Hamilton az élen, Vettel és Schumacher a kavicságyban

Vágólapra másolva!
2012.03.17. 03:53
null
A Mercedestől tart az élmezőny, Rosberg a szombati szabadedzésen az 5. lett (Fotó: Reuters)
Címkék
Eddig nem úgy alakul az Ausztrál Nagydíj a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel számára, ahogy eltervezte: a Red Bull pilótája a 3. szabadedzésen vezetői hiba miatt kicsúszott, és a kavicságyban zárta a tréninget. Így járt Michael Schumacher is a célegyenes végén. A leggyorsabb Lewis Hamilton volt a McLarennel, megelőzve Romain Grosjeant, aki tartja a Lotus jó tesztformáját. A Ferrari igazolni látszik a korábbi aggodalmakat.

 

Bár a Formula–1-es csapatok általában az idénynyitó nagydíj hivatalos időmérő edzéséig rejtegetni szokták, mit is tud az autójuk, a különleges pénteki körülmények miatt a szombati 3. szabadedzés kivételt képezhet, hiszen senki sem tudta elvégezni az első napra tervezett programját, és mindenki tisztában akar lenni azzal, mire számíthat Melbourne-ben. Azaz várhatóan fontosabbá válik a taktikázásnál az, hogy mindenki meggyőződjön autója valós sebességéről.

Az első percben a várakozásoknak megfelelően a mezőny fele a pályára hajtott, de a többiek sem késlekedtek sokáig. A próbakörök után sokan visszamentek a boxba, de a Mercedes pilótái kint maradtak, mért körbe kezdtek, igaz, Rosberg és Schumacher is lefutott a pályáról – utóbbi hatalmas fékezés után a kavicságyon is átgurult.

Rosberg 1:26.982 perces kört futott, egyedül maradt a pályán, amely még mindig nagyon poros és csúszós, a Pirelli szerint olyan állapotban van, amilyenben a korábbi években pénteken szokott lenni. Pénteken ugyebár a csapatok nem köröztek olyan sokat, nem tudták felgumizni.

A Red Bull autóján több kisebb változás látható az első naphoz képest, az autók hátsó részét kissé átalakították, ami azt támasztja alá, hogy a címvédőnél egyelőre nem elégedettek az autóval.

Rosberg is a boxba hajtott, csendes lett a pálya, amelyen a levegő 21, az aszfalt 27 fokos volt. A csendet Di Resta törte meg, Grosjean, Pérez és Hülkenberg csatlakozott hozzá. Miközben többen is a pályára hajtottak, Grosjean került a legközelebb Rosberg idejéhez.

A McLaren pilótái is a pályára hajtottak, második mért körükben felgyorsultak, Hamilton 1:26.620-szal állt az élre, Button bejött mögé másodiknak. Schumacher rövidesen mindkettejüknél jobb kört futott, Massa megpördült a pályán. Miközben a többség a közepesen kemény gumikat használta, a lágyakat későbbre tartogatta, Schumacher a sárga feliratú gumikon érte el eredményét – szokatlan, hogy valaki a szabadedzés 20. perce előtt elővegye a gyorsabb keveréket, de az idén nincs akkora különbség a típusok között, mint tavaly.

A Lotusnál Räikkönenek nem tetszett a csapat pénteken kipróbált új típusú kormányrendszere, ezért az istálló visszatért az alap megoldáshoz, amelyet a teszteléseken alkalmazott.

Rosberg autójára is felkerült a lágy gumi, a német 1:25.929-et futott, és az élre állt. Button fékezéskor leblokkolta a jobb első kerekét, amelyre ezután vibráció miatt panaszkodott. Bruno Senna kicsúszott a pályáról a célegyenes előtt, de be tudott menni a boxba.

De la Rosa, aki pénteken egyetlen kört tudott megtenni a HRT-vel, első mért körében 11 másodperccel maradt el Rosbergtől.

Az első nagy kirajzás után az edzés derekán csendesebb lett a pálya, Maldonado és Glock száguldott csak rajta. A Marussia pilótája csak hat másodperccel maradt el az éllovastól, ami a csapat körülményeihez képest nem is rossz eredmény – persze csak a HRT megelőzéséhez elég. Ami a spanyolokat illeti, De la Rosa a közvetített rádióbeszélgetésben azt mondta, „borzasztó ezt az autót kormányozni″. Mindkét csapatnak súlyos gondjai vannak a motor hűtésével, ami Malajziában még égetőbb probléma lesz.

Hamilton is lágy gumikon érkezett a pályára. Első gyors körében nem tudott a Mercedesek elé kerülni, részben azért, mert forgalomba került.

Ami a Mercedest illeti, a Lotus és a Red Bull arra kérte az FIA-t, még egyszer vizsgálja meg a Mercedes F-csatornás DRS-ét, amelyet az Ausztrál Nagydíj gépátvételekor szabályosnak találtak. Ross Brawn ugyanakkor nem érti, mi a gond azzal, ha valaki új ötletekkel jön elő, és forradalmi újításokkal jelentkezik.

Alonso a lágy gumikon próbálkozott, de csúszkált a Ferrarija, amellyel a 13. helyre jött be. A Red Bull és a Lotus pilótái a keményebb keveréken maradtak, Webber a 4. helyen állt, mígnem Vettel feljött a két Mercedes mögé és Hamilton elé a 3. pozícióba.

A világbajnoki címvédő ezt követően a 6. kanyarban kavicságyba csúszott, és ezzel véget ért az edzése.

A Red Bull német pilótája így nem próbálhatta ki a lágy gumit az időmérő előtt, s a kvalifikáció során kell először üresen kipróbálnia az idei Red Bullt. Tavaly általában a pénteki szabadedzésekre korlátozta a hibáit (Törökországban, Kanadában és Japánban ennek ellenére megszerezte a pole pozíciót), ezúttal viszont szombaton hibázott.

A Ferrarik nem voltak meggyőzőek a lágy gumikon, Alonso a 15., Massa a 17. helyen állt 10 perccel az edzés vége előtt. A Lotusokra a hajrára kerültek fel a lágy gumik. Grosjean 1:25.758-cal az élre állt, Hamilton másodiknak jött be mögé.

Schumacher közben a célegyenes végén a kavicságyba csúszott, és ott is ragadt Mercedesével.

Webber a jó részidői ellenére a 3. helyre jött fel a Red Bull-lal a lágy gumikon. Button nagy forgalomba keveredett, s a 4. helyre jött be az ausztrál mögé.

Petrov Caterhamje olajfolyás miatt nem jöhetett vissza a pályára. A Caterhamek és a középmezőny között a két Ferrari tanyázott.

Az utolsó percben Hamilton átvette a vezetést Grosjeantól, aki a boxutcából figyelte az eseményeket, s több mint egy másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, Räikkönennél.

A Marussia, úgy tűnik, be tud kerülni a 107 százalékos határon belülre, de a HRT pilótáinak ez még gondot okozhat.

Kövesse a 7 órakor kezdődő időmérőt is az NSO-val!

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:25.681átlag: 222.812 km/ó18 kör
2.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:25.7580.077 mp h.21
3.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:25.9000.21920
4.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:25.9060.22517
5.Nico RosbergnémetMercedes1:25.9290.24823
6.Michael SchumachernémetMercedes1:26.0780.39714
7.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:26.2110.53012
8.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:26.4700.78917
9.Sergio PerezmexikóiSauber-Ferrari1:26.6320.95120
10.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:26.7231.04217
11.Jean-Eric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:26.7331.05215
12.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:26.7371.05619
13.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:26.7551.07421
14.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:27.0291.34823
15.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:27.1191.43820
16.Fernando AlonsospanyolFerrari1:27.3231.64219
17.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:27.4281.74722
18.Felipe MassabrazilFerrari1:28.0232.34219
19.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:28.3412.66019
20.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:28.7023.02111
21.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:30.7285.04713
22.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:31.2255.54414
23.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:33.1147.43312
24.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth1:33.2617.58013

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik