A Japán Nagydíj sokak számára megmutatta, hogy megvalósíthatóak a kétnapos versenyhétvégék. A szombat-vasárnapi forma zászlóvivője, a Ferrari-istálló bizonyítékként mutatja fel a szuzukai versenyt arra, hogy járható ez az út.
Ross Brawn szerint nem viselné meg a szerelôket a kétnapos versenyhétvége, Michael Schumachernek azonban más errôl a véleménye
Ross Brawn szerint nem viselné meg a szerelôket a kétnapos versenyhétvége, Michael Schumachernek azonban más errôl a véleménye
Ross Brawn technikai igazgató szerint a két időmérő és a verseny hét órán belüli lebonyolítása nem viselte meg annyira a csapatokat, mint ahogy azt előzetesen gondolták. "Más volt ez a hétvége, mint a többi, de bizonyos szempontból élveztük, mert végre megváltozott valami. A csapatokra nem nehezedett nagyobb teher a sűrűbb program miatt, hiszen az autókat a szokásoknak megfelelően elzárták az időmérés és a verseny között, tehát nem volt mit csinálnunk, nem volt miért kapkodnunk. Remélem, a többi csapat belátja, hogy nem elviselhetetlen így a vasárnap, és rövid időn belül hozzá lehetne szokni egy ilyen formához" - mondta Brawn, aki világbajnok csapatával a legjobban alkalmazkodott a körülményekhez, és a minimális tréningezés után a legeredményesebben választotta ki a megfelelő beállításokat a versenyre. "Tippelésben is a Ferrari mérnökei a legjobbak" - írta a grandprix.com tudósítója. A mezőny a pénteki, esős szabadedzéseken nemigen tudott érdemi munkát végezni, a Japán GP esetében ezért az egynapos versenyhétvége kifejezés sem túlzás. Brawn szerint a szombat délelőtti szabadedzések elegendőek lennének az autók felkészítésére a szombat délutáni és az esetleges vasárnap délelőtti időmérésekre, valamint a vasárnap délutáni versenyre. A kétnapos formában pedig megoldható lenne akár a húszfutamos versenynaptár is. Michael Schumachernek, a szuzukai viadal győztesének mindennek ellenére nem tetszik Brawn felvetése. "Ez a nap biztosan bekerül a Formula-1 történelemkönyvébe, és nem csodálkozom, hogy egyesek szerint így kellene csinálni ezután is. Ám nekem jobban tetszik a régi lebonyolítás, mert ha vasárnap reggel teljesen más az idő, mint szombaton egész nap, számos csapat bajba kerülhet. Van egy egész hétvégénk, miért kellene mindent belezsúfolni egy napba?" - kérdezte Schumacher.
A német a Kínai és a Japán GP között kipróbálta a Ferrari hibrid autóját, amely az idei négykerekűre épül, a 2005-ös szabálymódosításoknak megfelelő átalakításokkal. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) még nem hozta nyilvánosságra a pontos szabálylistát, de a csapatok számára elküldött tervezet alapján sikerült megalkotni az autót. "A hibrid autónak az első tapasztalatok alapján sokkal kisebb a tapadása és a leszorítóereje, Michael szerint nehezebb vezetni a kocsit. Először kicsit megrökönyödött, de miután állítottunk az autón, sokkal vidámabb lett. Az FIA szerint a változtatások miatt a leszorítóerő huszonöt százalékkal csökken, de mi már elértük, hogy csak húszszázalékos legyen a visszaesés, és további munkával ezt az értéket tizenötre szoríthatjuk vissza. Körönként három másodperccel lassabb körökre tör az FIA, de a jelen állás szerint legfeljebb kettővel nőnek a köridők. Az új szabályokhoz nem lehet egyből alkalmazkodni, ezért úgy tűnik, hogy a hibriddel kezdjük a következő évet" - fogalmazott Brown. Hozzátette: 2005-ben a két boxkiállás lesz az általános megoldás, mert betiltják a kerékcserét. A három tankolás túl sok lenne, az egy miatt pedig eleinte túl nehezek lennének az autók, ezzel megnőne a gumi terhelése és ezáltal a defekt kockázata. ---- W ---- A