógépes vezérlőprogrammal lehetetlen szabálytalan kipörgésgátlót használni, és azóta sem beszél róla senki sem.
„Az autóinkat tetőtől talpig átvizsgálják, milliméterről milliméterre, grammról grammra ellenőrzik az alkatrészeket. Annak is óriási szerepe van a teljesítményben, ki mennyit költ a kocsijára, ezt is megfelelően kellene szabályozni” – fogalmazott Brawn.