A DOBOGÓSOK MONDTÁK
JENSON BUTTON Kemény verseny volt számunkra. Persze én vezettem a nagy részén, de úgy éreztem, hogy nem volt olyan nagy a különbség köztünk, mint a szezon elején. Hamiltont nagyon nehéz megelőzni és szerencsére sikerült elmennem előtte a verseny elején. Azon az előzésen múlt a győzelmünk, az volt a kulcspillanat. Kezd már kicsit „korosodni” a kocsim, bőven van mit változtatni rajta a Spanyol Nagydíjig. |
SEBASTIAN VETTEL Nagyon jó eredmény számomra a második hely. Ahogy koptak a gumik, egyre jobban csúszott a kocsim, egyre nehezebb előzni. Tudtam, hogy Trullinál több ideig kint tudok majd maradni, ám amikor visszajöttem első alkalommal a boxból, még nem tudtam elé megérkezni. Később a második kiállásom után viszont már szerencsére sikerült beelőznöm őt. |
JARNO TRULLI Csalódott vagyok, mert vártam a győzelmet. Sajnos már az elején elvesztettem az első helyet, mert a motorom a rajtnál egy pillanatra kihagyott, így Glock megelőzött. Szeretném megköszönni a csapatnak, mert kemény munkát végeztek. Versenyképesek voltunk és ez fontos volt. |
A BAHREINI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRREA 2009-es szezon negyedik versenye előtt még homokvihartól is lehetett tartani, de az a pilóták szerencséjére elmaradt, és nagyszerű időben rajtolhatott el a mezőny.
Két világbajnok is nagyot rajtolt a KERS segítségével: az ötödik pozícióból induló világbajnoki címvédő Lewis Hamilton az első kanyarban Timo Glock mögött már a második helyen haladt, míg Kimi Räikkönen a tizedik helyét cserélte fel hatodikra.
Az első kör nem telt el baleset nélkül, Robert Kubica és Nakajima Kazuki autójára is új orrkúpot kellett szerelni a második kör elején, majd a következőben Felipe Massának is szervizelnie kellett.
A tervezett boxkiállások sorát a várakozásoknak megfelelően egy Toyota kezdte, méghozzá a szombati időmérőt megnyerő Jarno Trulli.
Mindeközben a Force India-Mercedesszel versenyző Giancarlo Fisichella folyamatosan távolodott Heikki Kovalainentől, és a Nelson Piquet, Mark Webber duóval csatázott a 10–12. helyekért.
A 18. helyről induló Mark Webber hatalmasat küzdve jött fel addigra a 11.-re.
A 14. körben Fernando Alonso vívott nagy csatát a boxkiállása után nehezebb autóval köröző Trullival, kettejük gépe még össze is ért, végül a kétszeres világbajnok gyönyörűen megelőzte az olaszt.
Két kör múlva ismét egy Renault volt főszerepben, ezúttal Nelsinho Piquet mögé érkezett meg a szintén már szervizelő Barrichello, utóbbinak végül csak a 18. körben sikerült előznie.
Egy körrel később megtörtént, ami az idén még nem, egy Ferrari vezetett a versenyben!
Kimi Räikkönen pünkösdi királysága azonban csak két körön át tartott, ekkor a finn világbajnoknak is ki kellett fáradnia üzemanyag-felvételre.
A verseny feléhez közeledve a remek taktikával versenyző Jenson Button vette át a vezetést és szép csendben elkezdett meglépni a mezőnytől.
A második helyért hatalmas csata alakult ki a Trulli, Vettel, Hamilton hármas között, bár a világbajnok csak néhány körig volt részese ennek az üldözőversenynek.
INFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre!
Ezt végül a Red Bull fiatal német versenyzője nyerte meg, miután elegendő előnyt autózott ki magának azon két pluszkör alatt, amennyivel tovább tudott kinnmaradni Trullinál.
A dobogós sorrend tehát már jóval a leintés előtt kialakult. Az utolsó körökben már inkább azon lehetett izgulni, hogy sikerül-e végre megszereznie a Ferrarinak első pontjait, vagy sem.
Ez végül Räikkönen révén sikerült: a finn Barrichellót követve a hatodik helyen végzett, rajtuk kívül még Glock és Alonso fért be az első nyolcba.
A futam érdekessége, hogy a hatalmas hőség ellenére mindössze egy pilóta, a japán Nakadzsima Kazuki volt kénytelen feladni a versenyt, ám ő is majdnem látta a kockás zászlót, csak néhány körrel a vége előtt döglött be a Williamse.
A BAHREINI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRREBAHREINI NAGYDÍJ
A FUTAM VÉGEREDMÉNYE 1. | Button | Brawn GP-Mercedes | 1.31:48.182 |
2. | Vettel | Red Bull-Renault | +7.187 |
3. | Trulli | Toyota | +9.170 |
4. | Hamilton | McLaren Mercedes | +22.096 |
5. | Barrichello | Brawn GP | +37.779 |
6. | Räikkonen | Ferrari | +42.057 |
7. | Glock | Toyota | +42.880 |
8. | Alonso | Renault | +52.775 |
9. | Rosberg | Williams-Toyota | +58.198 |
10 | Piquet | Renault | +1:05.149 |
11 | Webber | Red Bull-Renault | +1:07.641 |
12. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | +1:17.824 |
13. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | +1:18.805 |
14. | Massa | Ferrari | +1 kör |
15. | Fisichella | Force India-Mercedes | + 1 kör |
16. | Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
17. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
18. | Kubica | BMW Sauber | +1 kör |
19. | Heidfeld | BMW Sauber | +1 kör |
Leggyorsabb kör Trulli | Toyota | 1:34.556 |
Kiesett Nakajima | Williams-Toyota | 49 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. | Button | 31 pont |
2. | Barrichello | 19 |
3. | Vettel | 18 |
4. | Trulli | 14.5 |
5. | Glock | 12 |
6. | Webber | 9.5 |
7. | Hamilton | 9 |
8. | Alonso | 5 |
9. | Heidfeld | 4 |
10. | Kovalainen | 4 |
11. | Rosberg | 3.5 |
12. | Buemi | 3 |
13. | Raikkonen | 3 |
14. | Bourdais | 1 |
ISTÁLLÓK 1. | Brawn GP | 50 pont |
2. | Red Bull-Renault | 27.5 |
3. | Toyota | 26.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 13 |
5. | Renault | 5 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
7. | BMW Sauber | 4 |
8. | Williams-Toyota | 3.5 |
9. | Ferrari | 3 |