A Ferrari-istálló mindent elért, amiért Magyarországra utazott: Rubens Barrichello győzelemmel állt az egyéni világbajnoki pontverseny második helyére, a csapat pedig kettős diadallal biztosította be matematikailag is a konstruktőr-világbajnoki címét. A Scuderia zsinórban negyedszer lett első az istállók között, és a tavalyi idényhez hasonlóan az idén is Mogyoródon vált biztossá diadala. Michael Schumacher ezúttal már két versennyel korábban, a Francia GP-n világbajnokká vált, ezért is lehetett számítani arra, hogy azokon a versenyeken, amelyeken kiemelkedik a csapat, Barrichellóé az előny. A Ferrari elképesztő fölénye ellen senki sem tudott tenni, Ralf Schumacher tisztes távolból követte a "vörösök duóját. A rossz szombati teljesítményét kettős pontszerzéssel feledtette a McLaren-istálló, amelyből a verseny egyetlen igazi előzését Juan Pablo Montoyával szemben bemutató Kimi Räikkönen a 4., David Coulthard az 5. helyen zárta a 17. Magyar Nagydíjat. A hatodik helyért járó egyetlen pont Giancarlo Fisichelláé lett, a Jordan olasza mind a három napon pazar teljesítményt nyújtott.
A vb-pontverseny második helyére ugró Rubens Barrichello elôször nyert a ringen
A vb-pontverseny második helyére ugró Rubens Barrichello elôször nyert a ringen
A Ferrari azzal a céllal érkezett a Hungaroringre, hogy bebiztosítsa 12. konstruktőr-világbajnoki címét. A maranellóiaknak ehhez meg kellett akadályozniuk, hogy a Williams-istálló pilótái legalább két ponttal többet szerezzenek náluk a vasárnapi 17. Magyar Nagydíjon. A "vörösök” mindegyik tréningen kettős győzelmet arattak, és a futamon sem volt ez másképp, Rubens Barrichello Michael Schumacher díszkíséretében vezérelte diadalra F2002-esét. Ez a hét vége Rubinhóé volt, a pole pozíció után megérdemelt a brazil sikere. Hogy ő volt-e a leggyorsabb vasárnap, azt nem lehet tudni, mindenesetre elgondolkodtató Michael Schumachernek a 72. körben futott leggyorsabb ideje. A német az összes szektorban megdöntötte az addigi legjobb időket, és a végén 1:16.207 perc állt a stopperórán. Ez hét tizeddel jobb Barrichello legjobbjánál, mégis a brazil győzött. Ugyanakkor nem kizárt (sőt!), hogy Rubinho is tudott volna hasonlóan gyors kört futni, csak egyszerűen nem volt oka rá. A Scuderiában ugyanis valószínűleg már előre kiosztották a kártyákat, Barrichellónak a vb-pontversenybeli második helyért folyó csatában kellett előre lépnie. Az F2002-es tökéletessége miatt úgy tervezhettek a team vezetői, ahogy kedvük tartotta. Mint ahogy már többször is megtették. Ausztriában csúnyára sikeredett a dolog, Barrichello az utolsó métereken engedte el Schumit. A nürburgringi Európai GP előtt a német már olyan fölényesen vezette a vb-pontversenyt, hogy megengedhette a csapatvezetés Barrichellónak, hogy nyerjen. A Ferrari egyes pályákon akkora fölényben van, hogy irányítói előre gondolkodhatnak a győzelemért folyó harc menetén. Csütörtökön, a Shell által szervezett sajtótájékoztatón Schumi már elmondta, ha Barrichello és ő állnak az első két helyen, mindenképpen megtalálják a módját annak, hogy a brazil jusson át a célon elsőként. A fontos ebben az esetben már csak az, hogy ne legyen látványos a dolog, el kell kerülni az Ausztriában tapasztalt felháborodást. Barrichello és Schumacher a rajt után látványosan elszakadt a mezőnytől, tíz kör alatt tíz másodperces előnyt épített Ralf Schumacherrel szemben. A Williams németje volt az egyetlen, aki félig-meddig tartani tudta a lépést a "vörösökkel”, mögötte jócskán lemaradtak a többiek. Ralf Schumi egy kör erejéig vezette a versenyt, de csak a Barrichello és a saját boxkiállása közötti időszakban. Ettől eltekintve teljes volt a Ferrari parádéja. A verseny talán legérdekesebb pontja maranellói szemszögből Michael Schumacher 72. körben futott köre volt. Előtte kicsit lemaradt Barrichello mögött, majd nyomta, mint az őrült, és csapattársa mögött termett. A verseny utáni sajtótájékoztatón felvetették a témát, Schumacher elmondta, Barrichello hasonlót tett Silverstone-ban (azaz a német kényelmesen győzött, de a brazil elvette a leggyorsabb kör dicsőségét). Eljött hát a "visszavágás” ideje, Schumi a rádión megkérdezte, mi is a leggyorsabb kör a Ringen? A válasz: Mika Häkkinen futotta egy évvel ezelőtt, és pontosan 1:16.723 perc. A világbajnok beletaposott, és a vége 1:16.207 lett. "Azért is csináltam, hogy el ne aludjak” – jegyezte meg Schumacher, aki ezzel elismerte, a mezőny igen unalmas egy és háromnegyed órát produkált Mogyoródon. A West-McLaren részéről viszont nem volt eseménytelen a viadal, David Coulthard és Kimi Räikkönen a 10. és a 11. rajthelyről indulva mutatta meg, hogy a versenyeken még mindig szúrósak az ezüst nyilak. A finn indult hátrébbról, ám az övé volt a pálya külső, tiszta fele, amelynek köszönhetően fel is jött a 8. helyre. Utána hosszú csatát vívott Juan Pablo Montoyával, a 22. kör elején pedig döntésre vitte a dolgot, és agresszívan támadva maga mögé utasította a kolumbiait. A williamses három hete a Hockenheimringen elbánt a finnel, aki alaposan visszafizette tartozását, hiszen Montoya a kavicságyra futott, és a boxba kellett hajtania, elveszítve ezzel pontszerzési reményeit. Räikkönen pedig a szintén roppant gyors Coultharddal a nyakán elkezdett felzárkózni, és Jenson Button kicsúszásának, valamint a Giancarlo Fisichellával és Felipe Massával szembeni remek boxtaktikájának köszönhetően feljött a 4. helyre. Ralf Schumacher utolérésére azonban már nem volt esélye. Fisichella egy pontot szerzett a remek Jordan-Hondával, az olasz hidegvérrel tartotta maga mögött Massát. A Sauber brazilja nem szerzett pontot, hiába ért célba. A viadalon egyébként tizenhatan láthatták meg a kockás zászlót, csak a műszaki hiba miatt kieső Jacques Villeneuve, Eddie Irvine, illetve a kicsúszó Button, Anthony Davidson brit duó adta fel ideje korán a futamot. Pedig az abszolút újonc minardis remekül szerepelt, hiszen megvalósította alapvető célkitűtését, azaz kvalifikálta magát a viadalra.