Reuters
A rajtbaleset Interlagosban. Balra Coulthard, mellette a két Williams-BMW
Reuters
A rajtbaleset Interlagosban. Balra Coulthard, mellette a két Williams-BMW
A rajtnál és az első három körben csak úgy pörögtek az események, nézzük sorjában. Az indulásnál a pole-ból startoló Fernando Alonso jól jött el, Juan Pablo Montoya besorolt mögé, Kimi Räikkönen viszont az ötödik kockából majdnem egyből felugrott a harmadik helyre, Giancarlo Fisichella azonban keményen és agresszíven védte a pozíciót.
Nem sokáig tudta azonban tartani a finnt, aki három kanyarral odébb kifékezte, és feljött a harmadik helyre. Közben bejött a pályára a biztonsági autó, mert a mezőny hátsó felében baleset történt.
A start után a két Williams-BMW-pilóta, Mark Webber és Antonio Pizzonia, valamint David Coulthard (Red Bull-Cosworth) összeütközött, az autók öszetörtek, és ott maradtak a bukótérben, rendkívül veszélyes helyen.
Reuters
Juan Pablo Montoya (balra) előzi Fernando Alonsót a safety car kiállása után
A safety car csak két körön át tartotta fel a mezőnyt, aztán kiállt. Montoya azonnal "rárepült" Alonsóra, és kihasználva, hogy a célegyenes utáni Senna-S-ben a spanyol hibázott, a Descida do Lago kanyar előtt a féktávon megelőzte.
Az élen ettől kezdve Montoya haladt, megelőzve Alonsót, Räikkönent, Fisichellát, Michael Schumachert (Ferrari), Jenson Buttont (BAR-Honda), Christian Klient (Red Bull-Cosworth) és Rubens Barrichellót (Ferrari). Ez volt a pontszerző helyen autózók sorrendje, ami aztán jó ideig nem változott.
Montoya ellépett Alonsótól, aki szintén több száz méterre eltávolodott Räikkönentől. Egy idő után Alonso "tyúklépésekkel" kezdett el közelíteni Montoyához, de aztán állandósult a távolság kettőjük között.
A 20. körben Alonso jött ki elsőként tankolni az éllovasok közül, ettől kezdve az volt a kérdés, hogy a két McLaren-Mercedes-pilóta meddig bír még kint maradni a könnyű, gyors autókkal.
Reuters
Kimi Räikkönen talán az idén is megérdemelte volna, jövőre újra megpróbálhatja…
A következő körben a másik Renault, tehát Fisichella is vizitre jelentkezett a szerelőknél, majd Barrichello, Klien, Michael Schumacher és Ralf Schumacher következett. A hétszeres világbajnok német pilóta tankolása után Fisichellának esett le az álla, amikor hirtelen ott találta maga előtt a németet, aki feljött a negyedik helyre.
A 28. kör elején Montoya nézett üzemanyag után, és simán visszaért Alonso elé, az élen Räikkönen haladt. A Jégember rettentő tempóra kapcsolt, még két körön át kint maradt, és nemhogy simán megelőzte Alonsót, hanem eltüntette a boxkiállás előtt meglévő öt-hat másodperces hátrányát Montoyával szemben, és közvetlenül a kolumbiai mögé jött vissza.
Az élen ettől kezdve a két McLaren-Mercedes haladt Alonso, Michael Schumacher és Fisichella előtt. Räikkönen előnye tíz másodperc volt a spanyol rivális előtt, aki ebben a pillanatban már szinte világbajnoknak érezhette magát.
Reuters
Fernando Alonso, a 2005-ös év világbajnoka. Michael Schumacher ötéves uralkodásának vetett véget
Főszereplők mondták
Juan Pablo Montoya: "Végre kettőst diadalt arattunk, amit az év eleje óta megérdemeltünk volna. Az egyéni világbajnokságot már nem nyerhetjük meg, a konstruktőrit azonban még igen - most jön el a mi időnk."
