Pokoli lesz az időmérő edzés

Vágólapra másolva!
2006.05.25. 02:29
Címkék
Eddig bevált az idén bevezetett időmérő rendszer a Formula–1-ben, amelynek első két, negyedórás szakasza is igen izgalmasan szokott alakulni. A soron következő futamon, Monacóban még nagyobb dráma várható, és borítékolni lehet, hogy néhány nagyágyú a forgalom miatt lemarad a tízes „döntőről”.
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki
Monte-Carlo utcáin a lassú pilóták akaratlanul is gondot okoznak gyorsabb kollégáiknak, emiatt a szombati idômérô edzésen szokatlan rajtsorrend alakulhat ki

A Monacói Nagydíj bizonyos szempontból a szükséges rossz a Formula–1-ben, a szűk utcákon kialakított versenypálya ugyanis gyakorlatilag alkalmatlan autóversenyzésre. Előzni a nagy teljesítménykülönbség esetén is csak akkor lehet, ha hibázik az üldözött, a bukótér pedig ismeretlen fogalom, a pályát szinte a teljes hosszában szalagkorlát szegélyezi.

Mégis ez az egyik legfontosabb nagydíjhelyszín, nagy üzletek köttetnek meg a hercegségben, rengeteg a híresség a paddockban, és minden pilótának az az álma, hogy ezen a futamon diadalmaskodjon. Ehhez pedig elengedhetetlen a jó rajtpozíció, amelyért az idén bevezetett kvalifikációs rendszerben a korábbiaknál sokkal több szerencse kell.

Nagy a fennakadás valószínűsége

A kiesős szisztéma első két periódusa során egyaránt negyedóra áll majd a pilóták rendelkezésére, hogy megfussák azt a kört, amellyel garantálhatják a továbbjutásukat. Csakhogy az első szakaszban egyszerre 22-en is a pályán lehetnek, közöttük néhány igen lassú pilóta, ráadásul a kevés bukótér miatt a hibázó sofőr autója nagy valószínűséggel a pályán áll majd meg, és ez fennakadást okozhat. Óvatlanság lenne az utolsó öt percre hagyni a gyors kör megfutását, és ezzel a pilóták is tisztában lesznek, már az első pillanattól kezdve megtelik a pálya autókkal.

Villeneuve újabb büntetésektől tart

A pilóták közül többen is hangot adtak már aggodalmuknak, a hétvége előtt Mark Webber volt a szószóló.
„A kvalifikáció első harmada nagyon kemény lesz – mondta a Williams pilótája. – Mondtam is néhány ifjoncnak, hogy ha visszavesznek a tempóból, minden kanyar előtt figyeljék a tükröt, mert pillanatokon belül valaki megérkezhet mögéjük. Ugyanakkor a pálya bizonyos pontjain szinte lehetetlen félrehúzódni, jó lenne, ha ezt nem a kvalifikáción gyakorolnák néhányan.”

Feltartásos esetre az idei szezonban már láthattunk példát, az Európai Nagydíjon Jacques Villeneuve-től elvették a három legjobb köridejét, miután a Renault pilótája, Giancarlo Fisichella panaszkodott a kanadaira, aki szerinte meggátolta abban, hogy gyors kört futhasson. A BMW versenyzője még mindig nem tartja magát bűnösnek, és úgy véli, az övéhez hasonló esetek gyakorta ismétlődnek majd Monte-Carlóban.

„Akármennyit is beszélünk róla, minden azon múlik, ki és miként hibázik, ennek alapján dől el, hogy megbüntetnek, vagy sem – mondta a kanadai. – Eddig csak engem büntettek meg, noha azelőtt erre nem volt precedens. A mostani időmérés maga lesz a pokol. Remélem, senki sem fog szórakozni, mert az nagyon veszélyes lehet ezen a pályán. A legkisebb figyelmetlenség is elég ahhoz, hogy súlyos baleset történjen.”

