Fotó: Action Images
Valahogy nem tűnik őszintének Trulli mosolya...
Fotó: Action Images
Valahogy nem tűnik őszintének Trulli mosolya...
Az első sor elfoglalása ellenére nem sikerült igazán a verseny a japán istállónak, hiszen az élről nekivágó Jarno Trulli a harmadik helyen végzett, míg Timo Glock gumiproblémái miatt végül csak a hetedik helyen futott be.
John Howett, a Toyota istálló elnöke a futam másnapján aztán elismerte, a hibás stratégia miatt zárta a versenyt az istálló a vártnál rosszabb eredménnyel, hiszen nem megfelelő gumikat választottak.
Úgy döntöttek a japán csapat mérnökei, hogy mindkét pilótájuknak a keményebb keverékű gumikat teszik felé a hosszabb periódusra, ám kiderült, Trulli és Glock is értékes időt vesztett a riválisokkal szemben, akik a szuperlágy gumikon megelőzték a toyotásokat.
„A lágyabb keveréken kellett volna sokat mennünk, esetleg tervezhettünk volna három boxkiállással, de akkor a forgalom miatt nagyon nehéz helyzetbe kerültünk volna. A szuperlágy gumikat azért nem választottuk, mert attól tartottunk, hogy az üzemanyaggal megtöltött nehéz autóval nem bírja sokáig” – fogalmazott Howett.
„Stratégiai szempontból rossz döntést hoztunk, hiszen lassabbak voltunk a keményebb gumin, és elvesztettük az előnyünket. Csalódottak vagyunk, de ez összességében pozitív. Három éve extázisban ünnepeltük volna a harmadik helyet, most viszont csalódottak vagyunk, mert megérezhettük a győzelem illatát” – mondta Howett.
A Toyota első embere örült annak, hogy Jarno Trulli a futam jelentős részében tartani tudta Sebastian Vettelt, ami azt jelenti, hogy fel tudják venni a versenyt a jelenleg az élmezőnyt jelentő Red Bull és Brawn csapatok autóival.