Kimi Räikkönen: "Alonsót már nem érhetem utol, mégsem vagyok csalódott. Ez a nap Fernandóé volt. Gratulálok neki. Nem voltam elég gyors, igazán nem tudom, mi az oka, de mindegy is."
Fernando Alonso: "Szinte lehetetlen most megszólalnom, elmondhatatlanul boldog vagyok. Olyan országból jövök, ahol nincs hagyománya az F1-nek, voltaképp csak magamra számíthattam egész pályafutásom során. Ami a mai futamot illeti: nem tudtam versenyre kelni a McLarenekkel."
Lassan teltek a percek a második boxkiállás-sorozatig, csak Rubens Barrichello Jenson Button elleni sikeres és szép támadása hozott némi színt az unalmas száguldásba. Fernando Alonso 23 körrel a leintés előtt az élmezőny tagjai közül elsőként ejtette meg a második látogatását, majd egy körrel később Fisichella követte a példáját.
Montoya 17 körrel a vége előtt tankolt másodszor, így tett Michael Schumacher is. A kérdés megint az volt, hogy Räikkönen elég sokáig tud-e még kint maradni ahhoz, hogy megnyerje a versenyt. A finn megint bekapcsolta az utánégetőt", de két gyors kör megint kevés volt számára, és nem egészen hat másodperces megállás után néhány méterrel megint dél-amerikai csapattársa mögé ért vissza a pályára.
A hátralévő alig tucatnyi körben a sorrend már nem változott, így a futamgyőzelmet Juan Pablo Montoya, a világbajnoki címet Fernando Alonso szerezte meg. Montoyának ez volt a hatodik futamgyőzelme. Az Oviedóban született spanyol klasszisnak 66 nagydíjra volt szüksége ahhoz, hogy felüljön a trónra.
33. BRAZIL NAGYDÍJ, a 71 körös verseny végeredménye: 1. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 1:29:20,574 óra |
2. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | + 2,527 |
3. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 24,840 |
4. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 35,668 |
5. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 40,218 |
6. | R. Barrichello | brazil | Ferrari | + 1:09,173 |
7. | J. Button | brit | BAR-Honda | + 1 kör |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1 kör |
9. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Cosworth | + 1 kör |
10. | T.Szato | japán | BAR-Honda | + 1 kör |
11. | F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | + 1 kör |
12. | J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | + 1 kör |
13. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1 kör |
14. | C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | + 2 kör |
15. | N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | + 3 kör |
Leggyorsabb kör: K. Räikkonen | finn | McLaren-Mercedes | 1:12,268 |
Kiesett a versenyből: 1. kör | D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | baleset |
1. | A. Pizzonia | brazil | Williams-BMW | baleset |
31. | R. Doornbos | holland | Minardi-Cosworth | motorhiba |
45. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | baleset |
56. | T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | műszaki hiba |
A vb állása a Brazil Nagydíj után - pilóták: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) | 117 pont |
2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren Mercedes) | 94 pont |
3. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren Mercedes) | 60 pont |
4. Michael Schumacher (német, Ferrari) | 60 pont |
5. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) | 45 pont |
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) | 43 pont |
8. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) | 38 pont |
7. Ralf Schumacher (német, Toyota) | 38 pont |
9. Jenson Button (brit, BAR-Honda) | 32 pont |
10. Mark Webber (ausztrál, Williams-BMW) | 29 pont |
11. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW) | 28 pont |
12. David Coulthard (skót, Red Bull Racing) | 21 pont |
13. Jacques Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) | 9 pont |
14. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) | 8 pont |
15. Tiago Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) | 7 pont |
16. Alexander Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) | 6 pont |
17. Narain Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) | 5 pont |
Christian Klien (osztrák, Red Bull Racing) | 5 pont |
19. Pedro de La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) | 4 pont |
Cristijan Albers (holland, Minardi-Cosworth) | 4 pont |
21. Patrick Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth) | 3 pont |
22. Antonio Pizzonia (brazil, Williams-BMW) | 2 pont |
23. Vitantonio Liuzzi (osztrák, Red Bull-Cosworth) | 1 pont |
24. Szato Takuma (japán, BAR-Honda) | 1 pont |
A vb állása - konstruktőrök: 1. McLaren Mercedes | 164 pont |
2. Renault | 162 pont |
3. Ferrari | 98 pont |
4. Toyota | 81 pont |
5. BAR-Honda | 33 pont |
6. Williams-BMW | 59 pont |
7. Red Bull Racing | 27 pont |
8. Sauber-Petronas | 17 pont |
9. Jordan-Toyota"" | 12 pont |
10. Minardi-Cosworth" | 7 pont |
Egyéni világbajnokok, 1950- |
2005 | Fernando Alonso (spanyol) | Renault |
2004 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
2003 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
2002 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
2001 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
2000 | Michael Schumacher (német) | Ferrari |
1999 | Mika Häkkinen (finn) | McLaren-Mercedes |
1998 | Mika Häkkinen (finn) | McLaren-Mercedes |
1997 | Jacques Villeneuve (kanadai) | Williams-Renault |
1996 | Damon Hill (angol) | Williams-Renault |
1995 | Michael Schumacher (német) | Benetton-Renault |
1994 | Michael Schumacher (német) | Benetton-Ford |
1993 | Alain Prost (francia) | Williams-Renault |
1992 | Nigel Mansell (angol) | Williams-Renault |
1991 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
1990 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
1989 | Alain Prost (francia) | McLaren-Honda |
1988 | Ayrton Senna (brazil) | McLaren-Honda |
1987 | Nelson Piquet (brazil) | Williams-Honda |
1986 | Alain Prost (francia) | McLaren-TAG Porsche |
1985 | Alain Prost (francia) | McLaren-TAG Porsche |
1984 | Niki Lauda (osztrák) | McLaren-TAG Porsche |
1983 | Nelson Piquet (brazil) | Brabham-BMW |
1982 | Keke Rosberg (finn) | Williams-Ford |
1981 | Nelson Piquet (brazil) | Brabham-Ford |
1980 | Alan Jones (ausztrál) | Williams-Ford |
1979 | Jody Scheckter (dél-afrikai) | Ferrari |
1978 | Mario Andretti (amerikai) | Lotus-Ford |
1977 | Niki Lauda (osztrák) | Ferrari |
1976 | James Hunt (angol) | McLaren-Ford |
1975 | Niki Lauda (osztrák) | Ferrari |
1974 | Emerson Fittipaldi (brazil) | McLaren-Ford |
1973 | Jackie Stewart (skót) | Tyrell-Ford |
1972 | Emerson Fittipaldi (brazil) | Lotus-Ford |
1971 | Jackie Stewart (skót) | Tyrell-Ford |
1970 | Jochen Rindt (osztrák) | Lotus-Ford |
1969 | Jackie Stewart (skót) | Matra-Ford |
1968 | Graham Hill (angol) | Lotus-Ford |
1967 | Denis Hulme (új-zélandi) | Brabham-Repco |
1966 | Jack Brabham (ausztrál) | Brabham-Repco |
1965 | Jim Clark (skót) | Lotus-Climax |
1964 | John Surtees (angol) | Ferrari |
1963 | Jim Clark (skót) | Lotus-Climax |
1962 | Graham Hill (angol) | BRM |
1961 | Phil Hill (amerikai) | Ferrari |
1960 | Jack Brabham (ausztrál) | Cooper-Climax |
1959 | Jack Brabham (ausztrál) | Cooper-Climax |
1958 | Mike Hawthorn (angol) | Ferrari |
1957 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Maserati |
1956 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Ferrari-Lancia |
1955 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Mercedes |
1954 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Maserati-Mercedes |
1953 | Alberto Ascari (olasz) | Ferrari |
1952 | Alberto Ascari (olasz) | Ferrari |
1951 | Juan Manuel Fangio (argentin) | Alfa Romeo |
1950 | Giuseppe Farina (olasz) | Alfa Romeo |