A Formula–1-ben az előző szezonban központi kérdéssé váltak a diffúzorok, és úgy tűnik, ez az alkatrész idén is sok vitára ad okot. (Az ismert mulatós sláger F1-es változata: „Ezekkel a sofőrökkel baj van, baj van! Pláne, ha a kocsiban
diffúzor van.”)
Az Ausztrál Nagydíjon már átépített diffúzort kell használnia a Mercedesnek, a McLarennek, a Renault-nak és a Force Indiának – jelentette be az FIA azt követően, hogy szabálytalannak találták a nevezett csapatok dupla diffúzorát.
Ez a bejelentés azonban nincs hatással a Bahreini GP eredményére, ugyanis az FIA csak utána módosított a szabályértelmezésen, amelynek már nem felel meg a négy csapat diffúzora, mert az indítómotor számára kialakított rés nagyobb a megengedettnél.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A vitatott részlet az a nyílás, amelyet a szabályok az indítómotor csövének bevezetésére engedélyeznek az aerodinamikai elemen. Az erre vonatkozó paragrafus az indítómotor „behelyezéséhez szükséges minimális méretű" nyílást említ, de a csapatok azzal vágtak szélesebb lyukat a diffúzorba, hogy megnagyobbították és aerodinamikailag optimális alakúra formálták az indítómotor csövét is. Ennek az volt az előnye, hogy a plusz nyíláson kiáramló levegő egyrészt csekély mértékben növeli a leszorító erőt, másrészt a fékezésnél kiszámíthatóbbá teszi az autó viselkedését. Ezt a megoldást találta szabálytalannak az új értelmezés, amely már nemcsak a nyílás maximális átmérőjét, hanem a referenciasíkra való vetületének megengedett méretét is meghatározza.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Witmarsh múlt héten, az év első versenyén, Bahreinben még úgy érvelt, hogy az ő autójukon ugyanakkora a diffúzoron található rés, mint amekkora tavaly a Brawnnál volt. Ez azt is jelenti, hogy az új szabályértelmezésnek már a tavalyi világbajnok Brawn GP autói sem felelnének meg.