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Alonso nem vállal felesleges kockázatot

Fernando Alonso, az előző idény világbajnoka az eddigi hat versenyen három-három első és második helyet szerzett, de tisztában van vele, hogy ezen a szombaton ő is a balszerencse áldozata lehet.
„Azt hiszem, mindenki aggódik a kvalifikáció miatt – mondta a Renault pilótája. – Monacóban mindig nagy a forgalom a pályán, és az idei időmérő is kemény lesz. Azt gondolom, az első negyedóra sorsdöntő lesz, hiszen egy sárga zászló vagy az előtted haladó problémája miatt elszúrhatod a körödet, és lemaradhatsz a folytatásról. Óvatosnak kell lennünk, csak a szükséges kockázatot vállalhatjuk fel, és jó stratégiával könynyen bekerülhetünk a legjobb tíz közé. Ez pedig a versenyen is roppant fontos, hiszen aki az első sorból rajtol, és végigmegy, biztosra veheti a dobogós helyet, míg aki nem kerül az első ötbe, elfelejtheti a pódiumot.”

Fernando Alonso szerint a jó autó azért itt is hatalmas előnyt jelent majd. A félelmek ellenére bízik a kiváló szereplésben, és hogy az autója a remek idénykezdését követően is kitart, és megállja a helyét a mezőnyben. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján fekszik az aszfaltcsík a Renault-nak, de Alonso és istállója biztos benne, hogy az ellenfelek is nagyon összeszedik magukat, és végül az nyer, aki a legkevesebbet hibázik. ---- Valentino Rossi eldöntötte, hogy nem vált két kerékről négyre, inkább a MotoGP-ben marad. A világbajnoki címvédő az elmúlt egy évben többször is tesztelt a Ferrarinál, és – elsősorban marketingszempontból – kilátásba helyezték, hogy átszerződik a Formula–1-be. Már hónapok óta folytak a találgatások, Rossi pedig időt kért a csapattól – szerdán pedig döntött.

„Belátható időn belül biztosan nem szerződöm a Formula–1-be – mondta Valentino Rossi. – A MotoGP-ben még nem értem el mindent, amit szerettem volna, ezért itt maradok. A Ferrari vezetőinek, Luca di Montezemolónak és Jean Todtnak is köszönöm a lehetőséget, amely technológiai és személyes szempontból is roppant hasznos volt. Remek embereket ismertem meg a teszteken, és azt kívánom a Ferrarinak, hogy érje el ugyanazt az F1-ben, amit én szeretnék a MotoGP-ben: nyerjen még sok világbajnokságot.”

Rossi a várakozást felülmúlva szerepelt a teszteken, és bár többen is hangsúlyozták, hogy a versenykörülmények alapvetően eltérnek a tréningekétől, szép jövőt jósoltak neki. Már-már azt is tudni vélték, hogy Michael Schumacher visszavonulása után a Kimi Räikkönen, Valentino Rossi párossal indul a Ferrari. Ám egyelőre Schumi visszavonulása és Räikkönen szerződtetése is kétséges, csak az biztos, hogy Rossi nem jön.

A gyorsasági motor királykategóriájának utóbbi öt vb-címét megnyerő olasz igen gyengén kezdte az évadot, öt futam után csak a nyolcadik helyen áll a pontversenyben, az éllovas Nicky Hayden több mint kétszer annyi pontot (83) gyűjtött már, mint ő (40). ---- A monacói futam felvezetéseként – immár hagyományosan – labdarúgó-mérkőzéssel melegítettek a versenyzők. A helyi hírességek (Frank Fredericks vagy éppen Szergej Bubka) és a Formula–1-es pilóták összecsapásán utóbbiak nyertek 6–4-re, és Michael Schumacheren kívül pályára lépett többek között az eddigi egyetlen magyar F1-es pilóta, Baumgartner Zsolt is.

,,Nagyon élveztem a mérkőzést, már csak azért is, mert jó volt újra találkozni a régi versenyzőtársakkal, szerelőkkel – mondta Baumgartner Zsolt. – No és azt sem volt rossz hallani, hogy a többiek mennyire várják már a Magyar Nagydíj előtti mérkőzést, mert tavaly nagyon jól érezték magukat nálunk, főleg a rendkívül magas nézőszám ragadta meg őket.”

Baumgartner az F1-es edzésekre is Monacóban marad, de azt mondja, egyelőre semmi olyasmi nem történt a hercegségben, ami befolyásolhatná a jövőjét, inkább vakációnak tekinti ezeket a napokat, semmint munkának.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik