H. L. 2019.07.24 18:57 Frissítve: 2019.07.24 20:04

F1: Bottas úgy érzi, éhesebb a sikerre, mint Hamilton

Valtteri Bottas lemaradása 39 pont az egyéni vb-összetettben Lewis Hamilton mögött, amikor 11 verseny van még hátra a 2019-es F1-es idényből. A nagy hátrány ellenére azonban továbbra is magabiztos a finn, aki elárulta, miként változott meg a hozzáállása a 2018-as vereség után, miben kell fejlődnie, hogyan segítette a csapattárs oldaláról érkező versenymérnök, illetve mivel győzheti le Hamiltont.

Bottas (jobbra) számára ébresztő volt a tavalyi vereség (Fotó: AFP)

 

Valtteri Bottas sikerével vette kezdetét a 2019-es F1-es idény, és bár négy futamot követően ugyanúgy két győzelem állt a neve mellett, mint csapattársának, azóta nem állhatott fel újra a dobogó felső fokára. Nem úgy, mint Lewis Hamilton, aki további öt alkalommal diadalmaskodott, és 39 pontos előnnyel vezeti az egyéni vb-összetettet tíz versenyhétvégét követően.

A finnek így mindenképpen vissza kellene találnia a győzelmi ösvényre, a javuláshoz azonban szerinte nem fog olyan módszereket követni, mint a Hamiltont 2016-ban legyőző Nico Rosberg, hanem a maga útját járja.

„A legnagyobb erősségét a lassú tempójú kanyarok jelentik, legfőképpen az előtte lévő fékezési zóna, illetve a kanyar bejárata, miközben időkénként eltérő beállításokat is tud használni, amelyekkel kímélheti a hátsó gumikat. Ezek a legfontosabb dolgok, de emellett rendkívül kiegyensúlyozott is. Nem mellesleg nagyon összeszedett az időmérőkön, alig követ el hibát, és amikor kell, hozza a teljesítményt" – elemezte Hamiltont az ötszörös futamgyőztes az ESPN-nek adott nyilatkozatában, majd arról is beszélt, miben kellene fejlődnie.

64. NÉMET NAGYDÍJ
JÚLIUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
JÚLIUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 28., VASÁRNAP
Futam: 15.10–17.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 4., 15.10
34. Magyar Nagydíj
Szeptember 1., 15.10 64. Belga Nagydíj
Szeptember 8., 15.10
70.

„Kiegyensúlyozottabbá kell válnom, és minden egyes hétvégén a legjobbamat kellene nyújtanom. Ami pedig a versenyteljesítményt illeti, neki nagyon jó a tempója és remek a gumikezelése. A kettőnk közötti különbség abból adódik a futamon, hogy az én abroncsaim túlmelegednek" – magyarázta Bottas, és azt is elárulta, mit tanult a 2018-as idényből, amikor az élcsapatok versenyzői közül egyedüliként nem nyert, miközben márkatársa világbajnoki címet ünnepelt.

„Nagyon sokat elemeztem a tavalyi évet. Akkor egészen erősen kezdtem, de utána különböző okok miatt sok-sok vereség követte egymást. A Kínai vagy az Azeri Nagydíjtól kezdve volt egy hosszabb időszak, amikor mindig csalódott voltam vasárnap, és ez nyilván lehúzott. Ennek tetejébe még messze lemaradsz a ponttáblán is, aminek következtében visszaszorulsz a segítő csapattárs szerepébe ahelyett, hogy a vébécímért küzdenél. Ezt pedig nagyon nehéz elfogadnod azok után, hogy milyen célokat tűztél ki magad elé az év elején" – emelte ki, és azt is megosztotta, hogyan élte meg a 2018-ban történteket.

„Eléggé sok negatív érzés szabadult fel bennem, és emiatt már nem tudtam annyira élvezni a versenyeket. Én viszont minél jobban élvezem a vezetést, és minél elégedettebb vagyok az autómmal, annál jobb eredményeket érek el. Tavaly pedig messze voltam attól, hogy élvezzem a vezetést, ez volt a legfőbb probléma."

