ZSOLDOS BARNA
2021.12.07 00:00 Frissítve: 2021.12.07 23:11

Hálásan bosszankodjunk! – Zsoldos Barna jegyzete

 

Miközben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) képviselői a Formula–1-es idényhajrában felváltva kapják a verbális pofonokat a dühös Verstappen- és Hamilton-rajongóktól, azért halkan jegyezzük meg: éppen ez a szervezet volt az, amely a 2021-es technikai szabályváltozásokkal lehetővé tette, hogy idén megvalósuljon minden idők egyik legizgalmasabb, legfordulatosabb, legfeszültebb bajnoki küzdelme. A világjárvány pusztító gazdasági hatásai miatt a sorozat szereplői már tavaly megegyeztek, az új idényre befagyasztják a fejlesztések többségét, és gyakorlatilag a 2020-as autókkal vágnak neki az évadnak, néhány apró, kötelező érvényű technikai módosítás mégis elég volt, hogy az erősorrend kiegyenlítődjön az élen, és megszűnjön a Mercedes nyomasztó dominanciája.

 
Hamilton: Verstappen azt hiszi, rá nem vonatkoznak a szabályok
Marko szerint a Red Bullt nem ugyanúgy kezelik, mint a Mercedest
„Tiszta bajnokságot szeretnénk” – Wolff nem elégedett Verstappennel

Az FIA hivatalosan a biztonsági tényezőket szem előtt tartva kötelezte a csapatokat, hogy módosítsanak az autók padlólemezén, fékcsatornáin és diffúzorán, ám a trükkös DAS-rendszer betiltásával együtt mindez éppen elegendőnek bizonyult, hogy kellemetlen helyzetbe hozza a bajnokcsapatot. Bár az elsőre jelentéktelennek tűnő módosítások hatásaitól sokan nem vártak csodát, a folyamatosan fejlődő Red Bull-Hondának ez nyitotta meg a lehetőséget, hogy felnőjön a Mercedes szintjére, és Max Verstappennel a volánnál olyan bajnoki csatára késztesse Lewis Hamiltont, amelyet még évtizedek múlva is emlegetni fogunk.

Az ütközésekkel és ellentmondásos jelenetekkel tarkított vasárnapi Szaúdi Nagydíj után érthetően heves, érzelmes vélemények uralták a közösségi médiát, ám legyenek bármilyen bosszantóak olykor az FIA sportfelügyelőinek vagy versenyigazgatójának döntései, a tavalyi évadhoz képest már az is a csoda kategóriájába tartozik, hogy – szimpátiától függően – egyáltalán van min dühöngeni a vb hajrájában. Papíron a nullához közelít annak a matematikai valószínűsége, hogy a jelenlegi pontrendszerben 21 nagydíj után a két bajnoki rivális pontegyenlőséggel várja az idényzárót, most mégis ez a helyzet, vagyis szorosabb, izgalmasabb, drámaibb befejezést aligha lehetett volna megálmodni.

A bosszankodás mellett tehát az F1-es rajongók azért fordítsanak némi energiát a hálára is, mert semmi sem garantálja, hogy belátható időn belül hasonló évadot élvezhetnek a csúcskategóriában.

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!

2022.09.19 19:42:19

F1 nemzetisport.hu

Sebastian Montoya, David Schumacher vagy Giuliano Alesi is édesapja nyomdokaiba léphet.

2022.09.11 10:46:15

F1 nemzetisport.hu

A Ferrari taktikai elképzelése nem volt rossz, ám Leclerc csak második lett a safety car mögött véget érő futamon.

2022.09.10 14:31:11

F1 nemzetisport.hu

A monacói mellől Russell várhatja a rajtot, míg mögüle Norris rugaszkodhat neki vasárnap.

2022.09.10 12:23:42

F1 nemzetisport.hu

A holland 347 ezreddel előzte meg Leclerc-t, míg a harmadik Pérez lemaradása 6 tized volt a 3. edzésen.

2022.09.09 15:21:06

F1 nemzetisport.hu

A leggyorsabbnak Sainz bizonyult, a spanyol 143 ezreddel előzte meg a hollandot, míg Leclerc további 5 századdal maradt el a 2. edzésen.