Webber Kínában – Sebastian Vettelhez és a két McLaren-pilótához hasonlóan – kemény gumin próbált meg túljutni az időmérő első szakaszából, de nem volt elég gyors ahhoz, hogy megverje a lágy gumis riválisokat, így a 18. pozícióban ragadt, és onnan kellett rajtolnia. Ám három készlet teljesen új lágy gumija maradt a versenyre, amelyen végig a mezőny leggyorsabb pilótája tudott lenni, és a hajrában feljött a harmadik helyre. A futam után a Red Bull vezetői kijelentették, hogy már nem olyan értékes a jó rajthely, mint a vadonatúj gumi, és furcsa húzásokra lehet számítani az időmérőkön.
A McLarennél ezt nem teszik meg, nem hagyják ki a kvalifikáció harmadik szakaszát csak azért, hogy gumit spóroljanak, és a 9., illetve a 10. rajthelyről rajtolva kezdjék meg a felzárkózást a vasárnapi versenyen.
„Azt még bevállalhatjuk, mint Kínában, hogy Lewis a záró szakaszban csak egy készlet lágy gumit használ, de ennél merészebb stratégiára senki se számítson" – mondta Phil Prew, az istálló vezető versenymérnöke.
A Red Bull és a McLaren Török GP előtti várakozásairól ide kattintva olvashat!