Fotó: Reuters
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...
Fotó: Reuters
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...
A Ferrarinál már a héten, a diffúzor-ügyben bejelentett FIA-döntést követően bejelentették, hogy a kínai versenyre módosítanak a csapat összetételén: Luca Baldisserri sportigazgató Maranellóban maradt, hogy az F60-as újratervezésén, a duplafalú fenéklemez fejlesztésén dolgozzon.
Az olasz team máris beállította minden idők legrosszabb idénykezdetét: a mostani eset előtt 1981-ben, 1980-ban, 1970-ben és 1969-ben is pont nélkül állt az első három GP után. A leghosszabb pont nélküli sorozattól még messze van az istálló: 1987-ben és 1990-ben is öt egymást követő versenyen betlizett a brigád, de akkor szezon közben, nem a legelején.
Stefano Domenicali csapatfőnök a sanghaji futam után kijelentette: nem zárható ki, hogy hamarosan befejezettnek nyilvánítják az idei fejlesztéseket, és már csak a következő, 2010-es évadra koncentrálnak majd. Erre akkor kerülhet sor, ha a helyzetük nem változik azzal, hogy az új diffúzorral felszerelt és újragondolt F60-as bemutatkozik a Spanyol Nagydíjon.
„Azt hiszem, a spanyol verseny után már látni fogjuk, hogy hol is tartunk pontosan” – felelt a főnök arra a kérdésre, hogy mikortól összpontosítana a csapat már a 2010-es kocsira. Domenicali ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy nem az lenne a megfelelő megoldása a problémának, hogy egy az egyben lemásolják a Brawn diffúzorát.
INFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre
„Ennél azért jóval bonyolultabb a helyzet. Valóban előnyt ad az eszköz, ám hiba lenne azt hinni, hogy ez a kulcsa a sikernek. Ott van például a Red Bull: ma láthattuk, micsoda nagyszerű autót építettek és milyen remek munkát végeztek” – jelentette ki Domenicali.
„Több idejük volt a fejlesztésre, jóval korábban kezdtek neki az új autójuknak, mint mi. Ez a realitás, ugyanakkor észre kell vennünk, hogy bizonyos körülmények között, például a mai verseny első részében egészen jók voltunk” – fogalmazott az olaszok első embere.
„Abban az időszakban Felipe fantasztikus munkát végzett: sokkal gyorsabb volt, mint a nála kevesebb üzemanyaggal haladó Vettel. Ha nem jön az az elektromos probléma, amely miatt leállt a motor, akkor Massa biztosan dobogós lett volna” – vélte Domenicali.
Nos, ehhez csak annyit, hogy amíg Massa a pályán volt, a biztonsági autós első nyolc körtől eltekintve 12 kört töltött versenyben. Ez idő alatt két alkalommal volt gyorsabb a németnél a ferraris brazil, nem számítva, amikor Vettel éppen kiment a boxba, és visszatért onnan.
KÍNAI NAGYDÍJ – EMLÉKEZTETŐ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:57:43.485 |
2. | Webber | Red Bull-Renault | + 10.970 |
3. | Button | Brawn-Mercedes | + 44.975 |
4. | Barrichello | Brawn-Mercedes | + 1:03.704 |
5. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 1:05.102 |
6. | Hamilton | McLaren-Mercedes | + 1:11.866 |
7. | Glock | Toyota | + 1:14.476 |
8. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1:16.439 |
9. | Alonso | Renault | + 1:24.309 |
10. | Heidfeld | BMW | + 1:31.750 |
11. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1:34.156 |
12. | Räikkönen | Ferrari | + 1:35.834 |
13. | Kubica | BMW | + 1:46.853 |
14. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1 kör hátrány |
15. | Rosberg | Williams-Toyota | 1 k. h. |
16. | Piquet | Renault | 2 k. h. |
NEM FEJEZTÉK BE Sutil | Force India-Mercedes |
Nakadzsima | Williams-Toyota |
Massa | Ferrari |
Trulli | Toyota |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA 1. | Button | 21 |
2. | Barrichello | 15 |
3. | Glock | 10 |
4. | Vettel | 10 |
5. | Webber | 9.5 |
6. | Trulli | 8.5 |
7. | Alonso | 4 |
8. | Heidfeld | 4 |
9. | Hamilton | 4 |
10. | Kovalainen | 4 |
11. | Rosberg | 3.5 |
12. | Buemi | 3 |
13. | Bourdais | 1 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA 1. | Brawn-Mercedes | 36 |
2. | Red Bull-Renault | 19.5 |
3. | Toyota | 18.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 8 |
5. | Renault | 4 |
6. | BMW-Sauber | 4 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
8. | Williams-Toyota | 3.5 |