Fotó: Action Images (archív)
Jövőre 40 millió fontból gazdálkodhatnak a csapatok, legalábbis amelyek ezt választják
Fotó: Action Images (archív)
Jövőre 40 millió fontból gazdálkodhatnak a csapatok, legalábbis amelyek ezt választják
Immár hivatalos, amire már jó ideje számítani lehetett: az FIA a 2010-es idénytől bevezeti az önkéntes alapon működő költségvetési sapkát.
A bejelentés értelmében azok az istállók, amelyek a sapka bevezetését választják, jövőre 40 millió fontot költhetnek, kivéve a marketingköltségeket, a pilóták fizetését, a jótékonysági tevékenységekre kiadott összegeket, a fiatal versenyzők képzésére fordított pénzt, az FIA által kiszabott büntetéseket és a motorokra költött összegeket. A motorok csak a 2010-es idényben nem kerülnek a sapka alá.
Az FIA arról is döntött, hogy jövőre legfeljebb három új csapatot „vesznek fel”, amelyek fejenként 10 millió fontot kapnak az indulásukhoz, valamint a szövetség beszáll a szállítási költségeik finanszírozásába.
A fizetési sapkát választó csapatoknak nagyobb technikai szabadságuk lesz, használhatnak mozgatható első és hátsó szárnyakat, valamint nem korlátozzák motorjaik fordulatszámát. Ezenfelül ezek az istállók korlátlanul tesztelhetnek az idény folyamán, valamint használhatják a szélcsatornát.
A új szabályok alapján 2010-től tilos a tankolás a versenyek közben. Ezt a döntéshozók a költségcsökkentéssel indokolják. Ezenfelül betiltják a gumimelegítő paplanok használatát.
A szövetség arról is döntött, hogy ebben az évben összesen 20 millió fontot költhetnek a 2010-es versenyautóik fejlesztésére azok az istállók, amelyek alkalmazni fogják a sapkát. Az FIA tervei szerint minden évben újratárgyalhatják a költségvetési sapka szabályait.
Az új istállóknak május 22. és 29. között hivatalosan is nevezniük kell a 2010-es világbajnokságra, és ebben az időszakban kell az összes csapatnak eldönteni, hogy vállalják-e a fizetési sapkát.
Az FIA június 12-én teszi közzé az elfogadott nevezéseket, tehát ekkor derül ki, hogy melyik lesz a három új csapat a száguldó cirkuszban.