Jövőre a legtöbb győzelmet arató versenyző lesz a világbajnok

Vágólapra másolva!
2009.05.05. 16:25
Címkék
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kiadta a Formula–1-re vonatkozó, a 2010-es évadban alkalmazandó szabályokat, amelyek tartalmazzák a pontozás leendő rendjét is. Ezek szerint jövőre az a pilóta lesz a világbajnok, aki a legtöbb futamgyőzelmet aratja.
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel
Fotó: Action Images (archív)
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel
Fotó: Action Images (archív)
Ecclestone (jobbról a második) akarata kerekedett végül fel

Szavazás

Mit szól az új Formula–1-es pontrendszerhez?

Szavazatok száma: 3536

Tetszik, kíváncsian várom, milyen izgalmakat hoz a szezon
19 % (677)
Nem tetszik, maradhatott volna a régi szisztéma
37 % (1319)
A 12-9-7-es rendszer jobb lett volna
31 % (1113)
Nem érdekel a Formula–1
5 % (189)
Nem számít, így is, úgy is érdekes lesz az idény
7 % (238)
Persze az elképzelés nem új keletű, mert az F1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone javaslatát az idény kezdete előtt alig két héttel egyszer már elfogadta az FIA motorsport-világtanácsa (WMSC), ám három nappal később a csapatok tiltakozására visszavonták azt.

Az akkori indoklásban az szerepelt, hogy az új szabályokat a szezon kezdetéhez túl közel hozták meg, ezért ha az istállóknak nem tetszik, akkor csak 2010-ben vezetik be. Most pontosan ez történt, így jövőre már a legtöbb futamgyőzelem számít elsősorban az egyéni világbajnoki cím sorsát illetően.

Egyenlő számú futamgyőzelem esetén a jelenleg is érvényben lévő 10–8–6–5–4–3–2–1-es rendszer szerint kiosztott pontok döntenek a versenyzők között. A Nemzeti Sport Online olvasóit egyébként március közepén megkérdeztük, mi a véleményük az új pontszámítási szisztémáról, és nem állíthatjuk, hogy osztatlan tetszést aratott volna.

Akkor a 3536 szavazó 37 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem ért egyet a tervezett új módival, míg olvasóink 31 százaléka a csapatok által favorizált 12–9–7-es pontszámítási rendszert favorizálta volna, úgy, hogy a több pontot gyűjtő pilóta lesz a világbajnok.

Az FIA honlapján megtalálható, jövő évi F1-es szabálykönyvben egyébként számtalan érdekességre lelhetünk. Az alkotói gondoltak a mezőny esetleges bővítésére is, hiszen a 13.6-os pont kimondja: 26-nál több autó nem indulhat a világbajnoki szezonban, és egy team nem indíthat kettőnél többet.

Ha valóban három új csapat csatlakozik jövőre a mezőnyhöz, akkor az időmérő edzések során az első, 20 perces szakaszt követően nyolc résztvevő esik ki, majd a második, negyedórás etap után is nyolc, és a végén a legjobb tíz marad a Q3-ra, ahogy most is.

Ha két új istálló lesz lesz 2010-ben, az 24 autót jelent, így az első két fázist követően hét-hét autó búcsúzik majd, míg egy új csapatnál, 22 autó esetén hatan-hatan esnek ki az időmérő első két szakasza után.

Az új szabályokat csak a 2010-es idénytől vezetik be, ám elképzelhető, hogy a vb-cím eldöntésének módja a későbbiekben még változik. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso például akkor úgy nyilatkozott, hogy az új regulák csak összezavarják a szurkolókat.

Nagy kérdés, hogy az elmúlt két hónap folyamán mennyiben változott meg a csapatokat tömörítő szervezet, valamint a pilóták véleménye.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik