F1: a McLaren-főnök csak nevetni tud a Mercedesen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.04.15. 12:35
null
Seidl szerint nincs alapja a panaszoknak (Fotó: AFP)
A Formula–1-es McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl az elmondása szerint csak nevetni tud a szabályváltoztatásokra panaszkodó Mercedesen.

 

Mint ismert, a koronavírus-járvány miatt hozott szabályváltoztatások eredményeként több elem fejlesztését betiltották, bevezették a zsetonrendszert, és a szélcsatorna-használtnak is határt szabtak, így az autók alapjaiban változatlanok maradtak az idei évre. Ugyanakkor a padlólemezt érintő, valamint a leszorítóerőt csökkenteni kívánó módosítások nyomán mégis átrendeződött némileg az erősorrend, hiszen az adatok egyelőre azt támasztották alá, hogy az erősen előredöntött autókoncepciót használó csapatok sokkal kevesebbet vesztettek, mint a kevésbé előredöntött filozófiát követők.

1. EMILIA ROMAGNA NAGYDÍJ
ÁPRILIS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.00
2. szabadedzés: 14.30–15.30
ÁPRILIS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

A módosítás tehát a Mercedest és az ő filozófiáját pont tavaly átvevő Aston Martint érintette a legérzékenyebben. A felek már Bahreinben jelezték, érzésük szerint a címvédő alakulat ellen vezették be a szabályokat, illetve azt is megerősítették, ez olyan hendikep, amelyet nem tudnak könnyen ledolgozni, hiszen már az idény előtt homologizálták az elemeket.

A tavaly a konstruktőri tabella harmadik helyén záró, majd az idén Mercedes-erőforrásra váltó McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azonban csak nevet a panaszokon, szerinte egyik istálló sem tudja igazán megmondani, valóban milyen hatással volt a szabálymódosítás a különböző koncepciókra.

Csak nevetni tudok ezen. Úgy vélem, egyik csapat sem tudja igazán összehasonlítani egymással a két koncepciót, és azt, hogy az új szabályok miként hatottak az egyikre vagy épp a másikra, hiszen valamennyien azt az alapot használjuk, mint tavaly. Senki sem tudja igazán megmondani, hogy a hatás kisebb vagy nagyobb lenne-e, ha a másik koncepciót használná" – magyarázta a német RTL-nek adott nyilatkozatában, majd kitért a Mercedes helyzetére is.

Meg kell várni, miként alakul az erősorrend a következő nagydíjakon, de biztos vagyok benne, hogy egy olyan versenyhétvége után, amelyen a Mercedes még így is nyerni tudott, a következő futamon kíméletlenül fog visszavágni" – tette hozzá.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik