A sanghaji pályán szakadó esőben megrendezett futamon a Red Bull annak ellenére tudott győzni, hogy a szombati szabadedzés során még megbízhatósági problémái voltak, és az illetékesek abban sem bíztak, hogy mindkét autó végigfutja a távot.
„Az időmérőn is akadtak még problémáink, de szerencsére a csapat fantasztikus munkát végzett, és a verseny reggelére sikerült elhárítani a gondokat” – mondta Vettel, aki elárulta, hogy a főtengellyel volt baj.
A pályafutása második futamgyőzelmét arató német pilóta fantasztikusan vezetett, és a szintén brillírozó Webberrel együtt háttérbe szorította az első két futamot Button révén megnyerő Brawn GP kettősét.
„Nem is lehet más célunk a folytatásban, mint megtenni az utolsó lépést, és ottragadni a mezőny elején, a legjobb csapattá válni. Erre van is esélyünk, mert az autó már igazán gyors és egyre csak jobb lesz” – fogalmazott Vettel, aki már az előttünk álló hétvégén megpróbálhatja megvalósítani a célkitűzést.
Ebben pedig a csapat segítségére lehet a múlt héten a Nemzetközi Automobil-szövetség fellebbviteli bizottsága által is szabályosnak mondott dupla falú diffúzor, amelyet még nem épített be a kocsikba az osztrák istálló.
„Az autó már így is remekül teljesít a nagy sebességű kanyarokban, és egészen kiváló aerodinamikai csomagunk van. Képzeljék el, milyen lesz majd az új fenéklemezzel” – mondta Chris Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Az azonban egyelőre ténykérdés, hogy száraz pályán még jóval gyorsabb a Brawn GP, hiszen a napsütéses szombati időmérő után kiderült: Barrichello autója 18 kilogrammal nyomott többet, mint Vettelé. Vízen azonban a Red Bull volt az úr.
„Összehasonlítva a Red Bull-lal, a nedves pályán nem volt megfelelő a sebességünk, és ez a gyors kanyarokban látszott csak igazán, amikor ők rendkívül szűk ívet használhattak” – mondta a világbajnoki pontversenyt vezető Jenson Button.