„Ez egyfajta ébresztőt jelentett, rájöttem, hogy egy pályafutásom van, ezért fejlődnöm kell. Kiegyensúlyozott és kockázatkerülő versenyző vagyok, nem is nagyon ütköztem másokkal a versenyeken, így volt tér arra, hogy merészebb legyek. Emellett a szabadidőmben is olyan dolgokat csinálok, amiket akarok. Persze fontos, hogy kövesd az edzéstervet, hogy olyan dolgokat tegyél, amelyek fitten tartanak, de sokat változott a hozzáállásom" – fogalmazott Bottas, aki példákat is hozott.

„Ha kerékpártúrára vágyom az edzőterem helyett, akkor elmegyek rá, majd másnap az edzőterembe is lemegyek. Ha pedig épp szabadnapot akarok, és arra vágyom, hogy berúgjak, akkor megteszem. Nem hezitálok egyáltalán. Sokkal rugalmasabb és lazább vagyok, hogy tartani tudjam a pozitív érzéseket, és élvezzem az életet" – mondta, majd az idei év alakulásáról is mesélt.

„Az adatokban mindig egyértelműen látod a különbséget, csakhogy nem olyan egyszerű mindent átültetni a vezetésbe. Gyerekként különböző dolgok rögzülnek be, kialakul a vezetői stílusod is, ezen pedig nehéz változtatni. Így minden arról szól, hogy megpróbálod minél jobban felhasználni a rendelkezésedre álló adatokat, és azokat kombinálni az ösztöneiddel."

Ezt követően a finn pilóta Hamilton oldaláról érkező versenymérnöke, Riccardo Musconi is szóba került.

„A változás sokszor segít. Sikerült mindent átmentenem, amit Tonyval (Ross – a szerk.) tanultam az elmúlt években, teljesen más lett azonban a filozófiám a beállításokról. Hasznos volt ezeket kombinálni, és az első négy-öt versenyen nagyon elégedett is voltam az autó beállításaival. Az elmúlt pár hétvégén azonban némileg elvesztem, és nemegyszer nagyot kellett változtatnunk az időmérő előtt, hogy aztán a versenyen szembesüljek azzal, hogy nem vált be. Viszont ilyen az élet."

„Az biztos, hogy a garázs másik oldaláról így ellestem pár jó dolgot, igaz, az év elején előfordult, hogy Lewis követett engem, és lemásolta a beállításaimat a kvalifikáció előtt" – tette hozzá Bottás, majd elmondta, miben látja az erősségét, mivel győzhetné le Hamiltont.

„Éhesebb vagyok a sikerre. Még mindig nem értem el semmit ahhoz képest, amit magam elé tűztem ki célul az F1-ben, ezért határozottan keményebben fogok dolgozni, mint valaha."

2021.01.22 17:47:46

F1 KOCSMÁR-TÓTH ISTVÁN

Az Alfa Romeo kötelékébe tartozó Bereznay Dániellel karrierjéről, no meg Hamiltonról, Räikkönenről és Mick Schumacherről is beszélgettünk.

2021.01.18 07:05:48

F1 ZSOLDOS BARNA

Bár nyernie nem sikerült, talán emlékezetesebb marad a története, mint sok futamgyőztesé.

2021.01.11 19:50:58

F1 ZSOLDOS BARNA

Michael Schumacher utódját látták benne, ám Vettel és a Ferrari kapcsolata katasztrofális véget ért.

2020.12.27 09:28:00

F1 ZSOLDOS BARNA

Rekordok, furcsaságok, megvalósult álmok, nagy győzelmek és főleg egy csodás megmenekülés története.

2020.12.24 22:53:38

F1 TÓTH ANITA

Hazánk egyetlen Formula–1-es pilótája háromgyerekes apaként már óvatosabban nyomja a gázpedált.