Domenicali: Massa gyorsabb volt Vettelnél és dobogós lett volna

Vágólapra másolva!
2009.04.19. 18:37
Címkék
Tizennyolc éve nem kezdett szezont ilyen pocsékul a Ferrari: három verseny után nulla pontja van a maranellói istállónak, miután Felipe Massa alatt lerobbant a Ferrari, míg Kimi Räikkönen csak a 12. helyen ért célba a magyar idő szerint vasárnap délelőtt rendezett Kínai Nagydíjon.
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...
Fotó: Reuters
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...
Fotó: Reuters
Massa Ferrariját nem a dobogóra akarták felemelni...

A Ferrarinál már a héten, a diffúzor-ügyben bejelentett FIA-döntést követően bejelentették, hogy a kínai versenyre módosítanak a csapat összetételén: Luca Baldisserri sportigazgató Maranellóban maradt, hogy az F60-as újratervezésén, a duplafalú fenéklemez fejlesztésén dolgozzon.

Az olasz team máris beállította minden idők legrosszabb idénykezdetét: a mostani eset előtt 1981-ben, 1980-ban, 1970-ben és 1969-ben is pont nélkül állt az első három GP után. A leghosszabb pont nélküli sorozattól még messze van az istálló: 1987-ben és 1990-ben is öt egymást követő versenyen betlizett a brigád, de akkor szezon közben, nem a legelején.

Stefano Domenicali csapatfőnök a sanghaji futam után kijelentette: nem zárható ki, hogy hamarosan befejezettnek nyilvánítják az idei fejlesztéseket, és már csak a következő, 2010-es évadra koncentrálnak majd. Erre akkor kerülhet sor, ha a helyzetük nem változik azzal, hogy az új diffúzorral felszerelt és újragondolt F60-as bemutatkozik a Spanyol Nagydíjon.

„Azt hiszem, a spanyol verseny után már látni fogjuk, hogy hol is tartunk pontosan” – felelt a főnök arra a kérdésre, hogy mikortól összpontosítana a csapat már a 2010-es kocsira. Domenicali ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy nem az lenne a megfelelő megoldása a problémának, hogy egy az egyben lemásolják a Brawn diffúzorát.

INFOGRAFIKA

Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre
„Ennél azért jóval bonyolultabb a helyzet. Valóban előnyt ad az eszköz, ám hiba lenne azt hinni, hogy ez a kulcsa a sikernek. Ott van például a Red Bull: ma láthattuk, micsoda nagyszerű autót építettek és milyen remek munkát végeztek” – jelentette ki Domenicali.

„Több idejük volt a fejlesztésre, jóval korábban kezdtek neki az új autójuknak, mint mi. Ez a realitás, ugyanakkor észre kell vennünk, hogy bizonyos körülmények között, például a mai verseny első részében egészen jók voltunk” – fogalmazott az olaszok első embere.

„Abban az időszakban Felipe fantasztikus munkát végzett: sokkal gyorsabb volt, mint a nála kevesebb üzemanyaggal haladó Vettel. Ha nem jön az az elektromos probléma, amely miatt leállt a motor, akkor Massa biztosan dobogós lett volna” – vélte Domenicali.

Nos, ehhez csak annyit, hogy amíg Massa a pályán volt, a biztonsági autós első nyolc körtől eltekintve 12 kört töltött versenyben. Ez idő alatt két alkalommal volt gyorsabb a németnél a ferraris brazil, nem számítva, amikor Vettel éppen kiment a boxba, és visszatért onnan.

ÖSSZEFOGLALÓ A FUTAMRÓL



KÍNAI NAGYDÍJ – EMLÉKEZTETŐ

NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Vettel Red Bull-Renault 1:57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault + 10.970
3. Button Brawn-Mercedes + 44.975
4. Barrichello Brawn-Mercedes + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:11.866
7. Glock Toyota + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:16.439
9. Alonso Renault + 1:24.309
10. Heidfeld BMW + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari + 1:34.156
12. Räikkönen Ferrari + 1:35.834
13. Kubica BMW + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes 1 kör hátrány
15. Rosberg Williams-Toyota 1 k. h.
16. Piquet Renault 2 k. h.

NEM FEJEZTÉK BE
Sutil Force India-Mercedes
Nakadzsima Williams-Toyota
Massa Ferrari
Trulli Toyota

AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. Button 21
2. Barrichello 15
3. Glock 10
4. Vettel 10
5. Webber 9.5
6. Trulli 8.5
7. Alonso 4
8. Heidfeld 4
9. Hamilton 4
10. Kovalainen 4
11. Rosberg 3.5
12. Buemi 3
13. Bourdais 1

A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. Brawn-Mercedes 36
2. Red Bull-Renault 19.5
3. Toyota 18.5
4. McLaren-Mercedes 8
5. Renault 4
6. BMW-Sauber 4
7. Toro Rosso-Ferrari 4
8. Williams-Toyota 3.5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik