Vasárnap óta ismét van olyan, a versenynaptárban szereplő pálya a Formula-1-ben, amelyen már rendeztek futamot, de Michael Schumacher még nem tudott győzni rajta. A sportág történetének első Kínai GP-jén Rubens Barrichello diadalmaskodott Jenson Button és Kimi Räikkönen előtt, míg a hétszeres világbajnok német csak a 12. pozícióban "kullogott" a célba.
Azért idézőjeles a kullogás, mert a verseny leintésekor a már körhátrányban lévő Schumi a sanghaji ring valahavolt leggyorsabb körét teljesítette. Ez volt az egyike ama kevés örömnek, ami Schumit érte ezen a hét végén az ultramodern kínai komplexumban. A szombati időmérőn megpördült, ezért a boxból rajtolt, a verseny alatt a felzárkózása közel sem volt olyan gyors és látványos, mint két hete Monzában. Ráadásul egyszer összekoccant Christian Kliennel, egyszer megpördült és egyszer defektet is kapott. Mindennek az lett a vége, hogy bár Schumi számos remek előzést bemutatott, csak a 12. lett. "Sajnos sokkal mozgalmasabb lett a verseny, mint reméltem, remélem, nem lesz több ilyen az idén. De legalább annak örülök, hogy Rubens nyert, hiszen ha nekem nem megy, ott van ő, és ettől olyan erős a Ferrari" - nyilatkozta Schumi.
Rubens Barrichello már a rajt után az élre állt, igaz, a verseny itt még nem dôlt el
Az élről induló Barrichello nem nyert olyan simán, mint Monzában, Räikkönen a verseny kétharmadáig a nyakán lógott, míg Button azzal ijesztette meg, hogy a verseny során kétkiállásos taktikára váltott. Ám végül mindkét vetélytárs lemaradt róla, és csak a legvégén, a befutónál lett szoros az állás. "Amikor az utolsó boxkiállásom után senkit sem láttam a visszapillantó tükörben, tudtam, hogy megvan. Utána visszavettem, és a különbség ellenére simán nyertem. Az idény alatt nemigen tudtam befogni Michaelt, de eljött az én időm" - mondta Rubinho, aki bebiztosította második helyét az egyéni pontversenyben. A brazil, akárcsak a többi pilóta dicsérte a kínai rendezőket és szurkolókat. A visszatérők közül sem Ralf Schumachernek, sem Jacques Villeneuve-nek nem sikerült úgy a versenye, mint ahogy azt elképzelte. A német az ötödik helyről esett ki, miután ütközött David Coultharddal. A gerincsérüléséből felépülő Ralf roppant mérges volt a skótra, aki bocsánatot is kért tőle az eset után. A Renault-nál Jarno Trulli helyét átvevő Villeneuve az egész versenyt Mark Webber mögött töltötte, és csak a 11. lett. A BAR kilenc pontra emelte előnyét a Renault-val szemben, a hátralévő két futamon azonban még fordulhat a sorrend kettejük között. A Saubernek is remek versenye volt, de Giancarlo Fisichella és Felipe Massa egyetértett abban, hogy a gumijaik túl gyorsan koptak, emiatt pedig értékes pozíciókat és pontokat vesztettek. A Bridgestone-nal nemcsak a svájci teamnek voltak gondjai, Schumi is defektet kapott, és így járt Gianmaria Bruni is a Minardival. Az olasz a verseny vége felé a kerekét is elvesztette, és fel kellett adnia a futamot. Baumgartner Zsolt jó rajt után a csapattársa elé került, és bár egyszer megpördült, Brunihoz képest jól megúszta a száguldást. A végén háromkörös hátránnyal a 16. helyet szerezte meg.
1. Kínai Nagydíj (Sanghaj) végeredménye: 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:29:12,420 óra 2. Button (angol, BAR-Honda) + 1,035 mp 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) + 1,469 4. Alonso (spanyol, Renault) + 32,510 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) +45,193 6. Szato (japán, BAR-Honda) +54,791 7. Fisichella (olasz, Sauber) + 1:05,464 perc 8. Massa (brazil, Sauber) + 1:20,080 …12. M. Schumacher (német, Ferrari) + 1 kör …16. Baumgartner (magyar, Minardi) + 3 kör ---- Új pálya - Ferrari siker 1999 óta kizárólag maranellói győzelem született a Formula-1 új asztfaltcsíkjain, nevezett évben Eddie Irvine nyert Malajziában, aztán Michael Schumacher sikerei következtek Indianapolisban (2000), az átépített Hockenheimringen (2002) és Bahreinben (2004). A német egészen a sanghaji futamig, Rubinho színrelépéséig nem talált legyőzőre.
A 12. a leggyorsabb Tavaly is a Távol-Keleten (Japánban) rendezték meg az idény 16. futamát, és akkor is a 12. helyen célba érő pilótáé lett a leggyorsabb kör. Mi több, esztendeje is a Schumacher családból került ki a verseny legsebesebbje - igaz akkor Ralf, most Michael taposott oda a gázra.
Bravó Sauber! Dicséret illeti a Sauber versenyzőit, akik megbízhatóan és kiegyensúlyozottan vezetnek az idén, Fisichella tizenkettedszer, Massa nyolcadszor került be az első tíz közé, sőt az olasz az utóbbi négy alkalommal mindig a pontzónában landolt. A svájci csapat megismételte belgiumi produkcióját a tekintetben, hogy mindkét pilótája pontot szerzett. ---- A világbajnokság állása
Pilóták: 1. M. Schumacher 136 (már világbajnok) 2. Barrichello 108 3. Button 79 4. Alonso 50 5. Trulli (olasz, Renault) 46 6. Montoya 46 7. Räikkönen 34
Gyártók 1. Ferrari 244 pont (már világbajnok) 2. BAR-Honda 105 3. Renault 96 4. Williams-BMW 64 5. McLaren-Mercedes 58 6. Sauber 32 7. Jaguar 10 8. Toyota 9 9. Jordan-Ford 5 10. Minardi-Cosworth 1 ---- Nyilatkozatok a verseny után
Rubens Barrichello (Ferrari): - Kezdettől fogva tudtuk, hogy nem lesz egyszerű dolgunk. A gumiabroncsok nagyon jól tapadtak. A végén olyan higgadt voltam, amilyennek lennem kellett, de végig remekül éreztem magam a pályán. Ez olyan évad volt, amikor végig Michael mögé szorultam, de most lendületben érzem magam.
Jenson Button (BAR-Honda): - Nagyon kemény verseny volt, az ilyen futamokat nagyon nehéz fejben kontrollálni. A végén már csak Räikkönenre figyeltem, hogy biztosan magam mögött tartsam. Ha jobban sikerül a rajtom - mint ahogyan éppen ellenkezőleg történt -, akár első is lehettem volna, de örülök a második helynek. Ha továbbra is ilyen jól dolgozunk, akkor… ki tudja, lehet, hogy Japánban mindenkit állva hagyunk a rajtnál.
Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes): - Az autó jól működött, de nem akartunk kockázatot vállalni. Mi győzni szeretnénk, de egyáltalán nem vagyok csalódott, hiszen lényegében mindegy, hogy második vagy harmadik az ember, ha nem ő győz.
Michael Schumacher (Ferrari): - A verseny olyan volt, amilyenre számítottunk: rendkívül változatos. Sőt, ez már kicsit nekem is soknak bizonyult. Ahogyan a biztonsági autó a rajt után megpróbált versenytempóban menni előttem, az egy vicc volt. Ami a defektet illeti: még nem tudjuk, mi okozta, ki kell elemeznünk a helyzetet.
Ralf Schumacher (Williams-BMW), akit David Coulthard torpedózott meg úgy, hogy fel kellett adnia a versenyt: - A baleset ellenére be tudtam volna, be kellett volna fejeznem a futamot. Amikor a box felé közeledtem, megpróbáltam beszólni rádión, mi történt, de nem tudtam megértetni magam, mert Sam Michael éppen beszélt hozzám, és azt kérdezte, mit akarok csinálni. Aztán azt mondták, állítsam le az autót és szálljak ki. Aztán úgy volt, hogy folytassam, de mondtam, hogy már túl sok időt veszítettem. Időközben a csapat bocsánatot kért tőlem. Elég szerencsétlen helyzet volt.