A McLaren párosa zárta az élen az idény első szabadedzését |
A második edzésen Schumacher volt a leggyorsabb |
Reakciók: A Mercedes is az Ausztrál Nagydíj esélyesei között |
Bár a Formula–1-es csapatok általában az idénynyitó nagydíj hivatalos időmérő edzéséig rejtegetni szokták, mit is tud az autójuk, a különleges pénteki körülmények miatt a szombati 3. szabadedzés kivételt képezhet, hiszen senki sem tudta elvégezni az első napra tervezett programját, és mindenki tisztában akar lenni azzal, mire számíthat Melbourne-ben. Azaz várhatóan fontosabbá válik a taktikázásnál az, hogy mindenki meggyőződjön autója valós sebességéről.
Az első percben a várakozásoknak megfelelően a mezőny fele a pályára hajtott, de a többiek sem késlekedtek sokáig. A próbakörök után sokan visszamentek a boxba, de a Mercedes pilótái kint maradtak, mért körbe kezdtek, igaz, Rosberg és Schumacher is lefutott a pályáról – utóbbi hatalmas fékezés után a kavicságyon is átgurult.
Rosberg 1:26.982 perces kört futott, egyedül maradt a pályán, amely még mindig nagyon poros és csúszós, a Pirelli szerint olyan állapotban van, amilyenben a korábbi években pénteken szokott lenni. Pénteken ugyebár a csapatok nem köröztek olyan sokat, nem tudták felgumizni.
A Red Bull autóján több kisebb változás látható az első naphoz képest, az autók hátsó részét kissé átalakították, ami azt támasztja alá, hogy a címvédőnél egyelőre nem elégedettek az autóval.
Rosberg is a boxba hajtott, csendes lett a pálya, amelyen a levegő 21, az aszfalt 27 fokos volt. A csendet Di Resta törte meg, Grosjean, Pérez és Hülkenberg csatlakozott hozzá. Miközben többen is a pályára hajtottak, Grosjean került a legközelebb Rosberg idejéhez.
A McLaren pilótái is a pályára hajtottak, második mért körükben felgyorsultak, Hamilton 1:26.620-szal állt az élre, Button bejött mögé másodiknak. Schumacher rövidesen mindkettejüknél jobb kört futott, Massa megpördült a pályán. Miközben a többség a közepesen kemény gumikat használta, a lágyakat későbbre tartogatta, Schumacher a sárga feliratú gumikon érte el eredményét – szokatlan, hogy valaki a szabadedzés 20. perce előtt elővegye a gyorsabb keveréket, de az idén nincs akkora különbség a típusok között, mint tavaly.
A Lotusnál Räikkönenek nem tetszett a csapat pénteken kipróbált új típusú kormányrendszere, ezért az istálló visszatért az alap megoldáshoz, amelyet a teszteléseken alkalmazott.
Rosberg autójára is felkerült a lágy gumi, a német 1:25.929-et futott, és az élre állt. Button fékezéskor leblokkolta a jobb első kerekét, amelyre ezután vibráció miatt panaszkodott. Bruno Senna kicsúszott a pályáról a célegyenes előtt, de be tudott menni a boxba.
De la Rosa, aki pénteken egyetlen kört tudott megtenni a HRT-vel, első mért körében 11 másodperccel maradt el Rosbergtől.
Az első nagy kirajzás után az edzés derekán csendesebb lett a pálya, Maldonado és Glock száguldott csak rajta. A Marussia pilótája csak hat másodperccel maradt el az éllovastól, ami a csapat körülményeihez képest nem is rossz eredmény – persze csak a HRT megelőzéséhez elég. Ami a spanyolokat illeti, De la Rosa a közvetített rádióbeszélgetésben azt mondta, „borzasztó ezt az autót kormányozni″. Mindkét csapatnak súlyos gondjai vannak a motor hűtésével, ami Malajziában még égetőbb probléma lesz.
Hamilton is lágy gumikon érkezett a pályára. Első gyors körében nem tudott a Mercedesek elé kerülni, részben azért, mert forgalomba került.
Ami a Mercedest illeti, a Lotus és a Red Bull arra kérte az FIA-t, még egyszer vizsgálja meg a Mercedes F-csatornás DRS-ét, amelyet az Ausztrál Nagydíj gépátvételekor szabályosnak találtak. Ross Brawn ugyanakkor nem érti, mi a gond azzal, ha valaki új ötletekkel jön elő, és forradalmi újításokkal jelentkezik.
Alonso a lágy gumikon próbálkozott, de csúszkált a Ferrarija, amellyel a 13. helyre jött be. A Red Bull és a Lotus pilótái a keményebb keveréken maradtak, Webber a 4. helyen állt, mígnem Vettel feljött a két Mercedes mögé és Hamilton elé a 3. pozícióba.
A világbajnoki címvédő ezt követően a 6. kanyarban kavicságyba csúszott, és ezzel véget ért az edzése.
A Red Bull német pilótája így nem próbálhatta ki a lágy gumit az időmérő előtt, s a kvalifikáció során kell először üresen kipróbálnia az idei Red Bullt. Tavaly általában a pénteki szabadedzésekre korlátozta a hibáit (Törökországban, Kanadában és Japánban ennek ellenére megszerezte a pole pozíciót), ezúttal viszont szombaton hibázott.
A Ferrarik nem voltak meggyőzőek a lágy gumikon, Alonso a 15., Massa a 17. helyen állt 10 perccel az edzés vége előtt. A Lotusokra a hajrára kerültek fel a lágy gumik. Grosjean 1:25.758-cal az élre állt, Hamilton másodiknak jött be mögé.
Schumacher közben a célegyenes végén a kavicságyba csúszott, és ott is ragadt Mercedesével.
Webber a jó részidői ellenére a 3. helyre jött fel a Red Bull-lal a lágy gumikon. Button nagy forgalomba keveredett, s a 4. helyre jött be az ausztrál mögé.
Petrov Caterhamje olajfolyás miatt nem jöhetett vissza a pályára. A Caterhamek és a középmezőny között a két Ferrari tanyázott.
Az utolsó percben Hamilton átvette a vezetést Grosjeantól, aki a boxutcából figyelte az eseményeket, s több mint egy másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, Räikkönennél.
A Marussia, úgy tűnik, be tud kerülni a 107 százalékos határon belülre, de a HRT pilótáinak ez még gondot okozhat.
Kövesse a 7 órakor kezdődő időmérőt is az NSO-val!
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.681 | átlag: 222.812 km/ó | 18 kör |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:25.758 | 0.077 mp h. | 21 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.900 | 0.219 | 20 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.906 | 0.225 | 17 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.929 | 0.248 | 23 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.078 | 0.397 | 14 |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.211 | 0.530 | 12 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.470 | 0.789 | 17 |
9. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.632 | 0.951 | 20 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.723 | 1.042 | 17 |
11. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.733 | 1.052 | 15 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:26.737 | 1.056 | 19 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.755 | 1.074 | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:27.029 | 1.348 | 23 |
15. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:27.119 | 1.438 | 20 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.323 | 1.642 | 19 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.428 | 1.747 | 22 |
18. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:28.023 | 2.342 | 19 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:28.341 | 2.660 | 19 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:28.702 | 3.021 | 11 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:30.728 | 5.047 | 13 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:31.225 | 5.544 | 14 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:33.114 | 7.433 | 12 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:33.261 | 7.580 | 13 |