Fotó: Action Images (archív)
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel
Fotó: Action Images (archív)
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel
Mit szól az új Formula–1-es pontrendszerhez?
Szavazatok száma: 3536
Tetszik, kíváncsian várom, milyen izgalmakat hoz a szezon |
| 19 % | (677) |
Nem tetszik, maradhatott volna a régi szisztéma |
| 37 % | (1319) |
A 12-9-7-es rendszer jobb lett volna |
| 31 % | (1113) |
Nem érdekel a Formula–1 |
| 5 % | (189) |
Nem számít, így is, úgy is érdekes lesz az idény |
| 7 % | (238) |
Persze az elképzelés nem új keletű, mert az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone javaslatát az idény kezdete előtt alig két héttel egyszer már elfogadta az FIA motorsport-világtanácsa (WMSC), ám három nappal később a csapatok tiltakozására visszavonták azt.
Az akkori indoklásban az szerepelt, hogy az új szabályokat a szezon kezdetéhez túl közel hozták meg, ezért ha az istállóknak nem tetszik, akkor csak 2010-ben vezetik be. Most pontosan ez történt, így jövőre már a legtöbb futamgyőzelem számít elsősorban az egyéni világbajnoki cím sorsát illetően.
Egyenlő számú futamgyőzelem esetén a jelenleg is érvényben lévő 10–8–6–5–4–3–2–1-es rendszer szerint kiosztott pontok döntenek a versenyzők között. A Nemzeti Sport Online olvasóit egyébként március közepén megkérdeztük, mi a véleményük az új pontszámítási szisztémáról, és nem állíthatjuk, hogy osztatlan tetszést aratott volna.
Akkor a 3536 szavazó 37 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem ért egyet a tervezett új módival, míg olvasóink 31 százaléka a csapatok által favorizált 12–9–7-es pontszámítási rendszert favorizálta volna, úgy, hogy a több pontot gyűjtő pilóta lesz a világbajnok.
Az FIA honlapján megtalálható, jövő évi F1-es szabálykönyvben egyébként számtalan érdekességre lelhetünk. Az alkotói gondoltak a mezőny esetleges bővítésére is, hiszen a 13.6-os pont kimondja: 26-nál több autó nem indulhat a világbajnoki szezonban, és egy team nem indíthat kettőnél többet.
Ha valóban három új csapat csatlakozik jövőre a mezőnyhöz, akkor az időmérő edzések során az első, 20 perces szakaszt követően nyolc résztvevő esik ki, majd a második, negyedórás etap után is nyolc, és a végén a legjobb tíz marad a Q3-ra, ahogy most is.
Ha két új istálló lesz lesz 2010-ben, az 24 autót jelent, így az első két fázist követően hét-hét autó búcsúzik majd, míg egy új csapatnál, 22 autó esetén hatan-hatan esnek ki az időmérő első két szakasza után.
Az új szabályokat csak a 2010-es idénytől vezetik be, ám elképzelhető, hogy a vb-cím eldöntésének módja a későbbiekben még változik. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso például akkor úgy nyilatkozott, hogy az új regulák csak összezavarják a szurkolókat.
Nagy kérdés, hogy az elmúlt két hónap folyamán mennyiben változott meg a csapatokat tömörítő szervezet, valamint a pilóták véleménye.